روزانه 6 میلیون ماسک در ایران تولید می شود

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: امروز میزان تولید روزانه ماسک های صنفی و صنفی حدود 6 میلیون است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در اولین جلسه مشترک خود با کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در سال 1399 ، در گزارشی از محصولات منتخب ، از همکاری مشترک مجمع و حمایت کمیسیون در تحقق برنامه های وزارت سکوت در سال 1998 قدردانی کرد. وی گفت: “از محصولات تحت نظارت ، تولید حدود 30 محصول منتخب کشور و زیرنویس آنها افزایش یافته است که ماهانه تحت نظارت قرار می گیرند.” هر یک از محصولات و کالاها مورد توجه قرار گرفت.

رضا رحمانی افزود: برنامه خوبی در روند همکاری بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس وجود داشته است و خوشبختانه با توجه به همدلی ، حرفه ای و سالم بودن کمیسیون نسبت به این مشکلات ، شاهد اتفاقات مثبتی هستیم. در تولید کشور کارآمد بودند.

وی ادامه داد: این رویداد نتیجه تلاش همکاران و حمایت دولت ، مجلس و به ویژه کمیسیون صنعت و معدن و همچنین سایر مراجع مرتبط با تولید در کشور است.

رحمانی اضافه کرد: “من شخصاً معتقدم که این سطح موفقیت در شرایطی حاصل شده است که دشمنان کشورمان از اواسط سال 1997 به دنبال بسته شدن سریال واحدهای صنعتی و تولیدی ما بودند ، اما خدا را شکر که صنعت و تولید ما در روند مثبتی قرار دارد.”

رکورد های تاریخی را در تولید فولاد و مس ثبت کنید

“طبق برنامه ریزی برای توسعه زنجیره ارزش فلز پایه در سال گذشته ، آمارهای موجود نشان دهنده تولید رکورد اقلام استراتژیک مانند فولاد و مس در سال 1998 است.”

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: طبق اطلاعیه رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، رشد منفی صنعت کشور در پایان سال 1997 ، در سه ماهه سوم سال 1998 ، 7 درصد افزایش یافته است.

رحمانی با اشاره به شیوع تاج در آخرین ماه سال 1998 گفت: “در این مدت ، وزارت سکوت به طور جدی با اقدامات پیگیری جدی و تهیه کالاهای اساسی و نیازهای مردم در آخرین روزهای سال ، به طور جدی به موضوع تولید و عرضه حداکثر پرداخته است.” از بیماری ها تلاش زیادی کرده اند

وی با اشاره به ضرب محصولات پزشکی در کشور ، اضافه کرد: قبل از شیوع بیماری عروق کرونا ، تولید روزانه ماسک های صنعتی در کشور بالغ بر 200000 نفر بود ، در حالی که وزارت بهداشت بیش از 5 میلیون ماسک به دلیل شرایط کرونا درخواست کرد. با توجه به حداکثر ظرفیت تولید ماسک در کشور که روزانه حدود 500000 نفر بود ، تحویل کالا این روزها احتیاط لازم را داشت که در این رابطه و در اولین گام واردات در دستور کار قرار گرفت ، دردسر و با توجه به تأمین اعتبار آن ، کشورهای صادرکننده با اعمال محدودیت هایی مانع ورود کالاها به کشور ما شده اند و در برخی موارد شاهد واکنش ها و اقدامات عجیب و غریب از کشورهای مبدا هستیم.

وزیر صمت تأکید کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در تأمین نیازهای بهداشتی به ویژه ماسک های پزشکی به ما کمک کرده است ، همکاری جهادی بخش های مختلف دولتی و افزایش تولید این کالا در کارگاه ها و اصناف کشور بود. علاوه بر واردات ، ما تا حدود زیادی توانسته ایم تعادل لازم در عرضه و تقاضا خصوصاً در بخش بهداشت و درمان کشور ایجاد کنیم.

رحمانی گفت: این حادثه یکی از معدود مواردی است که در یک کشور وجود دارد که همه اقدامات اداری 48 ساعته از ثبت سفارش تا تحویل در کشور به لطف همکاری وزارتخانه های مختلف و بعضا دیگر دستگاه های مرتبط برداشته شده است.

تولید روزانه حدود 6 میلیون ماسک صنفی و صنفی در کشور

وی افزود: با توجه به این اقدامات ، تولید روزانه ماسک های صنفی و صنفی امروز به بیش از 5 تا 6 میلیون رسید و حتی ما شاهد ابتکار یک شرکت دانش بنیان و شرکت های مهندسی برای معکوس کردن مهندسین تولیدکننده ماسک های صنعتی هستیم. و در حال حاضر بیش از 10 قطعه از این مورد به طور کامل تولید و به واحدهای تولیدی تحویل داده می شود ، که در روند تولید ماسک های صنعتی کمک شایانی می کند.

رحمانی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور ، هیچ مشکلی در تولید و عرضه مواد شوینده وجود ندارد و یکی از اثرات و مظاهر رونق سال 1998 در این صنعت ، شاهد تأمین حداکثر نیازهای مصرف کننده در حداکثر مصرف بوده است. کشور

وی افزود: در ساخت دستکش های پزشکی و ضد عفونی کننده ها شاهد افزایش تعداد محصولات بوده ایم که بیش از 8 برابر محصولات قبلی در ضد عفونی کننده ها است و این شامل سایر تجهیزات پزشکی نیز می شود.

وزیر صمت اضافه کرد: “با ادامه روند ماسک ها و برخی از وسایل پزشکی ، ما حتی در شرایطی هستیم که برنامه ریزی و مقابله با مازاد کشور ضروری است.”

ذخایر کالایی در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی قرار دارند

رحمانی همچنین در مورد عرضه مناسب کالاهای اساسی و نیازهای اساسی مردم توضیح داد: “با توجه به اقدامات عرضه مورد نیاز در آخرین روزهای سال و همچنین ماه مبارک رمضان ، حتی در صورت لرز در این منطقه کمبودی مشاهده نشده است.” کالاهای لازم به سرعت تحویل داده و در دسترس عموم قرار گرفت و بازار جنبه روانشناختی بسیار مثبتی داشت و مردم توانستند کالاهای مورد نیاز خود را به طور مسالمت آمیز تهیه و تحویل دهند.

وی ادامه داد: سهام کالاهای اساسی مورد نیاز کشور اکنون در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و روند تحویل این اقلام در حال انجام است و پیش بینی های لازم در این رابطه انجام شده است و در کالاهایی مانند مرغ و گوشت قرمز بالاتر از حجم. انبارها

وزیر صنعت ، معدن و تجارت برخی از پیامدهای شیوع کرونا در کشور را بر مشاغل و انجمن هایی ذکر کرد که در موارد غیر الزامی گاه بسته یا حتی بسته می شد: “نباید فراموش کنیم.” مهم است ، اما به دلیل این بیماری ، این واحدها از نظر تجارت و اقتصاد آسیب های زیادی را متحمل شده اند و این موارد شامل برخی شرکت های خدماتی است.

رحمانی افزود: در برخی مشاغل میزان ضرر تاج 100٪ است به ویژه در مناطق خدماتی مانند آژانس های مسافرتی ، هتل ها ، کلوپ های ورزشی و خدمات توریستی و در برخی دیگر مانند رستوران ها و سالن های پذیرش ، آرایشگاه. محصولات لبنی ، آجیل و میوه خشک ، شیرینی ، لوازم خانگی ، گل و گیاه ، مبلمان ، خدمات فنی و غیره با متوسط ​​کاهش تقاضا بین 50 تا 90 درصد خسارت های اقتصادی و اقتصادی.

“این شرایط روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای مختلف جهان و حتی اعضای WTO را تحت تأثیر قرار داده است و قوانین صادرات و واردات آنها محدود و ممنوع شده است ، در حالی که برخی از این کشورها ادعا می کنند قوانین تجارت آزاد را رعایت می کنند.”

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: در این مدت 88 کشور محدودیت و ممنوعیت صادرات به ویژه کالاهای اساسی و پزشکی مرتبط با کرونا را وضع کرده اند و در برخی موارد با توجه به نیاز خود از تجهیزات وارداتی استفاده می کنند.

در حال حاضر ، این کشور به تهیه کالاهای استراتژیک به موقع کمک کرده است

رحمانی افزود: “بخشی از خریدهای انجام شده بویژه در موارد اساسی که حتی در گذشته انتقاداتی علیه وزارت سکوت برانگیخته اند ، از جمله واردات گندم از این نظر ، امروز می بینیم که اقدامات انجام شده این روزها کاملاً صحیح بوده و اکنون کشور کمترین نگرانی را دارد.

رویه های دقیق تر برای مدیریت واردات در سال 1999

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد ویژه وزارت سکوت در زمینه صادرات غیرنفتی و همچنین مدیریت واردات به کشور ، اظهار کرد: به منظور و تاکید مقام معظم رهبری ، توسعه اقتصادی و فعالیت برخی واحدهای تولیدی از جمله صنایع است. این برنامه به حداکثر رساندن بازار داخلی اختصاص داده شده است و از این نظر مدیریت واردات با دقت بیشتری انجام می شود تا بتوانیم بیشتر ظرفیت تولید کشور را بهبود بخشیم.

کاهش ارزش 3.4 میلیارد دلار از محل بومی سازی

رحمانی با اشاره به برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت با توجه به توان داخلی و رویکرد ویژه وزارت در موضوع جنبش تولید داخلی در سال 1998 گفت: “استقبال از صنعتگران تولیدکننده و حمایت از صنایع مختلف مربوط به قوانین صنعتی و تسهیل کننده”. مجلس مشورتی شاهد حوادث بسیار زیادی در این زمینه و بالاتر از برآورد 2 میلیارد دلاری وزارت سکوت در سال 1998 برای بومی سازی بوده و در نتیجه کاهش واردات بیش از 3.4 میلیارد دلار بوده است. ما این امر را از طریق درونی به دست آورده ایم.

وی گفت: این برنامه در سال های 1999 و 1400 به طور جدی اجرا خواهد شد و برنامه ما این است که تقریبا 10 میلیارد دلار کالای وارداتی را بیابیم ، با سهم سالانه “پرش تولید” حدود 3 میلیارد و 200 میلیون دلار. پیش بینی شده بود

ساخت و ساز داخلی نمونه ای از تحقق اقتصاد مقاومتی است

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: در سطح وزیران اقدامات پیگیری کاملاً جدی برای اجرای برنامه های ساخت داخل انجام شده است و نمایشگاه های تقاضای محور دائمی در کشور وجود داشته است. استفاده از ظرفیت های تولیدی و خدماتی برای تأمین نیازهای کشور ، بطور کلی با حمایت بی رویه دولت و رهبر معظم انقلاب ، با تأکید ویژه بر نتایج به دست آمده. بیشتر دنبال می کنید

رحمانی گفت: “در بعضی موارد ، شاهد درونی شدن بوده ایم که نقش اساسی در کشور داشته و زمینه وابستگی را ایجاد کرده است. امروز در سایه جنبش ساخت و ساز داخلی شاهد خودکفایی کشور در این بخش ها هستیم. “

وی با اشاره به شرایط ویژه اقتصاد جهانی و پیش بینی های فعلی از کندی و رشد منفی اقتصادی کشورها در سال آینده ، گفت: “اولویت اول ما اکنون جایگزینی درآمدهای صادرات نفت با درآمدهای نفتی است و در این راستا تمام تلاشها بر روی این مشکل متمرکز شده است.

وزیر صمت گفت: “در شرایط فعلی مرزهای صادراتی کشور به طور کلی فعال است و در همه موارد حمل و نقل ریلی وجود دارد و در مواردی که ممنوعیت موقت اعمال شود با مشورت و هماهنگی لازم مشکل را حل خواهیم کرد.”

رحمانی افزود: “در سال 1999 ، موضوع صادرات با توجه به نیازهای جهش تولید یک نگرانی جدی است و از این نظر تصمیم گرفته شده است که یک بسته حمایت ویژه صادراتی برای ستاد اقتصاد مقاومتی تهیه و ارائه شود. با این حساب ، ما قادر خواهیم بود روند صعودی صادرات خود را در سال گذشته ادامه دهیم.

سرانجام ، وی گفت: “با رونق صادرات غیرنفتی ، هم تولید و هم مسئله اشتغال ما با جهشی خوب روبرو می شود. این همچنین کمک خوبی برای تأمین ارز ارزی کشور است. “

انتهای پیام