آزمون gre subject چیست؟

به طور کلی جواب سوال GRE Subject Test چیست؟ می توان گفت آزمونی است با هدف سنجش دانش داوطلبان در یک موضوع خاص. در حالی که اکثر دانشجویان تحصیلات تکمیلی با آزمون عمومی GRE آشنایی دارند، آزمون های موضوعی GRE کمتر شناخته شده هستند.

آزمون های موضوعی JRA فقط برای تعداد بسیار محدودی از دروس (زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضیات، فیزیک و روانشناسی) و تنها سه بار در سال (سپتامبر، اکتبر و آوریل) ارائه می شود. از سال 2016، آزمون GRE برای بیوشیمی متوقف شده است. با این حال، نمرات این آزمون تا سال 2021 معتبر است.

با ارزیابی دانش شما در یک زمینه خاص، این آزمون ها به شما کمک می کند تا از سایر متقاضیان پذیرش، به ویژه در سطح دکترا متمایز شوید. در بیشتر موارد، از متقاضیان نمرات آزمون عمومی GRE و آزمون موضوعی GRE خواسته می شود. در ادامه به بررسی این آزمون، هزینه ثبت نام و منابع آزمون تافل و GRE پرداخته می شود.

چرا در آزمون GRE Academic شرکت می کنیم؟

اکثر کالج هایی که دوره های تحصیلی مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهند، نمرات کنکور دانشجویان را تعیین می کنند. نمره آزمون GRE General یکی از رایج ترین مواردی است که بسیاری از دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های آمریکا برای پذیرش در نظر می گیرند.

این نمره بخشی از رزومه متقاضی را تشکیل می دهد که توسط تیم پذیرش دانشگاه به همراه سایر مدارک برای بررسی صلاحیت متقاضی بررسی می شود. اما فراتر از توصیه نامه ها، ریز نمرات و مقالات، متقاضیان چگونه می توانند خود را از سایر دانشجویان متمایز کنند؟ یکی از این روش ها، وارد کردن نمره آزمون موضوعی GRE است.

اگرچه شما به ندرت به نمره آزمون موضوعی JRA برای اخذ پذیرش نیاز دارید، ارائه نمره بالا دانش عمیق شما را از موضوع نشان می دهد. علاوه بر این، ارسال این نمره پیام روشنی را به تیم پذیرش می‌فرستد که شما آماده هستید و به عمل، خلاقیت، فداکاری و سخت کوشی فراتر از پذیرش در این دوره تحصیلی علاقه دارید.

ساختار تست

همانطور که در بالا ذکر شد، آزمون موضوعی جی آر ای هوم ادیشن در حال حاضر به شش موضوع محدود می شود. هر آزمون برای ارزیابی دانش آموزان در یکی از این زمینه های تحصیلی طراحی شده است. با عملکرد خوب در این آزمون، تیم پذیرش را متقاعد خواهید کرد که مباحث مرتبط با رشته تحصیلی خود را کاملاً درک کرده اید.

مدت زمان هر آزمون 3 ساعت و 30 دقیقه است. در این آزمون شما این امکان را دارید که نمرات قبلی را مشخص کنید و یا نمره این آزمون همانند آزمون عمومی JRA به دانشگاه مورد نظر شما ارسال خواهد شد.

زیست شناسی در آزمون موضوعی GRE

آزمون زیست شناسی دارای 3 حوزه اصلی زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی جانوری و زیست شناسی و تکامل است که هر کدام 33-34 درصد از آزمون را تشکیل می دهند. علاوه بر نمره کل آزمون، نمره بخش های انفرادی نیز در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

این آزمون شامل 190 سوال چند گزینه ای (پنج گزینه ای) می باشد. برخی از این سوالات حول توضیح نتایج یک مثال آزمایشگاهی یا میدانی، نمودار یا آزمایش فرضی است.

تست شیمی

دوره شیمی GRE از 4 بخش اصلی تشکیل شده است: شیمی تجزیه، شیمی آلی، شیمی معدنی و شیمی فیزیک. شیمی تجزیه 15 درصد، شیمی آلی 25 درصد، شیمی آلی 30 درصد و شیمی فیزیک 30 درصد.

این تست طوری طراحی شده است که شما نیازی به ماشین حساب ندارید. دفترچه سوالات حاوی اطلاعاتی است که برای پاسخ دادن به تمام 130 سوال نیاز دارید، مانند جدول تناوبی، سری های فیزیکی، ضرایب تبدیل یا لگاریتم.

امتحان ریاضی

آزمون ریاضی موضوعی GRE شامل سوالات مختلفی از موضوعاتی مانند حساب و جبر است که در دوره کارشناسی خود آموخته اید. این آزمون بر خلاف سایر آزمون ها از 66 سوال تشکیل شده است. بنابراین در حالی که پاسخ دادن به هر سوال ممکن است بیشتر طول بکشد، تأثیر قابل توجهی در نتیجه نهایی خواهد داشت.

امتحان ادبیات

آزمون متن به چهار بخش تجزیه و تحلیل، نقد ادبی، شناسایی (مثلاً شناخت نویسنده متن)، تاریخ و فرهنگ تقسیم می شود. در مجموع حدود 230 سوال وجود دارد که هر کدام انواع مختلف نوشتار مانند مقاله، رمان، داستان کوتاه، زندگی نامه، نمایشنامه و تاریخ زبان را پوشش می دهد.

این سؤالات عموماً شامل ادبیات انگلستان، ایالات متحده و سایر مناطق جهان می شود. تقریباً نیمی از آزمون به تحلیل، تفسیر و بلاغت اختصاص دارد. 15 تا 20 درصد آن مربوط به هویت نویسنده یا ژانر است. 20-25 درصد از این میزان درک نامزد از زمینه فرهنگی و تاریخی تأثیر را ارزیابی می کند. بخش آخر نیز به انواع روش های نقد و کارکرد آنها می پردازد.

تست فیزیک

امتحان فیزیک نزدیک به 100 سوال چند گزینه ای در مورد موضوعاتی که شما در مقطع کارشناسی مطالعه کرده اید می پرسد. برخی از این سوالات مربوط به نمودارها، نمودارها، داده ها یا توضیحات دفترچه سوالات است. 20 درصد از سوالات این آزمون به مکانیک کلاسیک اختصاص دارد. 18 درصد از آنها مربوط به الکترومغناطیس است. 9 درصد شامل اپتیک و 10 درصد ترمودینامیک است.

12 درصد امتحان مربوط به مکانیک کوانتومی است. 6 درصد از این آزمون به روابط خاص و 9 درصد آخر شامل سؤالاتی در موضوعات خاص مانند واپاشی رادیواکتیو و فیزیک ماده متراکم است.

دانش آموزانی که می خواهند در این امتحان موفق شوند باید بتوانند از مفاهیم پایه ریاضی استفاده کنند. از جمله جبر برداری، ماتریس ها و چیزهای دیگر که در محاسبات خوب هستند.

تست روانشناسی

آزمون روانشناسی موضوعی GRE تقریباً 200 سؤال چند گزینه ای دارد. این آزمون شامل سه بخش روانشناسی تجربی (40%)، روانشناسی اجتماعی (43%) و سایر حوزه‌ها مانند تاریخ عمومی روانشناسی و مسائل اخلاقی است.

ویژگی های آزمون GRE Subject

آزمون موضوعی JRA توسط هزاران موسسه آموزش عالی و دانشگاه های وابسته به آنها پذیرفته می شود. این آزمون با آزمون کاغذی معمولی متفاوت است.

ثبت نام موضوع GRE به صورت آنلاین و از طریق پست در دسترس است. قبل از شرکت در آزمون، باید مراحل پیش ثبت نام آزمون را انجام دهید. علاوه بر این، برای شرکت در آزمون باید 150 دلار بپردازید.

همانطور که در بالا ذکر شد، این آزمایش تنها سه بار در سال انجام می شود. بنابراین قبل از هر اتفاقی، تاریخ ها را بررسی کنید و روز را از قبل برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، به دلیل محدودیت‌ها، ممکن است قبل از ارسال مدارک برای تأیید، فرصت دیگری برای شرکت در این آزمایشی نداشته باشید.