اقتصادی

ایران و عمان برای همکاری در بخش‌های بالادست و پایین‌دست نفت تفاهم‌نامه امضا کردند

وزیر نفت با یادآوری اینکه در طول یک سال و نیم گذشته چند مرحله مذاکره با طرف عمانی انجام شده است، گفت: امروز نیز در ادامه مذاکرات در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اینترنشنال نیوز، جواد اوجی در حاشیه دیدار با سلیم بن‌ناصر العوفی، وزیر انرژی و منابع معدنی عمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در ادامه مذاکرات گذشته در زمینه توسعه میدان‌های نفت و گاز، سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی و پتروپالایشی و صادرات فرآرورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی توافق‌نامه‌ای بین شرکت‌های ملی نفت دو کشور امضا شد.

وی با اشاره به اینکه با نهایی شدن مذاکرات بین دو کشور شاهد افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به این کشور با توجه به ظرفیت موجود در کشور خواهیم بود، گفت: با جدی‌تر شدن مذاکرات، جزئیات بیشتری از همکاری‌های نفتی و گازی با عمان به مردم عزیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وزیر نفت تصریح کرد: در دولت سیزدهم توجه‌ای ویژه‌ به توسعه همه‌جانبه با همسایگان کشور به‌ویژه عمان وجود دارد، در دوره تازه تلاش می‌شود این همکاری‌ها به‌خصوص در حوزه نفت و گاز افزایش یابد.

به گزارش شانا، اوجی ۳۰ اردیبهشت‌ماه امسال در سفر به مسقط دیدارهای فشرده‌ای با وزیران امور خارجه و انرژی عمان داشت. در این سفر بر سر صادرات خدمات فنی – مهندسی در حوزه صنایع نفت، گاز، تجارت فرآورده و محصولات پتروشیمی، توافق برای تشکیل کارگروه فنی مشترک به‌منظور توسعه میدان هنگام و تجارت و صادرات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی توافق شد.

انتهای پیام