محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گزارش شفاف ، استان های Shijiazhuang-xinghai در استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، هفته گذشته پس از مثبت بودن آزمایش تاجگذاری برای حدود 300 نفر ، قرنطینه هفت روزه سفارش دادند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در یک وضعیت قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

طبق اعلام انجمن بهداشت ملی چین ، روز دوشنبه حدود 55 مورد بیماری قلبی عروقی در این کشور کشف شد. این تعداد در روز یکشنبه بیش از 100 نفر بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری از پکن ، 4.9 میلیون نفر را قرنطینه کرده و برای جلوگیری از شیوع ویروس دستور آزمایش های گسترده را داده است.

آخرین شیوع آن شیجیاژوانگ ، مرکز استان هبی را گرفت و 82 مورد در روز یکشنبه گزارش شد. این امر باعث شد مجلس نمایندگان ایالت جلسه سالانه خود را لغو کند. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین شیوع هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف شیجیوانگ در حال انجام است. برخی از بیماران ، با وجود داشتن علائمی ، به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در 45 کیلومتری ، به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

مقامات بهداشتی چین توانسته اند موج اول تاج گذاری را با موفقیت مهار کنند و از آن زمان با شیوع گاه به گاه این بیماری دست و پنجه نرم می کنند.

آرنان کوی ، تحلیلگر م Instituteسسه Gokali Dragon ، در یادداشت تحقیقاتی نوشت که وجود نقاط کور در مناطق روستایی هبی و امکانات محدود آزمایش Covid از دلایل اصلی فوران تاج در منطقه است.

طبق آمار دانشگاه سون هاپکینز در چین ، بیش از 96600 نفر مبتلا به تاج گذاری تشخیص داده شدند و 4700 نفر فوت کردند.