آیفون چه مزیت هایی دارد؟

مزایای آیفون نسبت به اندروید

1- استفاده از آیفون آسان است

اولین مزیت آیفون‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند اندرویدی این است که کار با آیفون‌ها بسیار ساده است.

اگرچه اپل در طول این سال‌ها، پیشرفت‌هایی مانند بهبود مرکز کنترل انجام داده است اما ظاهر iOS تغییری نکرده که باعث می‌شود، آیفون نسبت به اندروید سودمندتر باشد، زیرا تقریباً به همان روشی عمل می‌کند که همیشه عمل می‌کرده است.

یک گوشی اندرویدی را می‌توان به روش‌های مختلف تغییر داد و سفارشی کرد، اما ویژگی‌های اساسی سیستم عامل آن بسیار پیچیده‌تر و گیج کننده‌تر از سیستم iOS است. اگر به داشتن گوشی هوشمندی که استفاده از آن آسان بوده و برای استفاده اولیه مناسب باشد اهمیت می‌دهید، آیفون بهترین گزینه است.

2- دوربین فوق حرفه ای

بیشتر افرادی که آیفون را انتخاب میکنند بخواطر وجود دوربین با کیفیت و بی نقض این گوشی است که سبب ثبت تصاویر و ویدئو های حرفه ای برای افرادی میشود که تخصصی در تصویر برداری ندارند. 

ولی فراموش نکنید که حفاظت از لنز گوشی وظیفه شماست چرا که با لنز آسیب دیده قادر به عکس گرفتن با کیفیت نیستید. پس حتما از خرید محافظ لنز آیفون ۱۴ غافل نشوید.

3 – اشتراک گذاری چندگانه با خانواده

حداکثر شش عضو خانواده می‌توانند به‌عنوان مثال، موسیقی، فیلم یا برنامه و همچنین آلبوم‌های عکس، تقویم و یادآوری را به اشتراک بگذارند.

بنابراین خوشحال خواهید شد که بدانید هیچ خطری برای دانلود برنامه‌های نامناسب یا پولی، توسط بچه‌ها وجود ندارد، زیرا قابلیت اشتراک گذاری خانواده، الزام به اجازه و تأیید والدین را برای برنامه‌های فرزندانشان فعال می‌کند.

4- ارزش فروش مجدد بالا

گوشی‌های هوشمند جدید هر ساله عرضه می‌شوند و مردم، اغلب گوشی‌های هوشمند خود را به طور مرتب ارتقا می‌دهند. برخی افراد ترجیح می‌دهند در ازای خرید گوشی‌های جدید، گوشی‌های قبلی خود را بفروشند. 

نکته جالب اینجاست: مهم نیست که یک آیفون چقدر قدیمی باشد، همیشه ارزش فروش مجدد آن، بهتر از یک گوشی اندرویدی خواهد بود.

این اتفاق به این دلیل است که:

اولاً آیفون‌ها، از مواد درجه یک ساخته شده‌اند که به آنها کمک می‌کند، ارزش فروش مجدد خود را حفظ کنند. 

دوماً: گوشی‌های اپل، برای مدت طولانی‌تری به عنوان مدل‌های پرچمدار باقی مانده و به‌روز می‌شوند، زیرا تنها یک تولید کننده وجود دارد و گوشی‌های جدیدتر، به تعداد و حجم گوشی‌های اندرویدی عرضه نمی‌شوند.

5- آیفون‌ها سریع‌تر هستند

iOS کارآمدتر از اندروید است (به خصوص در هنگام کار با حافظه). به عنوان مثال، یک آیفون 6 که فقط 1 گیگابایت رم دارد، به دلیل تفاوت اساسی بین طراحی دو سیستم عامل، به راحتی می‌تواند از یک گوشی اندرویدی با 3 گیگابایت رم، بهتر عمل کند.

در دستگاه‌های اندرویدی، فرآیندی به نام “جمع آوری زباله” انجام می‌شود و این کار به حافظه و باتری بیشتری نیاز دارد. این، به این دلیل است که برنامه‌های اندروید از زمان اجرا، از جاوا استفاده می‌کنند اما iOS از همان ابتدا به گونه‌ای طراحی شده بود که حافظه کارآمدی داشته باشد و از سیستم «جمع آوری زباله» مانند اندروید، جلوگیری می‌کند.

بنابراین آیفون می‌تواند با حافظه کمتر نسبت به گوشی اندروید، سریع‌تر کار کند و همچنین می‌تواند عمر باتری مشابه با بسیاری از تلفن‌های اندرویدی که باتری‌های بسیار بزرگ‌تری دارند، ارائه دهد.

6 – امنیت بالاتر

نظارت دقیق اپل روی برنامه‌ها و توانایی انتقال سریعتر به روز رسانی‌ها به دستگاه‌های بیشتر، باعث برتری آیفون نسبت به اندرویدی‌ها می‌شود. 

تلفن‌های اندرویدی بدافزار و ویروس‌ها را حتی از فروشگاه‌های برنامه دریافت می‌کنند. اپ استور اپل، اپلیکیشن‌های کمتری نسبت به اپ استور گوشی‌های اندرویدی برای ارائه دارد، اما تعداد برنامه‌های موجود، مهم‌ترین چیز در اپ استور نیست. اپل در انتخاب برنامه‌نویسانی که به اکوسیستم اپل (شبکه‌ای از دستگاه‌ها، برنامه‌ها و توسعه‌دهندگان) دسترسی دارند، بسیار محتاط است. دریافت برنامهپ‌های حاوی بدافزار از اپ استور، عملا غیرممکن است.

در مقابل:

علاوه بر اپ استور، سیستم عامل‌های به روز نشده نیز باعث ایجاد تهدیدات امنیتی می‌شوند. از آنجایی که چندین سازنده گوشی از سیستم عامل ارائه شده توسط گوگل استفاده می‌کنند، همه آنها به روزرسانی‌ها را همزمان دریافت نمی‌کنند و بنابراین در معرض تهدیدات امنیتی گسترده قرار می‌گیرند. 

دستگاه‌های iOS فقط توسط اپل ساخته می‌شوند، بنابراین مشکل مربوطه وجود ندارد.

7- اکوسیستم بسیار کارآمد و عالی

از کاربران آیفون بپرسید که چرا اپل بهتر است، و یکی از اولین پاسخ‌هایی که دریافت خواهید کرد، اینست: اکوسیستم اپل

اما وضعیت برای گوشی‌های اندرویدی متفاوت است. چندین تولید کننده مختلف، گوشی‌ها و تبلت‌ها را بر اساس یک سیستم عامل تولید می‌کنند، بنابراین نمی‌توان اکوسیستم ایمن و استفاده یکپارچه از دستگاه‌ها را تضمین کرد.

8- استفاده کارآمد از باتری، با تولید گرمای کمتر

طرفداران حرفه‌ای بیشمار آیفون این واقعیت را تضمین می‌کند که این دستگاه‌ها حتی در زمان استفاده طولانی مدت گرمای کمتری تولید می‌کنند. دلیل این امر این است که باتری‌های آیفون بسیار کارآمد هستند و نسبت به باتری‌هایی که روی سیستم عامل‌های دیگر کار می‌کنند گرمای کمتری تولید می‌کنند

سیستم عامل iOS اپل نسبت به سیستم عامل اندروید قدیمی گوگل، از نظر رم بسیار کارآمدتر است، بنابراین به رم کمتری نیاز دارد، به این معنی که رم کمتری درگیر کار می‌شود، به مصرف انرژی کمتری از باتری نیاز پیدا می‌کند و در نتیجه گرمای کمتری تولید می‌شود.

این بدان معناست که برای همان کار مشابه، یک پردازنده آیفون، فقط در کسری از ثانیه این کار را می‌کند و سپس به حالت خواب برمی گردد، در حالی که اندرویدها پردازنده خود را برای مدت طولانی درگیر می‌کنند و رم بسیار بیشتری نیاز دارند که همگی انرژی بسیار بیشتری مصرف می‌کنند (3 تا 6 برابر قدرت بیشتر که گرمای بسیار بیشتری تولید می‌کند).

در نهایت، بسیاری از کاربران سیستم عامل iOS و دستگاه انحصاری آن را تنها به این دلیل ترجیح می‌دهند که می‌توانند ساعت‌های طولانی و بدون وقفه بازی کنند، بدون اینکه با مشکل افزایش دمای دستگاه، مواجهه شوند.

9- ابزارهای دسترسی فوق العاده

بسیاری از کاربران به گزینه‌های دسترسی ویژه‌ای نیاز دارند که توسط آیفون ارائه می‌شود. بسیاری از کاربران کم‌‌بینا و همچنین کاربرانی با عملکرد حرکتی با دقت کمتر وجود دارند که تمایل دارند طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های دسترسی آیفون را دوست داشته باشند.

تعدادی تولید کننده وجود دارند که دستگاه‌های اندرویدی را تولید می‌کنند. همه آنها ابزار دسترسی یکسانی ارائه نمی‌دهند. رویکرد گوگل برای ابزار دسترسی این است که به هر سازنده اجازه می‌دهد راه حل خود را در این رابطه داشته باشد.

در مقایسه رو در رو، اپل در ارائه ابزار دسترسی پیشرو است. ویژگی‌های دسترسی داخلی آن، برنامه‌های متعدد تطبیقی و کمکی موجود، و سهولت استفاده، آن را به اولین انتخاب برای اکثر افراد دارای معلولیت تبدیل کرده است

10- قدرت بازی بالاتر

توجه داشته باشید: برای انجام برخی از بازی‌های آیفون باید هزینه آن‌ها را بپردازید، اما ارزش پول را دریافت می‌کنید. به همین دلیل، اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که سریع‌تر بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را برای آیفون ایجاد ‌کنند تا اینکه بخواهند نرم افزار رایگان برای اندرویدی بسازند.

11 -بهترین سیستم پشتیبانی از مشتریان

فروشگاه‌های اپل دارای طرحی باز هستند که به محض عبور، شما را جذب می کند. اگرچه اپل گران است، اما در زمینه پشتیبانی مشتری پیشتاز است. به عنوان مثال، اگر وارد فروشگاه اپل شوید، می‌توانید با یک دستگاه کاملاً جدید در کمتر از یک ساعت از آنجا خارج شوید. حتی گزینه بهتر این است که این شرکت، دوره‌های رایگانی را برای آموزش استفاده از دستگاه‌های اپل به شما ارائه می‌دهد.

بیایید بگوییم مشکل وحشتناکی در آیفون شما وجود دارد و باید آن را برطرف کنید یا شاید بخواهید یک محافظ صفحه روی آن نصب شود و ترجیح می‌دهید آن را یک فرد حرفه‌ای بررسی کند تا این محافظ را به درستی و بدون ذره‌ای حباب یا گرد و غبار روی آن بچسباند. مشکل شما هر چه باشد، داشتن مکانی برای رفتن، بسیار خوب است و برای کاربران آیفون چه جایی بهتر از اپل استور. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید، شماره تلفن‌های خدمات مشتری را جستجو کرده و فرم‌های آنلاین را پر کنید و مدت طولانی برای دریافت کمک منتظر بمانید. فقط کافی است از نزدیکترین فروشگاه اپل دیدن کنید و بخواهید از خدمات مشتریان آنها استفاده کنید.

12- نحوه به روز رسانی iOS بهتر از اندروید است

به روز رسانی نرم افزار، یکی از کارهایی است که iOS بهتر از اندروید انجام می‌‌دهد. اگر آیفون شما واجد شرایط دریافت آخرین به‌روزرسانی باشد، به محض انتشار آن را دریافت خواهد کرد.

اندروید یک سیستم عامل، متن باز است و بسیاری از OEM ها از آن استفاده می کنند. اگر شروع به نامگذاری آنها کنم، بیش از 100 مورد از این OEMها خواهد بود، اما فقط تعداد محدودی از OEM ها به طور منظم به روز رسانی اندروید را انجام می‌دهند. اکثر OEM ها تیم توسعه نرم افزاری برای ارائه این به روز رسانی‌ها ندارند.

علاوه بر این، اپل در مقایسه با برندهای پیشرو اندروید، در یک زمان مدل‌های کمتری تولید می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد از “گسترش” توسعه دهندگان نیز جلوگیری کنند (تعدد مدلها در اندروید را برخی “اسهال مدل” می‌نامند. سامسونگ، نوکیا، موتورولا، ال جی و…. البته بسیاری از شرکت‌ها مانند One Plus که روی انتشار یک یا دو مدل در یک زمان تمرکز می‌کنند، تمایل دارند به‌روزرسانی‌ها را در یک زمان‌بندی بسیار به موقع، ارائه کنند.

13 – آیفون، بهترین برنامه‌ها را زودتر دریافت می‌کند

از سویی، برخی از برنامه‌ها ممکن است اصلا برای گوشی‌های اندرویدی منتشر نشوند. ایجاد بازی و برنامه برای گوشی‌های اندرویدی، برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بسیار سخت‌تر است، زیرا طیف گسترده‌ای از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و بسیاری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گوشی‌ها باید برای توسعه در نظر گرفته شوند. از آنجایی که مدل درآمدی اپ استور، به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های باکیفیت بهتر خدمات می‌دهد، تضمین کننده اپلیکیشن‌های ایمن و خوب برای کاربران آیفون در آینده نیز خواهد بود.

جمع بندی پایانی

اکنون می‌دانید که در سال 2023، مزایای آیفون نسبت به اندروید چیست.

در عناوین بالا به دلایل بهتر بودن آیفون نسبت به اندروید اشاره شد که باعث می‌شود همه شما به خاطر داشتن آیفون اپل، به خودتان افتخار کنید. با مزایای بسیار زیاد آیفون نسبت به اندروید، می‌توان به راحتی درک کرد که چرا هنگام توصیه به کسی که می‌خواهد گوشی هوشمندی را خریداری کند، آیفون به گوشی اندرویدی ترجیح داده می‌شود. پشتیبانی فنی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند و به‌روزرسانی آخرین iOS نسبت به تلفن‌های اندرویدی آسان است. علاوه بر این، آیفون‌ها به طور کلی در مقایسه با دستگاه‌های اندرویدی سریعتر هستند. بنابراین اگر دوست یا یکی از اعضای خانواده دارید که به دنبال خرید یک گوشی جدید هستند، به آنها توصیه کنید که یک آیفون بگیرند. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنم ویدئو زیر را تماشا کنید.

youtube.com

منبع : quora.com

خروج از نسخه موبایل