اشتغال ۳۰۰۰ نفری برای مردم ملایر ایجاد می‌شود

رای مردم

اینترنشنال نیوز/همدان معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ طرح و پروژه بزرگ صنعتی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۱۵۶ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است، گفت: این پروژه‌ها در مجموع برای بیش از ۳۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سلمان اسماعیلی شامگاه چهارشنبه دوم آبان ماه در شورای اداری شهرستان ملایر که با حضور وزیر میراث فرهنگی و استاندار همدان برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان دارای پنج شهرک و ناحیه صنعتی فعال با ۲۲۳ واحد فعال و اشتغال ۵۷۸۴ نفر است که در ابتدای دولت سیزدهم ۲۳ واحد راکد و نیمه تعطیل بود.

وی افزود: از این تعداد ۱۰ واحد دوباره فعال و به چرخه تولید بازگشت که یک نمونه آن ذوب آهن آلیاژی بود و ۲۴۰ نفر به مجموعه بازگشتند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: مجموعه زیرساخت‌های صنعتی دولتی این شهرستان از ابتدا ۲۸۷.۵ هکتار است که زمینی با وسعت ۵۵۰ هکتار به این مجموعه اضافه خواهد شد و در حال توافق نهایی با مالکان بخش خصوصی هستیم و بیش از ۲۰۰ درصد زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر رشد می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه ما هنوز خام فروش هستیم و در صنایع موجود این شهرستان نیازمند صنایع تبدیلی بیشتری هستیم، افزود: میزان ذخایر معدنی این شهرستان ۷۴۴ میلیون تُن ذخایر معدنی است و برای صدها سال آینده دخیره معدنی داریم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در بخش کشاورزی، گفت: محصولات کشاورزی این شهرستان سالانه ۳۰۸ هزار میلیارد تومان آورده برای کشاورزان دارد و افتخار ما ثبت جهانی انگور است.

معاون استاندار همدان همچنین به وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی همچون مرکز پرتودهی غرب کشور با ۷۰ درصد پیشرفت، پروژه بزرگ گاوداری شش هزار راسی شستا، پالایشگاه انگور، شرکت به طعم لبن و گلخانه صنعتی اشاره و بیان کرد: ئر توسعه گلخانه‌ها دچار عقب‌ماندگی مزمن هستیم و سطح گلخانه این شهرستان تنها ۱۳ هکتار است.

اسماعیلی صنایع دستی را از دیگر ظرفیت‌های ملایر با بیش از ۱۳ هزار نفر شغل مستقیم در این حوزه دانست و گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در حوزه مبل و منبت فعالند که افزون بر ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این هنرصنعت فعالیت می‌کنند.

وی مبل و منبت را راه نجات ملایر و پیشران اصلی این شهرستان دانست و اظهار کرد: در یکماه برگزاری جشنواره مبلمان منبت، ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه وارد ملایر شد و بسیاری از حوزه‌های دیگر فعال شدند.

فرماندار ویژه ملایر به بخش صادرات نیز اشاره کرد و گفت: صادرات در این شهرستان سال ۱۳۹۱ خوب بود و سال ۹۲ به اوج خود رسید رسید، سال ۹۳ افت پیدا کرد، اما سال ۹۴ و ۱۴۰۰ رشد خوبی داشت و امروز به روند کاهشی رسیدیم که نشان دهنده وجود مسائلی همچون تحولات منطقه‌ای، جنگ روسیه و اکراین، تحریم‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای است.

اسماعیلی تعهد ارزی را مانع اصلی و ضربه جدی به صادرات کشور، استان و ملایر دانست و اظهار کرد: امروز از ۷۸ بازرگانی که کارت بازرگانی دارند، طی یکی دو سال اخیر، ۲۷ نفر کارت آنها تعلیق شد.

انتهای پیام