بین الملل

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط ۸ مترو/ خطی که ۳۰۰ میلیون مسافر خواهد داشت

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط ۸ مترو  خطی که ۳۰۰ میلیون مسافر خواهد داشت

عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران صبح امروز در منطقه مسعودیه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، شهردار منطقه ۱۵ و مسعود درستی و پدر شهید ابراهیم صفا در قالب یکصد و هشتمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران در این مراسم اظهار کرد: برنامه بیست ساله برای مترو پیش بینی شده بود، اما همت شورای ششم و مدیریت ششم این بود مسیر الودگی و ترافیک را به صورت کلی حل کنیم بذا امروز برای اغاز خط هشت در جمع حاضریم. وی با اشاره به بهار قرآن طبیعت و حمل و نقل ابراز داشت؛ سال آینده سال بهار حمل و نقل درتهران خواهد بود

وی گفت: سالی سیصد میلیون سفر خط هشت خواهد داشت و ۱۱ منطقه شهری را پوشش می‌دهد، مسیر به صورت نوین شهرداری پایه گذاری کرد و آن اینکه با مشارکت بخش خصوصی و شرکای چینی با نحوه مشارکت جدید پیش خواهیم برد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم گفت: از نیمه اول سال گذشته تا امروز ۱۰۷ پویش امید و افتخار داشتیم که تا صدمین، ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه داشت و از این عدد ۸۴ درصد در همین دوره شروع و تمام شد.

 

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد  پروژه‌ها مربوط به نیمه جنوبی شهر و در مسیر توجه به عدالت توزیعی است گفت: ۴۴ درصد توفیقات مربوط به نیمه شمالی شهر است.

 

وی گفت: امسال اتفاق مهم رخ داد و خطوط جدید مثل خط ده آغاز شد از شرق حرکت و به شمال می رود و امروز خط هشت را آغاز میکنیم.

 

به گفته شهردار تهران، دو خط از چهار خط جدید تبادلی است و عملا همه خطوط را بهم می دوزد تا یک شهروند با یک تبادل به  هر جای شهر که می‌خواهد سفر کند، خط هشت مهمترین خط ماست، مناطق و ایستگاههای متعدد امکانی ایجاد میکند که بالاترین ظرفیت مسافرین را داشته باشیم،نکته حائز اهمیت اینکه کار میان مدتی که توسط شرکتها آغاز شده یک ابداع جدید است، طرف خارجی و ایرانی پذیرفتند کار را شروع کنند، هم شهر هم شهروند هم شهرداری در این مسیر سود میکند ، این نوآوری تبریک دارد که در خط نه و یازده هم شاهد آن هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ما ۱۴۱۰ را نقطه پایان کارهای شهر مدنظر داریم ابراز داشت: سال گذشته آزادراه شهید شوشتری آغاز شد. خط ۹ مترو ابتدا و انتهایی دارد از مشیریه آغاز خواهد شد که بزودی آن را در هفته های آتی آغاز میکنیمما نگاه به زیرساخت‌های شهر هم داشتیم انشالله با امکانات حمل و نقلی که سال آتی به شهر افزوده خواهد شد امکانی فراهم خواهد شد ما حداقل امکانات را به مردم ارائه دهیم.

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.