سینک گرانیتی بهتره یا استیل (معایب و مزایا) 

سینک های ظرفشویی در انواع مختلفی مانند شیشه ای ، استیل ، فلزی ، گرانیتی و غیره تولید می شوند اما سینک های استیل و گرانیتی از محبوب ترین گزینه ها هستند در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم که کدام یک از این دو نوع سینک استیل یا گرانیتی برای خرید مناسب تر است؟ 

سینک استیل | سینک ظرفشویی | سینک گرانیتی

سینک آشپزخانه یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار های آشپزخانه است که کیفیت و دوام آن نقش مهمی در فرآیند آشپزی و راحتی خانواده دارد با ظهور سینک های گرانیتی در طرح ها و رنگ های مختلف جلو خاصی به آشپزخانه اضافه شده اما ویژگی های متعدد سینک استیل نیز قابل توجه است 

انتخاب بین سینک استیل و گرانیتی نیازمند بررسی و آشنایی با کاربرد ویژگیها و معایب هر یک است در ادامه به آنها می پردازیم 

ویژگی سینک گرانیتی 

سینک گرانیتی یکی از محصولات مدرن آشپزخانه است که از ترکیب مواد پلیمری ، سنگ گرانیت ، رنگ و رزین اکریلیک ساخته می شود .بسیار مقاوم است

علاوه بر زیبایی و جلو منحصر به فردی که این سینک ها با رنگ های متنوع خود به آشپزخانه میبخشند از کیفیت و کارایی بالایی نیز برخوردارند البته مانند هر محصول دیگری سینک های گرانیتی نیز نیازمند مراقبت هستند یکی از نکات مهم در نگهداری از این سینک ها جلوگیری از جذب رنگ و بو است بهتر از از ابزار های نوک تیز و شوینده های قوی و سیم ظرفشویی برای تمیز کردن این سینک استفاده نشود 

مزایایی سینک گرانیتی 

1.مقاومت بالا: سینک‌ها محل قرار دادن ظروف سنگین و داغ هستند و باید در برابر ضربه‌های ناگهانی و حرارت غذا مقاوم باشند. سینک‌های گرانیتی می‌توانند تا حدود 280 درجه سانتی‌گراد در برابر گرما مقاومت کنند و تغییر رنگ ندهند. سطح رویی آن‌ها نیز با لایه‌ای محافظتی پوشانده شده که مقاومت بالایی در برابر خط‌وخش ایجاد می‌کند.

  1. آنتی‌باکتریال بودن: سینک‌های گرانیتی به صورت آنتی‌باکتریال ساخته می‌شوند و به دلیل بهداشتی‌تر بودن، امکان رشد قارچ و باکتری در آن‌ها وجود ندارد.
  1. تنوع بالا: این سینک‌ها تنوع رنگ بسیار بالایی دارند و از زرد و صورتی تا سفید و مشکی، برای هر سلیقه‌ای قابل سفارش هستند.

معایب سینک گرانیتی

اگرچه سینک‌های گرانیتی مزایای زیادی دارند، اما کاملاً بی‌نقص نیستند و می‌توانند مشکلات زیر را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کنند:

  1. حمل و نصب حساس:

سینک گرانیتی در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد، اما این امر تنها در صورتی صحیح است که به‌درستی و توسط متخصص نصب شود. فرآیند جابه‌جایی و نصب این محصول باید توسط یک فرد متخصص انجام شود تا آسیبی به سینک وارد نشود.

  1. حساسیت به شوک‌های شدید:

اگر سینک شما به‌هر دلیلی سرد است، از وارد کردن شوک حرارتی به آن خودداری کنید. تغییر دمای شدید می‌تواند باعث ترک‌خوردگی یا حتی شکستن سینک‌های گرانیتی شود.

  1. حساسیت به مواد شوینده:

از استفاده مکرر از مواد شوینده قوی مانند سفیدکننده‌ها و انواع محلول‌های قلیایی مثل آمونیاک و دوغاب خودداری کنید. این مواد می‌توانند به مقاومت بالای سنگ گرانیتی آسیب برسانند و باعث خرابی سینک شوند.

سینک استیل

سینک‌های استیل به دلیل دوام بالا، ظاهر شیک، نگهداری و تمیز کردن آسان، مقاومت در برابر حرارت و زنگ‌زدگی همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آشپزخانه‌ها هستند.

مزایای سینک استیل

برای درک بهتر تفاوت بین سینک‌های استیل و گرانیتی، بهتر است با مزایای سینک‌های استیل نیز آشنا شویم:

  1. قیمت مناسب:

سینک‌های استیل با توجه به طول عمر و مقاومت بالایی که دارند، بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. ساختار نرم و انعطاف‌پذیر آن‌ها باعث می‌شود که در مقایسه با سینک‌های گرانیتی احتمال شکستن و آسیب‌دیدن‌شان بسیار کم باشد.

  1. نصب و نگهداری آسان:

نصب سینک استیل نیاز به هیچ مهارت خاصی ندارد و می‌تواند توسط افراد غیرمتخصص نیز به‌راحتی انجام شود. همچنین نگهداری این سینک‌ها بسیار آسان است و به فرایند خاصی برای تمیز کردن و مراقبت نیاز ندارد.

  1. خاصیت آنتی باکتریالی:

برخی از سینک‌های استیل با روکش‌های نانو ساخته می‌شوند که خاصیت ضدزنگ و آنتی باکتریالی دارند. این نوع سینک‌ها، اگرچه گران‌تر هستند، اما امنیت بالاتری دارند و به‌ویژه برای خانواده‌هایی که کودکان دارند، گزینه مناسبی به شمار می‌روند. خط‌وخشی که بر روی استیل ایجاد می‌شود، می‌تواند عامل انتقال ویروس و بیماری باشد.

معایب سینک استیل

  1. ازدست‌رفتن درخشندگی اولیه:

سینک‌های استیل در برابر خط‌وخش مقاوم هستند، اما با گذشت زمان و استفاده مکرر دچار خش‌های سطحی می‌شوند که از درخشندگی و براقی اولیه آن‌ها کاسته می‌شود.

  1. محدودیت در تنوع و رنگ:

سینک‌های استیل برخلاف سینک‌های گرانیتی تنوع رنگ و طرح زیادی ندارند و برای خانه‌های مدرن با طراحی خاص کمتر مناسب هستند.

  1. ایجاد صدا:

یکی از معایب سینک‌های استیل صدای بلند آن‌هاست. در هنگام شستشوی ظروف، افتادن ظروف در داخل سینک می‌تواند سروصدای زیادی ایجاد کند. البته سینک‌های استیل با ضخامت بیشتر صدای کمتری تولید می‌کنند.

 تفاوت سینک گرانیتی و استیل چیست؟

تفاوت سینک استیل و گرانیتی در چیست ؟ سینک‌های گرانیتی و استیل دو نوع از محبوب‌ترین سینک‌ها هستند که هر کدام با توجه به نیاز و سلیقه خریدار، کاربردهای متفاوتی دارند. برای تصمیم‌گیری نهایی بین سینک گرانیتی یا استیل، چهار معیار مهم را بررسی می‌کنیم:

  1. طول عمر و دوام:

هر دو نوع سینک مقاومت بالایی دارند و در برابر استفاده روزانه مشکلی ندارند، اما اگر احتمال آسیب، ضربه یا حرارت بیش‌ازحد را می‌دهید، سینک استیل گزینه بهتری است زیرا در برابر اتفاقات شدید و غیرطبیعی مقاومت بیشتری دارد.

  1. نگهداری و مراقبت:

نگهداری از سینک‌های گرانیتی بسیار ساده‌تر از سینک‌های استیل است. سینک‌های استیل امکان خط‌وخش و کدری دارند، اما سینک‌های گرانیتی به‌خوبی کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کنند و مقاومت بالاتری در برابر خش دارند.

  1. قیمت:

به‌طورکلی، هزینه خرید و نصب سینک‌های گرانیتی بیشتر از سینک‌های استیل است. حمل و نصب سینک‌های گرانیتی باید توسط متخصص انجام شود تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

  1. تنوع و زیبایی:

سینک‌های استیل تنوع طرح و رنگ کمی دارند و مناسب آشپزخانه‌های ساده و کلاسیک هستند. در مقابل، سینک‌های گرانیتی تنوع رنگ و طرح بالایی دارند و می‌توانند با انواع سلیقه‌ها و دکوراسیون‌ها هماهنگ شوند.

A kitchen sink has to cope with a lot through its lifetime, with everything from scalding hot water and oil, to dishes and cutlery being dropped in it on a regular basis, and we expect it to cope with this for years and years with it showing no ill effects. Many kitchen sinks…. 

see more: https://www.tapwarehouse.com/c/kitchen-sinks/granite-kitchen-sinks 

خروج از نسخه موبایل