“اسامی بیگانه” روی کالا بزنید، مجازات می‌شوید

اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که استفاده از «اسم و اصطلاحات خارجی» بر کالاها و تولیدات داخلی ممنوع است و با حکم معاون رئیس جمهور و به نام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مجازات خواهد شد. صنعت، معدن و تجارت.

اتاق بازرگانی ایران در اطلاعیه‌ای به واحدهای تولیدی و غیرتولیدی، پرهیز از استفاده از واژه‌های بیگانه یا استفاده از خط غیرفارسی در نام‌گذاری یا نوشتن بر روی کالاها و محصولات داخلی، نقش مهمی در توسعه دارد. فرهنگ زبان و گفتمان عمومی، از همه مجموعه‌ها خواسته‌های تولیدی، تجاری، صنعتی و صنعتی «صرف نظر از استفاده از نام‌ها، عناوین و اصطلاحات غیر خارجی».

بر اساس قانون «ممنوعیت استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات خارجی» در برخی موارد مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجازات تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالا و صاحبان مراکز تجاری در صورت تخلف از این قانون. که بر اساس اطلاعیه کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعویض علائم و نشانه ها و تغییر نام و عناوین پس از ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا ذیربط. موسسات به هزینه متخلف، محل کار موقت تعطیل و مجوز لغو می شود.

افرادی که علاوه بر زبان فارسی به یکی از زبان‌های خاص اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی یا گویش‌های محلی و ملی رایج در برخی مناطق ایران تکلم می‌کنند، مجاز به استفاده از نام‌های خاص مربوط به آن زبان یا گویش هستند. نام‌گذاری محصولات، مؤسسات و مکان‌های مرتبط با آن، از آنها در همان حوزه‌ها استفاده کنید.

همچنین نیازی به تغییر نام محصولات خاص ساخت کشورهای دیگر به زبان فارسی نیست و نیازی به تغییر نام موسسات عرضه کننده این نوع محصولات نیست. کالاهای صادراتی از شمول قانون و مقررات مستثنی هستند.

بر اساس این قانون، دستگاه هایی که به کارگاه ها، کارخانه ها، اماکن تولیدی، تجاری و خدماتی «پروانه تأسیس و کسب»، «استفاده»، «پروانه ساخت» یا «پروانه ادامه» می دهند، پس از صدور پروانه و مجوز لازم است. تولید و ادامه فعالیت به اطلاع متقاضیان می رساند که نسبت به تغییر نام موسسه یا محصولات آنها و انتخاب نام اقدام خواهند کرد.

به منوت به تعلیمة برونه براسی برونه فارسی است.

استفاده از تابلوها یا نوشته ها و تابلوهایی که منحصراً به خط غیر فارسی چیده شده اند به استثنای تابلوهای بین المللی ممنوع بوده و نیروی اداری موظف است از نصب و ادامه استفاده از آنها جلوگیری کند.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل