اردکانیان: باید به تولید ۸۴۰۰ مگاوات برق هسته‌ای تا سال ۱۴۲۰ برسیم

اردکان

وزیر نیرو گفت طبق سند شورای عالی انرژی ، در سال 1420 سهم انرژی هسته ای در سبد انرژی کشور 8400 مگاوات تعیین شده بود که از این تعداد 1050 مگاوات در حال کار است.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، رضا اردکانیان صبح امروز (سه شنبه) در جلسه علنی گفت: در پاسخ به س Hال هاتی پکی نژاد نماینده ملایر در مجلس ، دلیل عدم پیش بینی منبع تغذیه هسته ای در کشور چیست. تأمین برق آینده چیست؟ و سهم انرژی هسته ای از سبد برق کشور چقدر است؟ علاوه بر این ، پیامدهای وزارت نیرو برای دولت و سازمان انرژی اتمی چیست؟

او ادامه داد. “2004 شورای نگهبان اساسنامه شرکت مادر را برای توسعه و توسعه نیروگاه هسته ای ایران تصویب کرد. به شرکت دستور نصب ، طراحی ، تأمین سوخت هسته ای ، بهره برداری از نیروگاه هسته ای داده شد. ” وزارت نیرو همچنین مسئول نصب بهینه ارزیابی بار برای تعیین ظرفیت مناسب شبکه برق است. قبلاً این مسئولیت به عهده وزارت نیرو بود ، اما در سال 1960 از وزارت نیرو جدا شد و در سال 1983 مستقیماً به شرکت مادر برای توسعه و توسعه انرژی هسته ای در ایران منتقل شد.

وزیر نیرو اشاره کرد. در سپتامبر سال گذشته ، شورای عالی انرژی کشور سندی را در مورد تراز مصرف گاز و تولید کشور تا افق 1420 تصویب کرد. شورای عالی انرژی تحت مسئولیت رئیس جمهور است که دبیرخانه وی در سازمان برنامه بودجه ای است که شامل وزارتخانه های نفت ، انرژی ، انرژی اتمی و سایر سازمان ها است.

او ادامه داد. “طبق این سند مصوب ، سهم انرژی هسته ای در سبد انرژی کشور 8400 مگاوات تا سال 1420 تعیین شده است. ما در حال حاضر با 1050 مگاوات کار می کنیم. ” انشاالله در سال 1407 دو واحد با ظرفیت 1050 مگاوات در مجموع 2100 مگاوات به 1050 مگاوات فعلی اضافه کنند. علاوه بر این ، تا سال 1415 ، دو واحد دیگر با ظرفیت کلی 2100 مگاوات به منطقه مکران و تا سال 1420 ، سه واحد برای رفع مشکل 8400 مگاوات اضافه می شود.

اردكانیان بعداً گفت. واحد دوم و سوم در دست ساخت است. در وزارت نیرو ، ما از فن آوری پیشرفته برای انتقال نیروگاه هسته ای در خلیج فارس به دریای عمان استفاده می کنیم. این نیروگاه ها از این جهت دارای ارزش هستند که فشار بخار و دمای وارد شده به توربین بسیار کمتر از نیروگاه های بخار است و بیشترین عمر را دارند. علاوه بر این ، آنها محیط را آلوده نمی کنند و به عنوان انرژی پاک در نظر گرفته می شوند. هزینه های سوخت نیز کم است ، بنابراین در کانون توجه است ، و ما باید با یک برنامه ریزی دقیق به یک نقطه مشخص برسیم.

وزیر نیرو گفت: پس از سخنان وزیر نفت در حضور رئیس سازمان انرژی اتمی درباره جلسه در دفتر معاون رئیس مجلس شورای اسلامی نیکزاد ، ملایر بیگی نژاد. “من این پیشنهاد را با لذت زیادی قبول می کنم. “نقشه راه برای سرب کوتاه مدت و بلند مدت.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل