آغاز اجرای مرحله دوم طرح کالابرگ فجرانه در خوزستان از فردا

خوزستان | کالابرگ فجرانه

اینترنشنال نیوز/خوزستان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اجرای موفق مرحله اول کالابرگ فجرانه در استان، از آغاز اجرای مرحله دوم این طرح از فردا (۱۸ اسفندماه) خبر داد.

مجتبی ظفری پور در گفت و گو با اینترنشنال نیوز در خصوص طرح کالابرگ فجرانه با بیان اینکه این طرح کاملا اختیاری است، اظهار کرد: در قالب این طرح مبلغ ۲۲۰ هزار تومان مابه التفاوت قیمت کالاهای مبنا با قیمت‌های امسال به صورت اعتبار تخصیص می‌یابد که این اعتبار مجزا از یارانه نقدی بوده و به هیچ وجه از یارانه افراد کسر نخواهد شد.

وی افزود: در این طرح با توجه به افزایش قیمت کالاهای اساسی (۱۱ قلم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی) به نسبت سال قبل (۱۴۰۱) مبلغ ۲۲۰ هزار تومان اعتبار جهت جبران این افزایش قیمت‌ها به ازای افراد خانوار تعلق می‌گیرد.

ظفری پور گفت: این اعتبار به کد ملی سرپرست خانوار تخصیص می‌یابد و با هر کارت بانکی که متعلق به سرپرست خانوار باشد امکان خرید وجود دارد. در این طرح یارانه بگیران مشمول طرح (دهک‌های اول تا هفتم) باید قیمت مبنای سال گذشته را از جیب خود پرداخت کنند که این عدد به ازای وزن مشخص شده هر کالا به میزان ۵۲۳ هزار تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: قیمت روز سبد ۱۱ قلمی مشمول طرح براساس کالاهای مبنا و به ازای وزن معین شده ۷۴۳ هزار تومان است که مابه التفاوت ۷۴۳ هزار تومان با ۵۲۳ هزار تومان را دولت به حساب فروشنده واریز خواهد کرد.

وی افزود: اعتبار برای هر کالا متفاوت بوده و براساس گرم آن سقف ریالی معین شده تخصیص پیدا می‌کند و امکان خرید کالایی با اعتبار کالای دیگر میسر نیست.

ظفری پور یادآور شد: یارانه بگیران حتما باید قیمت مبنای کالایی که قصد خرید آن را دارند (قیمت ۱۴۰۱) را از حساب خود پرداخت کنند و صرفا دولت افزایش قیمت‌های صورت گرفته را جبران خواهد کرد که این قیمت‌ها برای کالاهای مبنا با وزن معین شده حدود ۵۲۳ هزار تومان می‌شود.

وی گفت: تمامی محاسبات بصورت دقیق در سوییچ شرکت فارا انجام می‌شود و فقط یارانه بگیران دهک‌های اول تا هفتم موقع خرید از فروشگاه با اشاره به اینکه قصد خرید از اعتبار خود را دارند می‌توانند از اعتبار خود استفاده کرده و کالا را به قیمت پارسال خریداری کنند.

ظفری پور بیان کرد: قیمت‌های احصا شده برای کالاهای مبنا بوده و اگر فردی از کالاهای ویژه و یا گرانتر خریداری کند مابه التفاوت آن را از حساب خود پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند با نصب نرم‌افزار «شما» بر روی گوشی همراه خود نسبت به مشاهده فروشگاه‌های اطراف که متصل به طرح هستند اقدام کنند.

ظفری پور گفت: همچنین امکان دریافت کد یکبار مصرف برای مواقعی که یارانه‌بگیران نیاز به خرید نقدی داشته‌اند نیز در نرم‌افزار «شما» امکانپذیر است. ضمنا در این نرم‌افزار که یارانه‌بگیران می‌توانند آن را از بازار، مایکت و سایت  shoma.sfara.ir دانلود کنند امکان مشاهده مانده اعتبار، تراکنش‌ها و سایر اطلاعات خرید وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: اقلام مشمول طرح شامل پنیر، شیر، ماست، تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، ماکارونی، روغن، حبوبات، برنج و قند و شکر بوده که یارانه بگیران دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند از هر نوع زیرکالا این ۱۱ قلم خریداری کنند.

وی گفت: به طور مثال برای روغن امکان خرید هر نوع روغن جامد و مایع، مایع پخت و پز و … مهیا بوده و تا سقف اعتبار براساس گرم مصوب اعتبار تعلق می‌گیرد و یادآوری می‌شود مابه التفاوت قیمت کالاهای مبنا با کالای جدید از حساب مردم کسر خواهد شد.

ظفری پور افزود: در این طرح نام تجاری خاصی یا نوع کالای خاصی مدنظر نبوده و یارانه‌بگیران دهک‌های مورد نظر می‌توانند از هر نام تجاری و یا هر نوع کالایی خریداری کنند.

وی عنوان کرد: در این طرح فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به همراه ۲۰۰ هزار فروشگاه خرد به همراه ۲ فروشگاه اینترنتی بزرگ عضو بوده و در حال ارایه خدمات به مردم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تاکید کرد: در این طرح مردم می‌توانند در طول ماه (دوره) نسبت به خرید اقدام کنند. همچنین الزامی جهت خرید در روزهای اول وجود ندارد و اعتبار یارانه بگیران تا آخر دوره برقرار خواهد بود. در این طرح الزامی برای خرید در یک مرحله وجود ندارد و در چندین نوبت امکان خرید میسر است. در صورت وجود سوال یا هر گونه ابهامی مردم عزیز می‌توانند با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس گرفته و سوال خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل