آغاز عملیات اجرایی پروژه خط ۸ مترو/ خطی که ۳۰۰ میلیون مسافر خواهد داشت

آغاز عملیات اجرایی پروژه خط ۸ مترو  خطی که ۳۰۰ میلیون مسافر خواهد داشت

عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۸ مترو تهران صبح امروز در منطقه مسعودیه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، شهردار منطقه ۱۵ و مسعود درستی و پدر شهید ابراهیم صفا در قالب یکصد و هشتمین پویش امید و افتخار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران در این مراسم اظهار کرد: برنامه بیست ساله برای مترو پیش بینی شده بود، اما همت شورای ششم و مدیریت ششم این بود مسیر الودگی و ترافیک را به صورت کلی حل کنیم بذا امروز برای اغاز خط هشت در جمع حاضریم. وی با اشاره به بهار قرآن طبیعت و حمل و نقل ابراز داشت؛ سال آینده سال بهار حمل و نقل درتهران خواهد بود

وی گفت: سالی سیصد میلیون سفر خط هشت خواهد داشت و ۱۱ منطقه شهری را پوشش می‌دهد، مسیر به صورت نوین شهرداری پایه گذاری کرد و آن اینکه با مشارکت بخش خصوصی و شرکای چینی با نحوه مشارکت جدید پیش خواهیم برد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم گفت: از نیمه اول سال گذشته تا امروز ۱۰۷ پویش امید و افتخار داشتیم که تا صدمین، ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه داشت و از این عدد ۸۴ درصد در همین دوره شروع و تمام شد.

 

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد  پروژه‌ها مربوط به نیمه جنوبی شهر و در مسیر توجه به عدالت توزیعی است گفت: ۴۴ درصد توفیقات مربوط به نیمه شمالی شهر است.

 

وی گفت: امسال اتفاق مهم رخ داد و خطوط جدید مثل خط ده آغاز شد از شرق حرکت و به شمال می رود و امروز خط هشت را آغاز میکنیم.

 

به گفته شهردار تهران، دو خط از چهار خط جدید تبادلی است و عملا همه خطوط را بهم می دوزد تا یک شهروند با یک تبادل به  هر جای شهر که می‌خواهد سفر کند، خط هشت مهمترین خط ماست، مناطق و ایستگاههای متعدد امکانی ایجاد میکند که بالاترین ظرفیت مسافرین را داشته باشیم،نکته حائز اهمیت اینکه کار میان مدتی که توسط شرکتها آغاز شده یک ابداع جدید است، طرف خارجی و ایرانی پذیرفتند کار را شروع کنند، هم شهر هم شهروند هم شهرداری در این مسیر سود میکند ، این نوآوری تبریک دارد که در خط نه و یازده هم شاهد آن هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ما ۱۴۱۰ را نقطه پایان کارهای شهر مدنظر داریم ابراز داشت: سال گذشته آزادراه شهید شوشتری آغاز شد. خط ۹ مترو ابتدا و انتهایی دارد از مشیریه آغاز خواهد شد که بزودی آن را در هفته های آتی آغاز میکنیمما نگاه به زیرساخت‌های شهر هم داشتیم انشالله با امکانات حمل و نقلی که سال آتی به شهر افزوده خواهد شد امکانی فراهم خواهد شد ما حداقل امکانات را به مردم ارائه دهیم.

خروج از نسخه موبایل