اقتصادی

اثرات مثبت و منفی بورس املاک بر بازار مسکن

تقویت نقدینگی بازار می تواند تأثیر بالقوه مثبتی در بورس اوراق بهادار داشته باشد ، اما با توجه به ماهیت بورس ، ترس از افزایش قیمت ها در روند رقابت وجود دارد.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، در سال 1399 در تاریخ 4 ژوئیه و طی یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه بورس اوراق بهادار ، ایجاد بورس اوراق بهادار و املاک و مستغلات با سرمایه ثبت شده 5 هزار میلیارد دلار تصویب شد. سازمان بورس اوراق بهادار موظف است ظرف چهار ماه آینده مقدمات لازم را برای راه‌اندازی پنجمین بورس اوراق بهادار در معاملات بورس املاک فراهم کند.

بازه این دوره اجازه می دهد تا اثرات مثبت و منفی املاک و مستغلات در اثر برخورد آرا برای استفاده بهینه از بورس املاک و مستغلات در هنگام بررسی جذب شود. با این حال ، با توجه به سهم 35 درصدی بخش مسکن در اقتصاد ملی ، نیاز به یک میلیون واحد مسکن در سال ، به نظر می رسد دولت مصمم است مبادله املاک را آغاز کند.

براساس بورس اوراق بهادار ، سه گروه بورس اوراق بهادار ، املاک و مستغلات ، املاک و مستغلات 35٪ از سازمان های خصوصی و تعاونی ، 35٪ از دولت ها و سازمان های غیر دولتی 30 30٪ از مردم را تشکیل می دهند.

35٪ از این سهام كه ​​به سازمانهای بخش خصوصی داده می شود توسط اتاق بازرگانی و اتاق بازرگانی تعیین می شود كه فعالان ساختمانی در آن حضور خواهند داشت. 35٪ از گروه سهامي وابسته به سازمانهاي غيردولتي متعلق به دولت ، كه داراي بيشتر اراضي كشور هستند. مبادله املاک و مستغلات در این بخش می تواند زمین هایی را که به نوعی در انحصار شرکت های دولتی ، تقریباً بلا استفاده ، در بخش ساخت و ساز باقی مانده اند ، به ارمغان آورد. از طرف دیگر 30 درصد سهام بورس اوراق بهادار جدید از طریق بیمه عمومی ارائه می شود که در این صورت سهامداران واقعی می توانند متر مسکن را خریداری یا بفروشند. منطقه ای که اگر مدیریت نشود می تواند نوساناتی در بازار مسکن ایجاد کند.

تبادل املاک و مستغلات دارای جوانب مثبت و منفی است. مخالفان می گویند که هیچ بورس مسکن در جهان وجود ندارد ، اما آنچه به عنوان بورس اوراق بهادار شناخته می شود صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساخت و ساز است که معمولاً با دخالت سرمایه خرد ، ساخت و ساز را تحریک می کند. اما آنچه در مورد 30 درصد صرافی ها باید انجام شود خرید و فروش کنتور خانه توسط سرمایه گذاران کوچک است که نگرانی از التهاب در بازار مسکن را ایجاد کرده است.

از طرف دیگر بازار سهام یکی از نقدینگی بازارها است ، در مقابل ، مسکن یک بازار کم نقدینگی است. بنابراین نقدینگی بالا در بورس کالا می تواند شخص را وسوسه کند تا به دلایلی از سرمایه گذاری در سهام مسکن دست بکشد تا از نقدینگی خود در جای دیگر استفاده کند. این می تواند دست سازندگانی را که طرح آنها یک بار یا دو سال به طور همزمان طول می کشد ، بشکند.

نماینده. تبادل غیر منتظره املاک و مستغلات تأثیر منفی بر بازار مسکن دارد

علیرضا پاکیفاترات ، عضو شورای سیاسی مجلس با اشاره به برنامه دولت برای آغاز بورس املاک ، گفت: “ایجاد بورس املاک و مستغلات می تواند گامی مثبت در افزایش نقدینگی در سطح جامعه باشد ، مشروط بر اینکه دولت و سازمان بورس کالا به دقت راندمان بورس را رصد کنند.” آیا املاک و مستغلات دارید؟ در صورت عدم کنترل در این زمینه ، قطعاً مبادله املاک تأثیر منفی بر بازار مسکن خواهد گذاشت.

انتهای پیام: