استان ها

اقامت بیش از ۵۱ هزار مسافر نوروزی در ۷ روز گذشته در استان سمنان

گزارش خبرگزاری اینترنشنال نیوز استان سمنان، امیر کرم زاده روز پنجشنبه ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: ۵۱ هزار مسافر نوروزی و ۳۶ گردشگر خارجی در ۷ روز گذشته از بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مراکز اقامتی استان شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش، مهمان‌سرای ادارات، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های دانشجویی و … اقامت کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از بازدید ۱۱۲ هزار و ۵۳۷ گردشگر از جاذبه‌های استان خبر داد و افزود: باهدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، ۱۳۶ بازدید نظارتی از در ۷ روز گذشته از تأسیسات گردشگری استان انجام‌شده است.

امیر کرم زاده با تأکید بر اینکه تأسیسات گردشگری استان سمنان در نوروز ۱۴۰۳ افزایش قیمت نخواهند داشت، گفت: ایجاد خاطره خوش و رضایت در مسافران نوروزی از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر است.

او در تشریح ظرفیت‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان سمنان افزود: در استان سمنان ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری شامل هتل، مهمان‌پذیر، خانه مسافر، بوم گردی و اقامتگاه سنتی،۱۲ باب زائرسرا،۱۳۲ مدرسه با ۱۱۰۶ کلاس در حوزه اقامت و اسکان با ظرفیت ۴۹۴۰۴ نفر در هر شب پذیرای مسافران نوروزی در استان سمنان است.

***تمامی خدمات موردنیاز مسافران در استان سمنان تأمین است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تمامی خدمات موردنیاز مسافران در استان سمنان تأمین است.

امیر کرم زاده در هشتمین جلسه خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان ویژه نوروز ۱۴۰۳ که روز پنجشنبه ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: بر اساس آمارهای احصاء شده و نظارت‌های انجام‌شده، خدمات‌رسانی به گردشگران، مسافران و زائران در استان سمنان به‌خوبی در حال انجام است و با تدابیر اندیشیده شده، هیچ‌گونه مشکلی در امنیت، بهداشت، اسکان و … مسافران در استان وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: اقداماتی در حوزه کاهش تصادفات جاده‌ای در استان سمنان انجام‌شده است که نتیجه‌بخش بوده است، اما همچنان باید تعداد ماشین‌های دارای چراغ گردان را برای بازدارندگی از تخلفات جاده‌ای و برافروختن آتش سرد در کنار جاده‌ها افزایش یابد.

امیر کرم زاده گفت: اداره آموزش‌وپرورش و اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان ظرفیت‌های خوبی را برای اسکان مسافران در استان ایجاد کرده‌اند.

او گفت: وجود کمپ‌های ۳۰-۶۰ در نزدیکی شهرها ازجمله در مجتمع‌های خدمات رفاهی یکی از مهم‌ترین عامل کاهش آمار تصادفات در استان سمنان است که تقویت و افزایش آن در نقاط حادثه‌خیز نزدیک شهرها موردتوجه است.

در این جلسه اعضای کمیته‌های عضو ستاد خدمات سفر استان سمنان ازجمله اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس‌راه و راهور، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان و… به ارائه آمار و گزارش پرداختند.

***استقبال از مسافران نوروزی در نخستین روز از سال ۱۴۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: استقبال از مسافران نوروزی استان سمنان در نخستین روز از سال ۱۴۰۳ در پلیس‌راه سرخه انجام شد.

امیر کرم زاده با اعلام این خبر گفت: در این مراسم با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، با اهدای صنایع‌دستی و گل از زائران و مسافران نوروزی استقبال شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: برنامه استقبال از زائران و مسافران نوروزی همه‌ساله، به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با حضور جمعی از مسئولان انجام می‌شود.

کرم زاده گفت: در کنار خوش‌آمد گویی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان سمنان به مسافران، رعایت نکات ایمنی برای کاهش تصادفات جاده به مسافران یادآوری شد.

اقامت بیش از ۵۱ هزار مسافر نوروزی در ۷ روز گذشته در استان سمنان

***ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان از طریق بیلبوردهای جاده‌ای معرفی می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان با ۸ بیلبورد در محورهای مواصلاتی این استان معرفی می‌شوند.

امیر کرم زاده روز پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ گفت: به مناسبت فرارسیدن سال نو باهدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان به مسافران و گردشگران نوروزی، ۸ بیلبورد در محورهای مواصلاتی این استان سمنان نصب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: با توجه به اینکه استان سمنان زیبای سمنان یک استان مواصلاتی بین چند استان بزرگ کشور، هم‌جوار با پایتخت کشور و در مسیر حرم امام رضا (ع) است، نصب بیلبوردها در جهت معرفی و آشنایی بیشتر مسافران عبوری با ظرفیت‌های استان در محورهای مواصلاتی این استان می‌تواند در حوزه تبلیغات و بازاریابی و جذب گردشگر نقش بسزایی را ایفا کند.

امیر کرم زاده با اشاره اینکه صنعت گردشگری در دنیای امروز یکی از صنایع پرسود ازلحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که تابلوهای گردشگری نقش ویژه‌ای در جذب گردشگر و معرفی بناها در این صنعت ایفا می‌کند، گفت: تعداد ۲ بیلبورد در شهرستان شاهرود، ۲ بیلبورد در شهرستان دامغان،۲ بیلبورد در شهرستان میامی،۱ بیلبورد در شهرستان سمنان،۱ بیلبورد در شهرستان مهدی‌شهر در استان سمنان نصب‌شده است.

او افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، در تمامی بیلبوردهای گردشگری استان سمنان، نرم‌افزار جامع گردشگری پارکوپلو قرار داده‌شده است تا مسافران با نصب آن به‌تمامی اطلاعات گردشگری استان که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های تبلیغاتی ازجمله تبلیغات محیطی، انتشارات، تبلیغات مجازی، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و رسانه‌ای بتوانیم استان را به بهترین نحو به گردشگران معرفی کنیم.

اقامت بیش از ۵۱ هزار مسافر نوروزی در ۷ روز گذشته در استان سمنان