عمومیکسب و کار جدید

انواع درب و پنجره دوجداره؟

تفاوت شیشه دوجداره با شیشه استاندارد چیست؟ انواع شیشه دوجداره چیست و برای ساخت پروفیل از چه موادی استفاده می شود؟ کدام نوع شیشه دوجداره برای ساختمان شما مناسب است؟

افزایش جمعیت و به دنبال آن توسعه زندگی شهری، گسترش سکونتگاه‌های کوچک، افزایش مصرف انرژی و کاهش منابع سوخت در کره زمین از مهم‌ترین دلایلی است که از صنعت ساختمان‌سازی خواسته می‌شود به فکر اقدامات کنترل صدا باشد. . آلودگی و جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها که می تواند نمونه ای از پنجره های دوجداره باشد. همانطور که از نام آن پیداست، پنجره های دو جداره دارای دو لایه شیشه ای هستند که در داخل قاب قرار گرفته اند. فضای بین این دو لایه را هوا یا گازهای دیگری مانند آرگون اشغال می کند. بسته به نوع پروفیل، انواع مختلفی از پنجره دوجداره تولید می شود که در این مقاله قصد داریم مشخصات، مزایا و معایب هر یک را به تفصیل بیان کنیم.

پنجره های دو جداره از انتقال صدا جلوگیری می کنند، بنابراین برای ساختمان های آپارتمانی یا شرکت هایی که در مرکز شهر در نزدیکی بزرگراه ها و جاده های اصلی واقع شده اند، گزینه ای عالی هستند.

انواع پنجره دو شیشه ای چوبی

انواع پنجره دوجداره

پروفیل چوبی قدیمی ترین و اصیل ترین متریال مورد استفاده در ساخت پنجره هاست که در معماری ایرانی جایگاه ویژه ای دارد. از چوب برای ساخت پنجره‌های کلیسا استفاده می‌شد، حتی زمانی که مواد دیگری مانند آهن اختراع شد. دلیل این امر این است که رنگ و ساختار پروفیل چوبی جلوه ای گرم و منحصر به فرد در معماری داخلی ایجاد می کند. این کارکرد، یعنی جنبه خاص، باعث استفاده از پروفیل های چوبی در طراحی داخلی مدرن شده است، به خصوص که پیشرفت های تکنولوژیکی امکان ساخت درب و پنجره های چوبی دوجداره را فراهم کرده است.

انواع پنجره دوجداره

البته پروفیل چوبی مزایای دیگری نیز دارد:

از انتقال حرارت عایق است و در نتیجه به صرفه جویی در انرژی در ساختمان ها کمک می کند

انگیزه مقاومت قابل قبول

ناتوانی بالا

اما چوب معایبی مانند نفوذ ضعیف رطوبت و گسترش آتش دارد و در برخی مناطق خطر هجوم موریانه وجود دارد. استفاده از رنگ ها و پوشش های مقاوم در برابر رطوبت مانند پوشش PVC، پوشش آلومینیوم و فایبرگلاس می تواند به افزایش مقاومت چوب در برابر تورم ناشی از رطوبت در محیط های گرم و مرطوب کمک کند.

انواع پنجره های آهنی دولایه.

به عنوان ماده ثانویه برای تولید پروفیل های پنجره از آهن استفاده می شد و به دلیل معایب فراوان به زودی منسوخ شد و پروفیل های پلیمری و کامپوزیت جایگزین آن شد. از آنجایی که پروفیل های آهنی دارای ضریب انتقال حرارت بالایی هستند، به صرفه جویی در انرژی در ساختمان و حتی کاهش آلودگی صوتی کمکی نمی کنند. دلیل این عیب، آب بندی ضعیف حتی با انواع دوجداره است. آهن به دلیل مشکل اکسیداسیون و زنگ زدگی نیاز به رنگ آمیزی مداوم و استفاده از پوشش های ضد زنگ دارد. وزن پروفیل های آهنی بسیار زیاد است و می تواند خطر مرگ بر اثر سقوط در هنگام زلزله را افزایش دهد.

یک نوع پنجره دوجداره upvc

انواع پنجره های دسته ای

این نوع شیشه دوجداره با پروفیل pvc ساخته می شود. uPVC یکی از محصولات صنعت پتروشیمی است و از پی وی سی با روان کننده چسبانده شده به آن ساخته می شود. این باعث می شود PVC از سفت و شکننده به انعطاف پذیر و انعطاف پذیر تبدیل شود. این ماده در برابر گرما، سرما و صدا کاملاً عایق است. پس اگر پنجره های یو پی وی سی به صورت استاندارد و اصولی ساخته شوند، پنجره های ساخته شده از پروفیل های پی وی سی استاندارد بدیهی است که پنجره های کاملا عایق هستند. از شیشه های دو جداره و یراق آلات مناسب استفاده شده و پنجره ها به درستی اندازه گیری و نصب می شوند. شیشه دوجداره UPVC با توجه به مزایایی که دارد یکی از پرطرفدارترین انواع شیشه دوجداره است که در صنعت ساختمان سازی امروزی کاربرد فراوانی دارد.

انواع پنجره دوجداره

از مزایای پنجره upvc می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عایق حرارت، سرما و صدا

سبک

قیمتش درسته

برای همه نوع استفاده مناسب است.

مدل ها و رنگ های مختلف

غیر قابل اشتعال

تمیز کردن ساده

طول عمر

زیبایی

نوع پنجره های آلومینیومی دوجداره

انواع پنجره دوجداره

یکی دیگر از مواد مورد استفاده در ساخت پنجره های دوجداره پروفیل آلومینیومی است. اما دو نوع پروفیل آلومینیومی وجود دارد: نرمال و ترمال بریک. پروفیل های معمولی آلومینیومی ساده و ساده هستند که گرما، سرما و صدا را هدایت می کنند. در گذشته پنجره های زیادی از این نوع پروفیل ساخته می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت روزافزون صرفه جویی و ذخیره انرژی، نسل جدیدی از پنجره های حرارتی آلومینیومی با نام پنجره های آلومینیومی ترمال بریک به بازار آمد.

تفاوت پنجره دوجداره ترمال بریک با پنجره آلومینیومی ساده در این است که یک تیغه عایق از پلی آمید بین لت های آلومینیومی دوخته می شود و ارتباط بین بیرون و داخل پروفیل را قطع می کند و آن را عایق می کند. داخل. به این ترتیب توانایی آلومینیوم در انتقال گرما و سرما از بین می رود و عایق می شود.

نوعی شیشه دوجداره

مزایای پنجره های آلومینیومی عایق حرارتی:

از سر و صدا، گرما و سرما خودداری کنید

رنگ های زیادی در آندایزینگ و پرداخت پودری موجود است.

زندگی طولانی

قیمت در مقایسه با پنجره یو پی وی سی بالاست

الگوها و دهانه های مختلف

مناسب برای تولید پنجره های سایز بزرگ

مهمترین نکته در مورد پنجره های دو طرفه متریال پروفیل ساخته شده در آن است و امروزه مدل های upvc و آلومینیومی به دلیل کمترین انتقال حرارت و صدا نسبت به انواع دیگر بیشترین استفاده را دارند.

پروفیل مهمترین قسمت پنجره است که از گذشته تا به امروز در ساخت آن استفاده شده است. در حالی که در پروفیل پنجره بیشتر از مصالحی مانند چوب و آهن استفاده می شود، به مرور زمان به دلیل معایبی رها شد و جای خود را به پروفیل های PVC و آلومینیوم واگذار کرد. دو محصول آخر به ویژه در ساخت پنجره های دوجداره استفاده می شود. پنجره های دو جداره برای کاهش آلودگی صوتی و صرفه جویی در مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان ها طراحی شده اند.

مانا پنجره یکی از تولید کنندگان پنجره های upvc اقتصادی و استاندارد می باشد که برای این منظور از آخرین تکنولوژی روز دنیا و دستگاه های آلومتیک اکولاین استفاده می کند. در طول 10 سال فعالیت خود توانسته است با جلب رضایت مشتریان خود جایگاه شایسته ای را در بخش سازندگان محترم صنعت ساختمان به دست آورد. برای ارتباط با این گروه محصولات می توانید با شماره درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.