بین الملل

ایده نخست‌وزیر مجارستان برای صلح در اوکراین با ایجاد منطقه حائل در مرزهای روسیه

جنگ اوکراین | روسيه | مجارستان

نخست‌وزیر مجارستان با گفتن این که زمان آتش‌بس در جنگ اوکراین فرا رسیده است، ایده‌ای را درباره ایجاد یک «منطقه حائل» در مرزهای اوکراین با روسیه را به عنوان مسیر صلح و امنیت این کشور جنگ‌زده مطرح کرد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت که امکان میسر شدن صلح و امنیت اوکراین با ایجاد یک منطقه حائل در نزدیکی مرزهای روسیه وجود دارد.

با ورود درگیری‌های مسکو و کی‌یف به سومین سال خود، سرازیر شدن کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین رو به کاهش است. ارتش اوکراین نیز در حال شکست در میدان جنگ است.

شبکه راشاتودی در این باره گزارش داد که اوربان با اشاره به این که اکنون زمان آتش‌بس در جنگ اوکراین فرا رسیده است، گفت که دیگر هیچ مناقشه معقولی میان روسیه و غرب باقی نمانده است.

او با توضیح این که اروپا نمی‌تواند کمک‌هایی را به کی‌یف ارائه کند که منتهی به پیروزی نظامی در اوکراین شود، گفت که «مردم اروپا از این که دولت‌هایشان می‌خواهند کمک‌های مالی بیشتری به اوکراین ارائه بدهند، رضایت ندارند.»

طبق بررسی موسسه کایل آلمان، اتحادیه اروپا ۷۷ میلیارد یورو (۸۳ میلیارد دلار) به کی‌یف کمک مالی تخصیص داده و در عین حال نیز از آغاز درگیری در فوریه ۲۰۲۲، وعده کمک‌های ۱۴۴ میلیارد دلاری را داد.

اوکراین در ماه گذشته، چندین شهر مهم راهبردی را در دونباس از دست داد. مقامات کی‌یف بارها به کمبود ارائه مهمات از سوی غرب به عنوان دلیل عقب‌نشینی‌های ارتش این کشور اشاره کرده‌اند.

نخست‌وزیر لهستان با تاکید دوباره بر ایده خود مبنی بر ایجاد منطقه حائل در مرزهای اوکراین به شرط «وجود تضمین‌های امنیتی اضافی»، گفت که بدون این، اوکراینی‌ها ممکن است «کشورشان را از دست بدهند.»

او تاکید کرد که روسیه هیچ گاه با ملحق شدن اوکراین به ناتو موافقت نخواهد کرد. مسکو عنوان کرده است که یکی از دلایل اصلی این درگیری، گسترش ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا به سمت مرزهای روسیه بود.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه گفته است یکی از اهداف اصلی ارتش این کشور در جنگ اوکراین، مجبور کردن کی‌یف به دست کشیدن از هدف خود برای ملحق شدن به ناتو است. این تصمیم کی‌یف در سال ۲۰۱۹ وارد قانون اساسی اوکراین شد.

در حالی که نخست‌وزیر مجارستان حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده، بارها نیز از رویکرد اتحادیه اروپا نسبت به آن انتقاد کرده است. مجارستان برخلاف کشورهای اتحادیه اروپا، هیچ مهماتی به کی‌یف نفرستاده و کمک‌های انسانی به آن را نیز محدود کرده است.

انتهای پیام

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.