موفقیت در ایجاد اقتصاد مدور با الهام از طبیعت

اینترنشنال نیوز / خراسان رضوی: مطالعات نشان می دهد که اقتصاد دایره ای راهی برای ساختن دنیایی از زباله است ، مدل های تجاری منطقه ای در دهه های آینده 4.5 تریلیون دلار فرصت ایجاد می کنند و دنیای طبیعی می تواند راه حل های موثری برای ساختن اقتصاد دایره ای ارائه دهد.

به گفته ویفرم ، اقتصاد بخشنامه یکی از معدود مفاهیمی است که با استانداردهای جذابیت جهانی ، رهبران تجارت ، سرمایه گذاران ، فعالان ، اقتصاددانان و محیط بانان مغایرت دارد.

اقتصاد دایره ای یک سیستم اقتصادی است که هدف آن تولید مثل پسماند است. این اکنون از اهمیت بیشتری برخوردار است ، اما قرن هاست که وجود دارد. مفهوم اقتصاد دایره ای ، از جمله کشاورزی تجدیدپذیر (نگهداری و نگهداری در سیستم های غذایی) ، مبادله ، تعمیر مجدد استفاده ، استفاده از انرژی های تجدید پذیر. و سبزیجات جای گوشت را گرفته اند.

مزایای این اقتصاد برای کره زمین امروز بیش از هر زمان دیگری است. با تفکیک رشد اقتصادی از منابع طبیعی کمیاب ، می توانیم به راحتی و بدون تخلیه کشور از منابع استفاده کنیم. طی دهه آینده ، فرصت های شغلی به 4.5 تریلیون دلار می رسد ؛ مردم از مزایایی مانند پیشرفت اجتماعی ، ایجاد شغل ، دسترسی به کالاها و خدمات و بهبود سلامت بهره مند می شوند.

مدل جدیدی در تولید و مصرف مورد نیاز است

از زمان اولین انقلاب صنعتی ، ما یک رابطه یک به یک بین رشد اقتصادی و “استفاده از منابع طبیعی” داشته ایم. امروزه تقریباً دو برابر منابع زمینی استفاده می شود که می تواند در تولید مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

پیش بینی می شود که تقاضای جهانی غذا 35٪ ، آب 40٪ و انرژی 50٪ رشد کند که پیش بینی می کند تا سال 2030 8.5 میلیارد نفر جمعیت داشته باشند. اما چرا این یک مشکل است؟ مصرف و تولید نامحدود عواقب منفی زیادی از جمله آلودگی هوا و خاک ، تخریب حیات اقیانوس ها ، هوای شدید ، کمبود غذا ، کمبود انرژی و غیره به همراه دارد.

اقتصاد دایره ای (CE) یک روش قانع کننده برای متوقف کردن یا معکوس کردن عوامل مخرب رشد اقتصادی ، مصرف و استفاده از منابع طبیعی است. مدل های تجاری اقتصاد دورانی دنیای بدون زباله را تصور می کنند. با حذف منابع زائد از طریق زنجیره های ارزش (اتلاف منابع ، کارایی ، چرخه های زندگی و هزینه های داخلی) ، می توانیم هزینه های زیست محیطی را متوقف کنیم ، تریلیون ها ارزش اقتصادی کسب کنیم ، دسترسی به کالاهای سالم و خدمات را بهبود ببخشیم.

جالب اینجاست که امروزه تنها 8.6٪ از اقتصاد جهان یک اقتصاد دایره ای است. تقاضای جهانی برای منابع کمیاب ، علی رغم نیاز به شکستن این چرخه ، همچنان در حال افزایش است ، اما با توجه به جهان پس از کرونا ، چگونه می توان انتقال از یک اقتصاد خطی به یک منطقه را تسریع کرد؟

اقتصاد | اقتصاد مد | موفقیت

طبیعت بهترین معلم ماست

پاسخ در اطراف ماست. دنیای طبیعی با حفظ تعادل رشد ، تولید مثل ، رشد و مصرف می کند. دکتر انریکه سالا ، محقق نشنال جئوگرافیک ، ماهیت این موضوع را توضیح می دهد. دنیای طبیعی یک اقتصاد دایره ای کامل است ، جایی که همه چیز پس از پایان زندگی خود منبع چیزهای دیگر می شود.

در اینجا چهار درس از طبیعت آورده شده است که در گذشته از طریق مدل ها و استراتژی های تجاری اقتصاد دورانی مورد استفاده قرار گرفته است.

نوسازی

یک نمونه عالی از اقتصاد دایره ای در طبیعت ، دوره گردش منابع (آب ، کربن ، مواد معدنی و غیره) به سیستم های جدید یا موجود است. صنعت سریع مد زباله ها را حل می کند. در پایان زندگی ، کمتر از یک درصد لباس ها بازیافت می شود و سالانه بیش از 500 میلیارد دلار ضرر می کند. Evrnu از فناوری NuCyl (پلیمریزاسیون برای تبدیل مولکول های اصلی فیبر به الیاف تجدید پذیر بسیار کارآمد) و چندین بار لباس دور انداخته شده استفاده می کند. مثال دیگر ، نوآوری در تبدیل فاضلاب به آب پاک و تولید انرژی است.

اقتصاد | اقتصاد مد | موفقیت

ذخیره و بزرگ کردن

از مدت ها قبل گیاهان و حیوانات به دلیل توانایی محافظت از محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته اند. حدود یک سوم مواد غذایی تولید شده توسط انسان از بین می رود یا از بین می رود و احتمال برخورد با ضایعات غذا زیاد است. استفاده از کرم ابریشم یک لایه محافظتی ایجاد می کند که از فساد غذا جلوگیری می کند ، ماندگاری آن دو برابر می شود و بسته بندی را کاهش می دهد.

از هوای کم استفاده کنید

هوا نقش اصلی را در اکوسیستم بازی می کند (مجموعه ای از موجودات زنده در محیط با تمام اجزای تشکیل دهنده آن) ، و شرکت های نوآور شروع به مطالعه چگونگی هوا می توانند منبع جدیدی از ارزش باشند. محققان با استفاده از عناصر هوا (دی اکسید کربن ، اکسیژن ، ازت) برای تبدیل آنها به جایگزین های گوشت ، انقلابی در کشاورزی ایجاد کرده اند. به عنوان مثال آزمایشگاه MIT Media در انستیتوی فناوری ماساچوست ، دی اکسید کربن را به جوهر پردازش می کند و در حال حاضر روش های استفاده از فناوری آن برای تبدیل مواد پیشرفته بسته بندی را مطالعه می کند.

اقتصاد | اقتصاد مد | موفقیت

تبدیل چالش برانگیزترین زباله ها به مواد با ارزش

ما در طبیعت مفهوم “زباله” نداریم. به عنوان مثال ، زمین های خشک و زباله های حیوانی یک سوخت حیاتی برای زندگی جدید است. تجارت نوآورانه همچنین چگونگی مقابله با پسماندهای پایان عمر را کشف می کند. HomeBiogas ضایعات خانگی (ضایعات غذا) را به کود با ارزش و سوخت تمیز تبدیل می کند ، در کاهش ضایعات ، صرفه جویی در هزینه ، جلوگیری از مرگ ناشی از سوخت آلوده موثر است. سالانه 1.5 میلیارد لاستیک استفاده نشده که بیشتر آنها سوخته یا به محل دفن زباله ارسال می شوند. Ecore از این زباله ها برای تولید محصولات جدید استفاده می کند.

همه چیز در مورد اکوسیستم

راه حل های طبیعی الهام بخش هستند. آنها به نفع اقتصاد ، سیاره ، جامعه ما هستند. این موارد نشان می دهد که ما می توانیم طبیعت ، فن آوری ، نبوغ انسان را برای توسعه جهان در حال توسعه ترکیب کنیم و با در نظر گرفتن برابری از سیارات سالم محافظت کنیم.

این سیاره همچنین به ما یادآوری می کند که این راه حل ها به تنهایی امکان پذیر نیست. دقیقاً مانند دنیای طبیعی ، ما به یک اکوسیستم برای تجارت در اقتصاد دایره ای نیاز داریم. سرانجام ، ما به افرادی (مصرف کنندگان ، مبتکران ، سرمایه گذاران ، سیاست گذاران) نیاز داریم که از این سیستم های بخشنامه قدردانی کنند. تعادل تنها زمانی حاصل می شود که مانند طبیعت ، همه ما با هم کار کنیم تا آینده ای روشن تر و موفق تر داشته باشیم.

انتهای پیام: