آخرین آمار فوتی‌های حج – اینترنشنال نیوز

در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و اعضاء نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد: ۱۷ زائر ایرانی از ابتدای حج فوت شده‌اند که ۹ نفر از آنها در مکه به خاک سپرده شده‌اند.

به گزارش اینترنشنال نیوز، آخرین آمار زائران درگذشته ایران از ابتدای عملیات حج تمتع تا پایان روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳ در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و اعضاء نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد. بر این اساس، تا کنون ۱۷ نفر از زائران (یک نفر در مدینه و ۱۶ نفر در مکه) در عربستان جان خود را از دست داده‌اند. سه نفر از آنها خانم و مابقی درگذشتگان آقا بوده‌اند. هشت نفر از فوتی‌ها هم اهل سنت بوده‌اند.

همچنین اعلام شد ۹ نفر از فوتی‌ها در مکه دفن شده‌اند. حداقل سن فوتی‌ها ۵۱ سال و حداکثر سن هم ۸۷ سال است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار گفت: باید در راستای نهادینه کردن مسأله نظارت و بازرسی در مجموعه حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تلاش شود و طرح‌های نهایی در حوزه‌های مختلف به دقت بررسی شود، تفکیک موضوعی داشته و همراه با ارائه راهکار باشد.

نواب گزارش‌های واحد بازرسی و نظارت بعثه را ‌امیدوارکننده اعلام کرد و افزود: افق دید این واحد باید جلوتر از عوامل اجرایی باشد و آسیب‌ها را از قبل شناسایی کنند؛ چرا که این گزارش‌ها موجب بهبود کیفیت کارها و راندمان برنامه‌ها و خدمات خواهد شد و در جایگاه خودش مفید است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به دیگر اعضاء نظارت و بازرسی بعثه پیشنهاد کرد تا پیام‌رسانی داخلی برای برقراری ارتباط میان همکاران این واحد طراحی و به کار گرفته شود و به کم و کاستی‌هایی احتمالی که در ایام تشریق وجود داشت رسیدگی شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل