چگونه به سلامت روانی خود در قرنطینه کمک کنیم؟

سلامت | سلامت روان | سلامت روانی

این خبر است.

کاپیتان مرضیر عفت با اشاره به فشار روانی عروق بیماری کرونا و تأثیر آن بر افراد ، گفت: “بیشتر مردم در زندگی خود با مشکلاتی روبرو هستند که واکنش های متفاوتی نسبت به آن نشان می دهد – رفتار.” برخی از فکر و توانایی های خود برای غلبه بر و مدیریت این فشارها استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر احساس درماندگی می کنند و در زندگی روزمره خود دخالت می کنند.

یک متخصص ارشد مرکز مشاوره توانبخشی اجتماعی گروه پلیس گیلان گفت: متأسفانه شیوع بیماری قلبی عروقی زندگی بسیاری از افراد را نیز مختل کرده و فشار روانی زیادی را بر جامعه وارد کرده است که در این صورت خودسازی اولین قدم برای حفظ سلامت روان است. مراقبت از خود برای ما انجام می شود ، جایی که هر فرد از دانش ، مهارت ها و توانایی های خود به عنوان منبعی برای مراقبت از سلامتی خود استفاده می کند.

افکار مثبت را در ما ترغیب کنید

وی با اشاره به مواردی که خودشیفتگی روانی در این روزهای قرنطینه مشاهده می شود ، گفت: اگر این روزها با افرادی صحبت می کنیم که منفی صحبت می کنند ، باید از آنها بخواهیم که باعث بروز فاجعه یا صحبت نشوند. با آنها کم کنید. تشویق افکار مثبتی مانند “سختی های این روزها به پایان رسیده است” ، “من توانسته ام این روزها را رهبری کنم”.

عفتین با بیان اینکه سعی می کنیم کارهای خلاقانه مانند احساس مثل آشپزخانه جدید را انجام دهیم ، گفت: بیایید مواردی مثل تولدها ، عروسی ها ، تعطیلات را فراموش نکنیم ، خاطراتی را فراموش کنیم ، لحظات شاد زندگی ، آنها را برای اعضای خانواده تصمیم بگیریم. ، آلبوم های خانوادگی را ببینید. وقتی کمی ورزش را می گذرانیم ، مخفیانه خدا به ما احتیاج دارد ، این روزها ما در کارهای خوب شرکت می کنیم ، هر چقدر هم که کوچک باشد ، احساسات خود را می نویسیم و به آنها توجه می کنیم ، انجام همه این اقدامات می تواند به سلامت روانی ما کمک کند :

وی در پاسخ به این سؤال “تأثیر تاج بر ابعاد زندگی انسان چیست؟” “آیا تاج باعث انزوا در انسان می شود؟ آیا راه حلی برای جلوگیری از آن پیشنهاد می کنید؟” “فوران جهانی ناشی از شیوع تاج ویروس ، بسیاری از معادلات جهانی را در دوره جریانات سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، امنیتی و فراز و نشیب ها عصبانی کرده است. کارشناسان می گویند که دنیای پس از بحران هرگز مانند گذشته نخواهد بود.”

او اضافه کرد. وی ادامه داد: “شاید اگر تلاشی برای ایجاد رفتار در فرهنگ عامه انجام شد ، از همه ابزارها استفاده شد ، موفقیت آن به سادگی غیرقابل پیش بینی بود ، ممکن است موفقیت آمیز نباشد ، اما با شیوع این بیماری در کشور ، ما تغییرات بسیاری ایجاد کرده ایم.” ما در نقاط مختلف جامعه شاهد آن بوده ایم. یکی از مهمترین زمینه های تغییر رفتار اجتماعی است.

کورونا باعث شد تا بسیاری از رفتارهای معمول خود را رها کنیم

عفتی گفت: تاج ما را وادار به كنار آمدن از رفتارهای معمول خود و جایگزین كردن آنها با موارد جدید دانست و خاطرنشان كرد: تعطیلات ، نشریات دوره ای ، دیدارهای خانوادگی ، مراجعه به بیماران ، مراسمی مانند چهارشنبه و 13 بدر ، نماز جمعه. و جلسات ، زیارت مقبره ها و قبور ، رفتارهایی مانند لرزش دست ، لغزش ، بغل کردن ، پیاده روی در خیابان ها ، خرید ، خرید ، استفاده از تلفن ، پیام های سایبری ، ارتباط چهره به چهره مهمتر از همه ، تغییر در عادات بهداشتی و رفتارهای نظیر شستشو و ضد عفونی بدن و تجهیزات مورد استفاده و غیره همه مواردی است که با اوایل Corona متفاوت بوده است.

وی گفت: “با توجه به تغییراتی که کورونا در زندگی ما ایجاد کرده است ، ما به طور طبیعی می توانیم از احساساتی مانند انزوا – تنهایی ، ترس ، ناامنی ، عدم کنترل – عصبانیت انتظار داشته باشیم.” به نوعی ، در این مدت ، ممکن است افراد در زمانهای مختلف توسط طیف وسیعی از احساسات محاصره شوند. در این شرایط ، برای مقاومت در برابر این احساسات ، باید شروع به پذیرش اوضاع کنیم. یعنی اینکه هر آنچه را که در این دوره اتفاق می افتد بپذیریم ، نه اینکه آرزو کنیم شرایط متفاوت باشد. ما باید به خودمان ثابت کنیم که در حال تجربه یک بیماری همه گیر هستیم. زندگی و کار ما تغییر کرده است. ما از این وضعیت نگران هستیم ، ممکن است ترس یا عصبانیت را احساس کنیم. اما ما هنوز هم می توانیم ادامه دهیم.

Corona لزوم استفاده از فناوری های مدرن را تأیید کرد

وی گفت: “شیوع بیماری قلبی عروق بیماری کرونا چشم انداز جدیدی را در مورد لزوم استفاده از فناوری مدرن ایجاد کرده است.” انسجام اجتماعی و تقویت اعتقادات مذهبی امری اساسی تلقی می شود ، مردم مجبور شده اند از آنها استفاده کنند ، رفتارهای جدیدی شکل می گیرد و اشکال همکاری ایجاد می شود.

افاتین ادامه داد. “در این شرایط ، هنگامی که ما باید روابط اجتماعی را کاهش دهیم ، از طرف دیگر ، به جای قطع ارتباط کاملاً ، می توانیم از این فرصت استفاده کنیم” روابط خانوادگی و دوستانه را جدی تر کنیم. ” مورد دیگر بررسی فعالیت های سایبری ما در رسانه ها ، با مدیریت به موقع و برنامه ریزی صحیح است که از منابع موجود خود به گونه ای استفاده کنیم که به سلامت جسمی یا روحی ما آسیب نرساند.

این کارشناس ارشد مشاور در پاسخ به این سؤال که شما برای کاهش استرس در این روزهای بیماری کرونا چه پیشنهادی دارید؟ وی خاطرنشان کرد: گسترش تاج در بین توده ها اشکال جدیدی از همدلی ، همکاری ، تشدید تلاش های عمومی برای زنده ماندن ، تقویت پایه های جامعه را برانگیخته است که به نوبه خود پیامدهای مثبتی برای رفتارهای اجتماعی بعدی خواهد داشت.

او گفت. “گسترش روحیه همکاری در سطوح مختلف ، فعالیت خودجوش مردم برای کمک به دیگران ، حمایت از گروه های آسیب پذیر و غیره ، از جمله رفتارهایی است که قبلاً وجود داشت ، اما اکنون ماهیت جدیدی پیدا کرده و افزایش یافته است.” احساس آرامش کنید: با استرس ناشی از این شرایط کنار بیایید. پیام این رویدادها این است که زندگی ادامه می یابد ، اگرچه نقایص رفتاری نیز وجود دارد ، اما شکی نیست که جامعه نیز مانند رودی راه خود را پیدا خواهد کرد و زندگی اجتماعی ادامه خواهد یافت.