استان ها

امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳

امدادرسانی به بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳

​رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به عملیات و خدمات نیروهای عملیاتی هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۳ گفت: از نخستین روز این طرح تا کنون برای ۱۸ هزار خدمات امدادی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بابک محمودی اظهار داشت: از تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲ هزار و ۴۵۸ مورد عملیات امدادی توسط نیرو‌های این جمعیت انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: در این بین هزار و ۱۰۵مورد جاده‌ای «معادل ۴۵ درصد» ۹۹ مورد کوهستان «معادل ۴ درصد» حادثه جوی ۱۷۳مورد معادل «۴درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۱۸ هزار و ۴۶۴نفر عنوان کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، ۹۰۴ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل، ۳۵۴نفر به مناطق امن انتقال داده شد و ۳ هزار و ۲۹ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد. 

بابک محمودی اظهار کرد:همچنین برای ۱۸۳ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای ۵ هزار و ۲۲۲ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.