طرز تهیه روغن سیر سیاه در منزل

طرز تهیه روغن سیر در خانه

روغن سیر یکی از محبوب ترین روغن های طعم دهنده است که به دلیل خواص فوق العاده سیر شناخته شده است، اگر به رستوران های ایتالیایی سری زده باشید حتما متوجه شده اید این روغن افراد زیادی را جذب غذاهای ایتالیایی کرده است. خوشبختانه طرز تهیه روغن سیر برای افرادی که ترجیح می دهند از روغن های گیاهی طبیعی و خانگی استفاده کنند بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید روغن سیر خانگی خودتان را در کمترین زمان ممکن درست کنید.

روغن | طرز تهیه

شاید شما هم با مقایسه قیمت سیر سیاه دکتر بیز در سایتهای مختلف تعجب کنید که چقدر قیمت های متفاوتی برای سیر سیاه بیز وچود دارد. مثلا در سایت ما شما می توانید پایین ترین قیمت را پیدا کنید .

در ادامه طرز تهیه روغن سیر در منزل را آموزش داده ایم. با کوکا همراه باشید.

روش اول: طرز تهیه روغن سیر اجاقی

مواد لازم

  • سیر تازه: 4 حبه
  • روغن زیتون: نصف فنجان (120 میلی لیتر)
  1. چهار حبه سیر را در سیر خرد کن خرد کرده، آن را داخل تابه بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. تابه را روی اجاق گاز قرار دهید. نیازی نیست از قبل پوست سیر را جدا کنید زیرا پوست در سیر خرد کن باقی می ماند.

روغن زیتون و سیر را داخل تابه بریزید

  1. تابه را به مدت 3 تا 5 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید. گرما به انتقال بهتر عطر و طعم سیر به روغن کمک می کند. در این مدت گاه به گاه مواد را هم بزنید تا زمانی که رنگ سیر به رنگ قهوه ای روشن تغییر کرده و کمی ترد شود.

مخلوط روغن زیتون و سیر را حرارت دهید

نکته 1: از جوشیدن روغن جلوگیری کنید زیرا داغ شدن بیش از حد روغن ممکن است طعم و کیفیت روغن سیر را کاهش دهد، حرارت ملایم برای این منظور کافی است.

نکته 2: از پختن بیش از حد سیر اجتناب کنید، اگر رنگ سیر خیلی تیره شود یعنی آن را زیاد پخته اید و روغن تلخ می شود.

  1. تابه را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود، سپس مواد را به ظرف با درب محکم انتقال دهید. خنک کردن از جمع شدن رطوبت اضافی در ظرف و خراب شدن روغن جلوگیری می کند.

روغن سیر را داخل ظرف درب دار بریزید

  1. در صورتی که دوست ندارید روغن سیر شما حاوی قطعات ریز سیر باشد می توانید آن را از صافی عبور دهید اما دقت داشته باشید باقی ماندن سیر در روغن به تقویت طعم روغن حاصل کمک می کند زیرا در طول زمان طعمش را بیشتر و بیشتر به روغن انتقال خواهد داد.
  2. روغن را به مدت 5 روز داخل یخچال قرار دهید. برای بهبود طعم توصیه می شود هر چند وقت یک بار ظرف را تکان دهید.

نکته 3: اگر در طول این مدت از روغن سیر استفاده نکردید آن را دور بریزید تا از خطرات ناشی از باکتری ها در امان باشید.

نکته 4: هرگز روغن سیر را در دمای اتاق نگهداری نکنید زیرا مصرف آن می تواند به بیماری بوتولیسم – نوعی مسمومیت کشنده ناشی از مواد غذایی – منجر شود.

  1. برای افزایش ماندگاری روغن سیر به مدت یک سال، می توانید آن را فریز کنید.

روش دوم: طرز تهیه روغن سیر بدون نیاز به پختن

مواد لازم

  • سیر تازه: 8 حبه
  • روغن زیتون: 2 فنجان (470 میلی لیتر)
  1. تعداد 8 حبه سیر را روی تخته برش پلاستیکی، سرامیکی یا شیشه ای قرار دهید، سطح صاف چاقو را روی هر یک از سیرها گذاشته و با کف دست به چاقو بکوبید تا سیر خرد شود.

سیرها را با کمک چاقو و کف دست خرد کنید

  1. بعد از خرد کردن سیرها، پوست آن ها را جدا کنید، اگر این کار را قبل از خرد کردن انجام دهید باعث لیز شدن سیرها شده و ممکن است چاقو به دست آسیب برساند. در صورتی که جدا کردن پوست سیر سخت است شاید لازم است آن را کمی بیشتر خرد کنید.

نکته 1: از تخته برش چوبی استفاده نکنید زیرا طعم سیر را به خودش جذب می کند.

  1. سیر خرد شده را با روغن زیتون مخلوط کرده و داخل ظرف درب دار بریزید. بعد از بستن درب، ظرف آن را چند بار تکان دهید تا سیر و روغن خوب با هم مخلوط شوند.

طرز تهیه روغن سیر خانگی

نکته 2: با توجه به طعم مورد علاقه خود یا آن چه در دسترس دارید می توانید به جای روغن زیتون از روغن دیگری همچون روغن آووکادو یا روغن هسته انگور استفاده کنید و در صورت تمایل از ادویه جات مورد علاقه خود برای طعم دادن به روغن بهره ببرید.

  1. ظرف را به مدت 2 روز در یخچال نگهداری کنید. در این مدت طعم سیر با روغن به خوبی ادغام می شود، مطمئن شوید در کاملا بسته باشد تا روغن تازه بماند.

نکته 3: اگر قبل از 2 روز از این روغن استفاده کنید طعم آن چندان قوی نخواهد بود.

  1. در صورتی که بعد از 5 روز از روغن سیر استفاده نکردید آن را دور بریزید تا از بیماری بوتولیسم جلوگیری شود، برای افزایش ماندگاری روغن سیر تا یک سال توصیه می شود آن را فریز کنید.

بسیاری از افراد غذاهای رستوران‌های خاصی را دوست دارند که فقط به دلیل نوع غذا نیست ، بلکه طعم روغن نیز در آن تأثیر دارد . شما می‌توانید این روغن را در خانه نیز درست کنید و درست کردن آن نیز بسیار ساده است . برای این کار شما فقط نیاز به روغن و سیر دارید .

2 روش درست کردن روغن سیر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد ، با سایت کوروک همراه باشید !!!

طرز تهیه روغن سیر روی گاز

4 حبه سیر خردشده را با روغن‌زیتون در ماهی‌تابه بریزید . سیرها را داخل ماهی‌تابه فشار داده و له کنید . به سیر ، نصف پیمانه ( 120 میلی‌لیتر ) روغن‌زیتون اضافه کرده و مقداری هم بزنید تا یکدست شود .

راهنمای انتخاب روغن مناسب

اگر فقط برای آشپزی معمولی استفاده می‌کنید : به دنبال روغن‌های خنثی مانند : روغن کانولا ، سبزیجات یا هسته انگور باشید که توانایی تحمل درجه حرارت بالا را دارند .

اگر روغن سالم می‌خواهید : روغن‌زیتون طبیعی و آووکادو انتخاب‌های مناسبی می‌باشند ، که دارای هستند .

اگر طعم منحصربه‌فرد می‌خواهید : روغن کنجد را انتخاب کنید ، این روغن یکی از قوی‌ترین روغن‌ها بوده و طعم عالی‌ای دارد .

مخلوط را 3 تا 5 دقیقه روی حرارت کم حرارت دهید . حرارت را خیلی کم نکنید یعنی گاز را تا ته کم نکنید . حرارت به تزریق طعم سیر به داخل روغن کمک می‌کند . گهگاه آن را هم بزنید و آن را بپزید ، تا جایی که سیر به رنگ قهوه‌ای روشن درآمده و کمی ترد شود .

نگذارید حرارت روغن خیلی بالا برود . وقتی‌که روغن زیاد داغ شود باعث از دست رفتن مقداری از طعم سیر می‌شود . حرارت کم تا متوسط کافی است .

از زیاد پختن سیر اجتناب کنید . اگر رنگ سیر خیلی تیره شود ، یعنی شما زیاد سیر را سرخ‌کرده‌اید و روغن مقداری تلخ می‌شود .

ماهی‌تابه را از روی گاز بردارید و روغن را داخل ظرف بریزید . بگذارید تا روغن سیر کاملاً خنک شود ، سپس آن را در ظرفی که دارای درب است بریزید ، این کار باعث جلوگیری از ورود رطوبت اضافی به داخل ظرف و خراب کردن آن می‌شود .

اگر نمی‌خواهید خرده سیرها در روغن سیر شما باقی بمانند ، می‌توانید آن را صاف کنید ، سپس در ظرف بریزید ، البته ماندن سیرها در روغن باعث می‌شوند تا طعم قوی‌تری در روغن سیر ایجاد شود ، زیرا تزریق طعم به روغن ادامه پیدا می‌کند .

روغن را در یخچال تا 5 روز می‌توانید نگه‌دارید . شما می‌توانید ظرف را هر از چند گاهی تکان دهید تا طعم در تمامی روغن پخش شود . بعد از گذشت 5 روز اگر روغنی باقی‌مانده بود آن دور بریزید تا از امکان خوردن باکتری‌های خطرناک جلوگیری کرده باشید .

یکی از رویکردهای متداول در جهت حل مشکل ریزش مو، استفاده از محصولات رویش مجدد مو ، علی الخصوص محصولات با منشأ طبیعی و گیاهی می باشد.

استفاده از این محصولات در انواع ریزش مو، از جمله ریزش مو ارثی، ریزش مو سکه ای، ریزش مو بعد از کرونا، ریزش مو بعد زایمان، ریزش مو از پشت سر، ریزش مو بعد از کاشت و ریزش مو بعد لاغری، در کنار درمان های استاندارد ضدریزش سودمند خواهد بود.

فراورده های موضعی ضدریزش به گونه ای طراحی شده اند تا در کنار هدف اصلی آن ها مانند پاک کنندگی، نرم کنندگی و حالت دهنگی، سطح سلامت پوست سر را ارتقا بخشیده و شرایط را برای رشد موهایی سالم و مقاوم فراهم نمایند.

طرز تهیه روغن سیر بدون پختن

8 حبه سیر را با بغل چاقو له کنید . حبه‌های سیر را روی تخته آشپزخانه یا سنگ آشپزخانه بگذارید ، سپس قسمت تخت چاقوی آشپزخانه را روی آن گذاشته و با کف دست به آن ضربه بزنید . فشار باید آن‌قدر زیاد باشد که سیر ، پوست خود را پاره کند .

قبل از له کردن سیر با چاقو آن‌ها را پوست نکنید ، زیرا لیز می‌شوند و ممکن است به شما آسیب برسانند .

از تخته چوبی استفاده نکنید ، زیرا مقداری از طعم سیر را جذب می‌کند .

پوست سیر را کنده و دور بی اندازید . بعد از له کردن سیر با چاقو پوست آن به‌سادگی کنده می‌شود . اگر پوست بازهم سفت بود ، ممکن است نیاز به دوباره ضربه زدن باشد ، البته برای راحت پوست کندن سیر می‌توانید از مقاله ” ” استفاده کنید .

سیر را با 2 پیمانه ( 470 میلی‌لیتر ) روغن‌زیتون مخلوط‌کنید . ظرفی انتخاب کرده که در داشته باشد ، سپس روغن و سیر را داخل آن بریزید . درب ظرف را بسته و مقداری آن را تکان دهید تا روغن و سیر خوب مخلوط شوند .

شما می‌توانید از هر نوع روغنی مانند : هسته انگور ، زیتون و روغن معمولی استفاده کنید .

برای داشتن طعم متفاوت می‌توانید از گیاهان نیز استفاده کنید .

طعم‌دهنده‌های روغن :

  • گیاهان خشک ( اسطوخودوس ، ریحان ، جعفری ، آویشن و غیره )
  • فلفل
  • زیتون
  • ادویه
  • گل‌های خشک‌شده خوراکی

2 تا 5 روز ظرف را در یخچال بگذارید . 2 روز به روغن زمان دهید تا طعم پیدا کند ، اگر قبل از 2 روز آن را مصرف کنید ، طعم آن قوی نخواهد بود . حتماً مطمئن شوید که درب ظرف خوب بسته باشد تا روغن تازه بماند .

بعد از گذشت 5 روز اگر روغنی باقی‌مانده بود آن دور بریزید تا از خوردن باکتری‌های خطرناک جلوگیری کرده باشید .

شما می‌توانید با فریز کردن روغن ، آن را تا 1 سال نگه‌دارید .

نکات مهم

1 – از روغن سیر می‌توانید برای سالاد و خواباندن ( مزه دار کردن ) گوشت استفاده کنید .

2 – هیچ‌وقت روغن سیر را بیشتر از 5 تا 7 روز در دمای اتاق نگه‌داری نکنید ، زیرا ممکن است منجر به مسمومیت غذایی حاد شود . این‌گونه مسمومیت به دلیل رشد باکتری در مواد غذایی کنسرو شده یا آماده‌شده به وجود می‌آید و می‌تواند خطرناک باشد .

بیماری پسوریازیس نوعی بیماری ژنتیکی است که می‌تواند پوست، ناخن‌ها و حتی مفاصل را گرفتار کند و شکل‌های مختلفی دارد. این بیماری در جمعیت ۱ تا ۳% شیوع دارد و مردان و زنان را به یک نسبت گرفتار می کند. احتمالا پسوریازیس در اثر فعالیت بیش از حد طبیعی سیستم ایمنی پوست ایجاد می‌شود. داروی پسوریازیس  ، می توان به داروی موضعی اشاره کرد که به کاهش التهاب کمک می کند