استان ها

ارائه خدمت به ۵ هزار نفر از ابتدای طرح نوروزی

اینترنشنال نیوز/ایلام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: از آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات داوطلبانه این جمعیت بهره‌مند شده‌اند. 

حمزه محمدی مقدم در این خصوص اظهار کرد: پویش‌های هلال رحمت، مرهم برای زائر، بشردوستی، طرح نیابت، داوطلب یار امداد و نجات، غربالگری سلامت و مروجین سلامت از برنامه معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ایلام در ایام نوروز است. 

محمدی مقدم از توزیع ۳۹۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از آغاز پویش هلال رحمت تاکنون در استان ایلام خبر داد و گفت: پویش هلال رحمت با هدف تکریم خانواده‌های نیازمند و اطعام کریمانه در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز ، با مشارکت خیرین و اعضای داوطلب معاونت امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ایلام اجرا شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. 

وی بیان کرد: داوطلبان این جمعیت با حضور در منازل خانواده خانه سالمندان و معلولین، با ۱۳۶ نفر در قالب طرح نیابت دیدار، عیادت و از آنها دلجویی کردند و بسته‌های معیشتی و بهداشتی به ارزش ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال نیز از سوی جمعیت هلال احمر استان ایلام به جامعه هدف طرح نیابت در این دیدارها اهداء شده است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ادامه داد: طرح مروجین سلامت به منظور کاهش و کنترل رفتارهای پر خطر در ایام چهارشنبه آخر سال برگزار شد و در این طرح ۱۵۷ نفر از داوطلبان مشارکت داشته و ۹۰۰ نفر از خدمات این طرح بهره مند شدند.

محمدی مقدم از برپایی ۱۸ ایستگاه سلامت توسط اعضای داوطلبان در سطح استان خبر داد و افزود: بیش از ۱۰۰۰ نفر از خدمات این جمعیت از جمله تست قند و فشار خون بهره‌مند شدند. 

محمدی مقدم همچنین از ارایه خدمات به ۳۶۰ نفر در راستای اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات هلال احمر در استان خبر داد و افزود: در این برنامه که در راستای خدمت رسانی به مسافران نوروزی اجرا می‌شود، پزشکان و پیراپزشکان داوطلب با استقرار در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، خدمات درمانی خود را به مسافران ارایه می‌دهند. 

وی افزود: در پویش «بشردوستی» ۱۲ پایگاه با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی به نفع مردم مظلوم غزه و سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در سطح استان ایجاد شده‌اند. 

به گزارش اینترنشنال نیوز به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان ایلام، محمدی مقدم ادامه داد: در طرح مرهم زائر تاکنون ۲۰۰ قلم دارو جمع آوری شده که متناسب با نیاز در مراسم اربعین حسینی، مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در کشور عراق، کاروان‌های سلامت در مناطق محروم روستایی و محلات کمتر برخوردار شهری و حاشیه نشین استفاده می‌شوند.

انتهای پیام