علمی و پزشکیکسب و کار جدید

آیا قهوه گانودرما برای افرادی که به قهوه حساسیت دارند، مناسب است؟

خواص سلامتی قارچ گانودرما چیست؟

از  محصولات گانودرما جان‌افزا برای تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت استفاده می‌شود.

قهوه گانودرما مواد فعال بیولوژیک همچون انواع استرول‌ها، پروتئین‌ها، پلی ساکاریدها، تری ترپنوئیدها و ملانین دارد که پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدهای آن به علت خاصیت ضد سرطانی، اهمیت زیادی دارد. اسپور این قارچ نیز دارای ترکیبات فعال با خاصیت درمانی می‌باشد.

بر اساس تحقیقات این قارچ باعث ايجاد تعديل در سيستم ايمني می شود، التهاب را از بين مي برد، توليد انرژي توسط ميتوکندري سلول ها را افزايش مي دهد و راديکال هاي آزاد را نیز از بين مي برد.

خود و هاگ آن، به بهبود برخی از بیماری ها و سلامتی بشر کمک مي کند. بزرگترين مزيت این قارچ، تقویت سيستم ايمني است. همچنین اين قارچ به بدن کمک مي کند تا با انواع فشارهاي فيزيکي مانند تروما، بيخوابي، تب، مسموميت، استرس رواني، عفونت، يا تشعشعات خود را تطبيق دهد.

گفته می شود   قهوه فوری سوپریم مانند يک تنظيم کننده عمل مي کند که سيستم ايمني بدن انسان را تنظيم مي کند. هدف اصلي اين گياه رديابي پاتوژن هايي مانند باکتري ها و ديگر ويروس هايي است که به بدن حمله مي کنند. اگر سيستم ايمني بدن مورد تهديد قرار گيرد ويروس، انگل، باکتري و قارچ هايي توليد مي کند که باعث بيماري مي شوند. استفاده مکرر از آنتي بيونيک ها، عوامل ضد ويروسي و داروهاي ضدقارچ باعث مي شود ميکروب ها نسبت به اين داروها مقاوم شوند. اما مصرف قارچ گانودرما اين مشکلات را برطرف مي کند. اين گياه به عنوان يک مکمل براي رفع عوارض جانبي ناشي از شيمي درماني در درمان سرطان ها محبوبيت بسياري يافته است.

ويژگي هاي ضداسترس در قارچ گانودرما باعث تقويت حافظه، کاهش تنش و تقويت قدرت تمرکز مي شود. علاوه بر اينکه، این قارچ براي درمان بيماري هايی مانند آلزايمر و زوال عقل که سالمندان را تحت تاثير قرار مي دهد بسيار مفيد است.

بعضي دیگر از فوايد سلامتي قارچ گانودرما عبارتند از تاثيرات آنتي اکسيدان روي بدن، تاثيرات مثبت روي سيستم گردش خون و سيستم تنفسي. به علاوه، تحقيقات نشان داده که اين گياه قادر به کاهش فشار خون بالا، متعادل ساختن سطح کلسترول و کاهش علائم برونشيت، آسم و ديگر مشکلات ريوي است.

خواص دارویی قارچ گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما نوشیدنی است که برخی از طرفداران آن می گویند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد ولی بیشتر، توسط افرادی استفاده می شود که دوست دارند میزان مصرف روزانه قهوه خود را کاهش دهند و در کنار آن از مزایای سلامتی بی شمار گانودرما بهره مند شوند.

 

با وجود ادعای بازاریابان در مورد فواید قهوه گانودرما، اما هیچ منبع علمی تأثیرات سلامتی قهوه گانودرما را اثبات نمی کند و تا به امروز ،هیچ مطالعه ی علمی، اثرات سلامتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به تنهایی، مزایای سلامتی خاصی را دارد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه، به طور کلی، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد به عنوان مثال، گزارشی در سال ۲۰۰۶ در علوم غذایی و تغذیه بیان نمود که مصرف قهوه ممکن است به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت و بیماری پارکینسون) کمک کند ولی در همین تحقیق نشان داده شد كه مصرف قهوه با افزایش فشار خون بالا (یك عامل اصلی خطر برای بیماری های قلبی) مرتبط است. در حالی که گفته می شود گانودرما به فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند (منبع: ).

چگونه قهوه گانودرما درست کنیم؟

خودتان در خانه قهوه گانودرما درست کنید

گفته می شود بهترین حالتی که قارچ گانودرما بیشترین خواص خود را آزاد می کند با قهوه است. برای درست کردن قهوه گانودرما می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

۱-یک قاشق چای خوری از پودر قارچ گانودرما و ۳۲ اونس آب در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا بجوشد.

۲- دما را کم کنید تا به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه جوشیده شود.

۳- به اندازه ۵-۱۰ قاشق غذاخوری دانه های قهوه را اضافه کنید و در فرنچ پرس (وسیله ای که جهت ساخت قهوه فرانسوی استفاده می شود). سپس مخلوط آب و پودر قارچ را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۴ دقیقه در مایع بماند.

۴- سپس مخلوط را به ظرف بازگردانید و دمای متوسطی به آن بدهید. می توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یا برخی از کره ها و یا در بهترین حالت خامه و یا شیر بادام هم به صورت اختیاری به مخلوط اضافه کنید.

۵- با استفاده از یک مخلوط کن مواد را با هم مخلوط کنید؛ قهوه گانودرما آماده است.

بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما دکتر بیز | خواص قهوه گانودرما دکتر بیز | خواص قهوه گانودرما و جینسینگ

نکات بسیار مهم درباره مصرف محصولات گانودرما چیست؟

درست است که قارچ گانودرما و فرآورده‌های  آن به طور کلی امن و غیرسمی ارزیابی می‌شوند و اینکه گانودرما برای درمان دامنه‌ی گسترده‌ای از بیماری‌ها اثبات شده است و مقالات علمی بسیاری در جهان در ۲۰ سال گذشته در این باره ارائه شده است، اما این به این معنی نیست که آن را به شکلی نادرست یا در حجم غیرمعقول استفاده کنید، پس پیش از مصرف توصیه می‌شود حتما موارد زیر را بررسی کنید زیرا ممکن است عوارض جانبی وجود داشته باشد:

    • قبل از مصرف گانودرما، حتماً درباره مصرف گانودرما و مقدار مصرف، با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان روند مصرف خود قرار دهید.
  • دوره درمانی با گانودرما در بسیاری از موارد بیش از سه ماه طول می کشد. فراورده های قارچ گانودرما را برای درمان بیماری‌های حاد استفاده نکنید.
  • اگر می خواهید قارچ گانودرما در همه اشکال آن بیشترین تاثیر را داشته باشد باید آنرا بصورت مداوم مصرف کنید.
  • مصرف دوزهای کم در طول روز برای مدت زمان طولانی بهتر از مصرف دوزهای زیاد برای دوره زمانی کوتاه است.
  • قارچ های دارویی باید در آب داغ حرارت ببینند تا پوسته کیتین آن بشکند؛ با این کار پلی ساکارید هایی که در سیستم گوارشی ما بصورت مایع یا جامد وجود ندارند آزاد می شوند.
  • شما می توانید از قارچ خشک شده یا شکل پودری آن همراه با دمنوش های گیاهی مصرف کرده و فرمولاسیون دمنوش مخصوص به خودتان را متناسب با اهداف سلامتی خود داشته باشید، همچنین می توانید این قارچ را در خردکن با سرعت بالا خرد کرده و آن را به شکل تازه همراه با چای مصرف کنید.
  • گانودرما قارچی با طعم تلخ و چوب مانند هست که اندکی شیرین هم هست؛ شما می توانید آن را در آب داغ و یا چای مخلوط کرده و کمی آنرا شیرین کنید تا طعمی شبیه به قهوه تلخ و شیرین داشته باشد همچنین می توانید پودر قارچ گانودرما را در انواع تونیک ها و شیک ها و حتی دسرها ترکیب کنید.
  • میزان دوز مصرفی گانودرما بستگی به نیاز بدن افراد مختلف و وضعیت سلامتی فعلی افراد بستگی دارد؛ این دوز معمولاً برای قارچ پودر شده حداکثر بین ۲ تا ۵ گرم روزانه برای هر نفر مناسب است.
  • تاثیرات گانودرما روی زنان باردار و یا شیرده هنوز اثبات نشده است، بنابراین احتیاط کنید.
  • اگر از داروهای رقیق‌کننده خون یا ضد انعقاد مانند آسپرین یا وارفارین استفاده می‌کنید (به ویژه بیماران قلبی) قبل از مصرف گانودرما حتما با پزشک خود مشورت کنید. (در چنین مواردی مصرف گانودرما ممکن است خونریزی را افزایش دهد و بیمار را بیشتر در معرض لخته شدن خون قرار می‌دهد).
  • اگر می‌خواهید گانودرما را همراه با داروهای شیمیایی و درمانی خاص و یا داروهای کاهش دهنده فشارخون مصرف کنید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید چون ممکن است این داروها با هم تداخل ایجاد کنند.
  • برای ۱۰ روز پیش و پس از عمل جراحی از گانودرما استفاده نکنید چون احتمال خونریزی را افزایش می‌دهد.
  • اگر دچار خشکی دهان، بثورات یا خارش هستید، مصرف را قطع کنید، زیرا این واکنش حساسیتی را نشان می‌دهد