عمومیکسب و کار جدید

انواع کلید اتوماتیک

کلیدهای اتوماتیک نقش مهمی در سیستم های الکتریکی و اتوماسیون صنعتی دارند و از چراغ ها و بارهای الکتریکی و سیم و کابل محافظت می کنند. شناخت انواع کلیدهای اتوماتیک و تفاوت آنها به شما کمک می کند تا با توجه به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب کنید.

کلید اتوماتیک چیست؟

سوئیچ های اتوماتیک دستگاه های سوئیچینگ مدارهای الکترونیکی هستند که هدف آنها محافظت از قطعات در برابر آسیب و آسیب ناشی از اتصال کوتاه، اضافه بار و جریان اضافی است. این کلیدها که اغلب می توانند برای کنترل پارامترهای مغناطیسی و حرارتی تنظیم شوند، در صورت قطع شدن مدار به دلایلی، بر خلاف فیوزها، می توانند دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

کلیدهای اتوماتیک این امکان را به کاربر می دهند که آنها را برای بازه های مختلف تنظیم کند و برای هر بازه، همه انواع این کلیدها دارای ظرفیت شکست بیش از 25 کیلو آمپر هستند که گاهی به 1600 آمپر می رسد. این کلیدها تنها در چند برند محدود برای استفاده تک پل موجود هستند که دارای محدوده جریان و مشخصات الکتریکی محدودتری نسبت به انواع دیگر هستند.

در صورت بروز خطا و قطع برق، کلیدهای مدار به حالت خطا رفته و قطع نمی شوند. این ویژگی به کاربر این امکان را می داد که علت خرابی و علت قطعی مدار را بررسی کرده و در صورت نیاز مشکل مورد نظر را اصلاح کند.
وکتور دکمه خودکار نوع علامت سبز

کلیدهای اتوماتیک انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند و با توجه به نیازهای مختلف در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی انواع کلیدهای اتوماتیک عبارتند از:

کلید کوتاه

کلیدهای اتوماتیک جمع و جور و غیر قابل تنظیم

آچار بادی

کلید نجات جان

سوئیچ محافظ خودرو

بخش

مدار شکن

نوع قفل خودکار و استفاده فردی

پس از آشنایی با کلید خودکار نوبت به معرفی انواع کلید اتوماتیک می رسد. و استفاده از هر نوع را بررسی کنید که در این بخش در مورد آن صحبت خواهیم کرد

1. قطع کننده مدار قالبی MCCB

کلید اتوماتیک کامپکت اشنایدر یکی از انواع کلیدهای اتوماتیک است که به طور ویژه وظیفه قطع یا وصل مدار را بر عهده دارد. این نوع کلیدها دارای جریانی از 16 آمپر تا 1600 آمپر هستند که با افزایش نرخ اسمی فریم آنها افزایش می یابد. لازم به ذکر است که کلیدهای فشرده عموما در انواع YS، LM و YM ساخته می شوند.

که در. اتوماتیک AC Asq

مدار شکن هوا اشنایدر یا ACB (Air Circuit Breaker) از هوای فشرده برای کنترل و شکستن برق استفاده می کند. این کلیدها برای مکان هایی که نیاز به کار سریع و خرابی زیاد دارند مانند فرآیند تولید کارخانه نساجی و ماشین آلات صنعتی مناسب است.

3. قطع کننده مدار مینی MCB

اما کلید فرعی چیست؟ مدار شکن مینیاتوری یا MCB (Miniature Circuit Breaker) یکی از قطعات اصلی و رایج تجهیزات برق صنعتی است. این مدار شکن نوعی وسیله حفاظت الکتریکی است که برای محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از جریان بیش از حد استفاده می شود. به عبارت دیگر، یک قطع کننده مدار کوچک اضافه بار ناشی از برق را در سیم و کابل یا مدار قطع می کند تا به سایر قطعات الکترونیکی آسیب نرساند و از خطراتی مانند آتش سوزی جلوگیری کند.