آموزش فارکس برای مبتدیان از صفر و به زبان ساده

با وجود تاریخ نسبتا طولانی بازار فارکس در بازار معاملات جهانی، اما فارکس در دهه اخیر در کشور ما به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده است. با وجود تحریم‌ها و تورم وحشتناک حال حاضر در کشور و فرصت کسب درآمد دلاری و بهتر‌ کردن کیفیت زندگی، افراد زیادی امروزه جذب بازار فارکس شده‌اند. اما آن‌دسته از افرادی که به دنبال آموزش بازار فارکس برای مبتدیان هستند، خواندن این مقاله می‌تواند شما را از اقدامات اصولی در زمینه ورود به فارکس آگاه کند.

ارز دیجیتال | ترید | صرافی

فارکس چیست؟

بازار فارکس، عرصه‌ای پویا و هیجان‌انگیز، همواره مشتاق ورود معامله‌گران و سرمایه‌گذاران جدید است. این میدانِ پرماجرا، قوانین خاص خود را دارد و بدون دانش و مهارت کافی، طعم تلخ شکست را به کام معامله‌گران تازه‌کار خواهد چشاند. آموزش فارکس از 0 تا 100، کلید گشودنِ دروازه‌های موفقیت در این بازار پرفراز و نشیب است. آموزش فارکس برای مبتدیان شامل آشنایی با مفاهیم پایه‌ای نظیر جفت‌ارزها، اسپرد، لوریج، مارجین و… می‌شود.

آشنایی با این اصطلاحات و یادگیری تحلیل تکنیکال و بنیادی از مهم‌ترین گام‌های آموزش بازار فارکس است که می‌تواند به موفقیت در این بازار پویا و پرنوسان کمک کند. پس اگر خواهان فتح قله‌های فارکس هستید، آماده سفری پرمشقت و پرفراز و نشیب باشید. آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها، لازمه این است که گام در این مسیر پر ماجرا بگذارید و طعم شیرین موفقیت را در این بازار بی‌رحم بچشید. به یاد داشته باشید که پاداش این سفر پرمشقت، ثروتی بادآورده نیست، بلکه حاصل تلاش، پشتکار و دانش شما خواهد بود.

در فارکس چه چیزی معامله می‌شود؟

معاملات در بازار فارکس به صورت CFD انجام می‌شود یعنی فرد در جریان معاملات صاحل دارایی خاصی نمی‌شود و صرفا از نوسانات قیمت آن‌ها می‌توانند در جهت صعود و نزول کسب سود کند. در همین راستا اساس تحلیل‌‌های این بازار بر روی آنالیز تکنیکال چارت قیمت و تحلیل بنیادی و فاندامنتال نمادها است که بوسیله اخبار و داده‌های اقتصادی از بازیگران اصلی فارکس صورت می‌گیرد. اما شاید این پرسش برای شما مطرح شده باشد که در بازار فارکس چه چیزی معامله می‌شود؟ جواب این پرسش را به ترتیب حجم بازار برایتان شرح می‌دهیم …

ویژگی‌های بازار فارکس

در فارکس چیست به عظمت این جهان معاملاتی پی بردیم. حال می‌خواهیم بدانیم ویژگی‌های این بازار چیست که باعث گردش ۷و نیم تریلیون دلار سرمایه، در روز است؟

انتخاب یک بروکر اولین قدم برای ورود به فارکس

بروکر (Broker) یا کارگزاری نقش مهمی در انجام معاملات و کسب سود  یک معامله‌گر فارکس را ایفا می‌کند. آن‌ها به عنوان واسطه‌ای بین معامله‌گران و بازار فارکس عمل می‌کنند. بروکرها دسترسی به بازار فارکس را برای معامله‌گران سهل و امکاناتی از جمله انجام معاملات خرید و فروش، ارائه خدمات مالی و مشاوره‌های مورد نیاز و همچنین ابزارهای مختلفی برای تحلیل بازار را برای معامله‌گران فراهم می‌کنند.

انتخاب یک بروکر مناسب تاثیر موثری بر تجربه کاری شما در معامله‌گری فارکس دارد. خوشبختانه بروکرهای معتبر و با سابقه‌‌ای برای ارائه خدمات به ایرانیان وجود دارند به عنوان مثال بروکر آلپاری یا دلتا اف ایکس که می‌توانید برای ورود به فارکس روی آن‌ها حساب کنید بنابراین برای انتخاب یک بروکر معتبر به ویژگی‌های زیر دقت کنید؛

بعد از ثبت‌نام در بروکر با افتتاح یک حساب معاملاتی و واریز وجه می‌توانید در بازار فارکس معامله کنید. البته در نظر داشته باشید که آموزش و تجربه معاملاتی در حساب دمو، قدم اول پیش از انجام معاملات واقعی است.

بروکرهای فارکس برای مبتدیان حساب‌هایی تحت عنوان حساب‌های دمو به کاربران خود ارائه می‌دهند که افراد در این حساب‌ها می‌توانند با پول مجازی با فضا و شیوه معاملات در فارکس آشنا شوند. 

زمان لازم برای یادگیری فارکس

زمان لازم برای یادگیری و شناخت فارکس برای هر شخصی متفاوت است. ممکن است برخی افراد در شبانه روز زمان بیش‌تری را برای آموزش و یادگیری صرف کنند اما برخی دیگر زمان کم‌تری بگذارند. پس اختلاف زمان یادگیری برای این دو دسته متفاوت است. مسئله علاقه و استمرار نیز کاملا در یادگیری فارکس مهم است. به طور معمول حداقل شش ماه تا یک سال زمان می‌برد تا در معاملات فارکس مهارت پیدا کنید. اما بدانید که صبر، انضباط و کار سخت، لازمه یادگیری هر آموزشی از جمله آموزش فارکس است تا به یک معامله‌گر موفق تبدیل شود.

آموزش فارکس به زبان ساده

تا به این‌جای کار در مورد چیستی و چگونگی بازار فارکس آموختیم . حال باید بدانیم چه اقداماتی لازم است که بتوانیم در فارکس معاملات موفق داشته باشیم. اقدام بسیار مهم در بدو ورود به فارکس، آموزش است. تا زمانی که آموزش‌ قدم‌به‌قدم فارکس را یاد نگیرید، نمی‌توانید از این بازار به درآمد برسید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرصه جهانی دسترسی افراد به منابع آموزش بازارهای مالی بسیار آسان است. منابع مختلفی از جمله وب‌سایت‌ها، ویدئوها و جزوه‌های آموزشی آنلاین در دسترس عموم قرار دارد. اما ویژگی‌های یک منبع آموزشی خوب چیست؟ در اینجا به چند ویژگی مهم یک منبع آموزشی معتبر خواهیم پرداخت.

جمع‌بندی

در وضعیت کنونی اقتصادی کشور و تاثیر تحریم‌ها و تورم بر ارزش ریال کشور، پیدا کردن راهی برای کسب درآمد دلاری، راهکار مناسبی برای دست‌یابی به یک ایده‌ال مناسب در سطح زندگی روزمره است. بازار فارکس می‌تواند یک راهکار درخور برای رفع نیاز و خواسته‌های شما باشد اگر اصولی پیش بروید. اکنون که با ساختار و چگونگی این بازار آشنا شدید زمان را غنیمت بشمارید. موفق و پایدار بمانید.

منبع: دلتاکالج

خروج از نسخه موبایل