امام حسین(ع) الگوی اخلاق و معنویت برای بشریت

امام حسین

معاون سابق امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امام حسین(ع) به‌عنوان الگو در اخلاق و معنویت برای بشریت شناخته می‌شود. ایشان با فضائل اخلاقی و معنوی خود، نمونه‌ای از یک زندگی پر از ایمان، شجاعت و ایثار را به نمایش گذاشتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن ملک‌محمدی معاون سابق امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم سوگواری ایام محرم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حدود ۴۰۰ واحد دانشگاهی در سراسر کشور همواره منشأ خیروبرکت برای ایران اسلامی است. 

وی بیان کرد: امام حسین(ع) به‌عنوان الگو در اخلاق و معنویت برای بشریت شناخته می‌شود. ایشان با فضائل اخلاقی و معنوی خود، نمونه‌ای از یک زندگی پر از ایمان، شجاعت و ایثار را به نمایش گذاشتند و در مواجهه با ظلم و بی‌عدالتی با شجاعت و استقامت ایستادگی کردند و این ویژگی‌ها می‌تواند برای هر فردی در هر زمان و مکانی الهام‌بخش باشد. 

معاون سابق امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: یکی از جنبه‌های مهم زندگی امام حسین(ع)، رفتار ایشان با خانواده و جامعه بود. ایشان در روابط خانوادگی خود، محبت، احترام و توجه به حقوق دیگران را به نمایش گذاشتند و این رفتار‌ها می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسبی برای زندگی خانوادگی و اجتماعی باشد. 

وی یکی از نمونه‌های بارز امام حسین(ع) را شجاعت دانست و تشریح کرد: تصمیم ایشان برای قیام علیه حکومت یزید بود. امام حسین(ع) با علم به خطرات و سختی‌های پیش رو از مدینه به مکه و سپس به کربلا حرکت کرده تا در برابر ظلم و فساد ایستادگی کنند. در روز عاشورا با وجود اینکه یاران و خانواده ایشان یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند، امام حسین(ع) با شجاعت و استقامت به مبارزه ادامه دادند و تا آخرین لحظه از اصول و ارزش‌های دفاع کردند.

خروج از نسخه موبایل