این روش عبارت است از برداشتن عضو جنسی حیوان

این روش عبارت است از برداشتن عضو جنسی حیوان که در برگیرنده بخشی و یا تمام اندام جنسی آن است. گاهی صاحبان حیوانات تصمیم می گیرند که فقط بخشی از دستگاه تولید مثل را بردارند که این عمل موجب بروز عوارض خطرناکی ( عدم تعادل هورمونی) در آینده برای حیوان می شوند. اگر دامپزشکتان از بخیه استفاده کرده بود، باید بعد از مدت حدود 7 تا 10 روز بخیه ها کشیده شوند، البته این بستگی به نوع نخ استفاده شده نیز دارد. نوشیدن آب قبل از جراحی معمولا مشکل ساز نیست، اما در این مورد هم از دامپزشکتان سوال کنید. برخی بخیه های جدید بعد از مدت زمان مشخصی خودشان شل شده و می افتند. با رفتار های بالقوه پرخاشگرانه میتوانند امنیت محله شما را به خطر بیندازند. اگر محل بریدگی ترشح دارد و یا به نظر می رسد سگ شما درد زیادی دارد، با دامپزشک خود مشورت کنید. هر چند این موضوع وابسته به سن، شرایط بدنی، سابقه بیماری و … این روش همچنین به عنوان تخمدان رحم (جایی که هر دو رحم و تخمدان برداشته می شود) یا تخمدان (که فقط تخمدان برداشته می شود) شناخته می شود.

دامپزشکتان دستورالعمل های بعد از جراحی را به شما می دهد، و سگتان بعد از حدود دو هفته کاملا ریکاوری می شود. حتما می پرسید چرا برای انجام عمل عقیم سازی عجله داریم باید درباره فحلی سگ بدانید زمانیکه سگ ماده شما به بلوغ رسید در بازه های زمانی از سال امکان باردار شدن را دارد این دوره 10 روز است و دو بار در سال تکرار می شود و به سگ های نر اجازه نزدیکی می دهد شاید باور نکنید سگ نر از هر راهی خود را به سگ ماده می رساند در این دوره سگ شما بو می دهد و ادرار سگ شما هورمونی می شود و ممکن است رفتار پر خطر نشان دهد در ضمن سگ های نر این بو را از چند کیلومتری تشخیص می دهند. تاثیر عقیم سازی حیوانات بسیار فراتر از خانه شما است. 6. زنان گرم را از مردان دور نگه دارید. 3. برش را خشک نگه دارید. 2. آنها را در رژیم غذایی منظم نگه دارید. دستوراتی که کلینیک به شما می دهد را دنبال کنید، اما در کل بدانید، هشت ساعت قبل از انجام جراحی سگتان نباید غذایی بخورد، به دلیل این که بیهوشی باعث به وجود آمدن حالت تهوع می شود.

دکتر حیوانات می تواند به شما کمک کند بهترین زمان را انتخاب کنید ، که ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. قطعا هزینه جراحی عقیم سازی یا خنثی سازی حیوان شما بسیار کمتر از مراقبت از یک حیوان آبستن و زایمان آن، حیوان بیماری که سلامتی اش به خطر افتاده، است. دامپزشکتان معمولا قبل از جراحی انجام یک سری آزمایش های خون را پیشنهاد می دهد تا اطمینان حاصل کند سگتان کاملا در سلامت است و مشکل سلامتی خاصی ندارد که بتواند مشکلی در حین بیهوشی برای او به وجود آورد. معمولا، سگ های جوان و سالم هیچ گونه مشکل خاصی ندارند، اما انجام یک سری آزمایش های پایه می تواند ایده مناسبی باشد. جراحی عقیم سازی سگ های نر معمولا ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. بعضی سگ های نر اخته شده، بوی سگ ماده می دهند و سگ های نر اخته نشده را به خود جذب می کنند.

سگتان ممکن است در روز اول و دوم بعد از جراحی استفراغ یا بی میلی نسبت به غذا داشته باشد. واکسن لوسمی همانطور که از اسمش پیداست از بیماری لوسمی جلوگیری می کند بیماری لوسمی بیماری خطرناک خونی است که شباهت با سرطان خون دارد. مورد اول این است که باعث جلوگیری از عفونت رحمی در سگ ماده می شود، چرا که در این بیماری رحم متورم و پر از چرک های سمی خواهد شد. حیوانات ولگردی مانند سگ ها و گربه ها میتوانند با ورود به سطل زباله، بیماری های زیادی را شیوع میدهند. در این مطلب به شرح چند نمونه از این مشکلات می پردازیم. مدتی در حدود ۱۴ روز از دویدن، پریدن و فعالیت های دیگر حیوان جلوگیری کنید. بعد از جراحی ممکن است حیوان برای مدتی احساس درد، سوزش و یا ناراحتی در موضع جراحی خود داشته باشد، در این شرایط حتما بایستی تحت کنترل دامپزشک باشند. یکی از بازاریان دزفول به خبرنگار ایرنا گفت:چندی پیش چند توله سگ در فضای سبز یک بوستان محلی در جنوب شهر دزفول متولد شدند که اهالی برای آنها غذا تهیه کردند. در این بازدید که حاجتی عضو شورای اسلامی شهر اهواز و حاتمی مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اهواز حضور داشتند، قنواتی گفت: حسب دستور و تاکید شهردار محترم اهواز مرکز عقیم سازی و کنترل سگهای بلاصاحب که بزرگترین مرکز عقیم سازی و کنترل سگهای بلاصاحب در جنوب غرب کشور است امروز به بهره برداری رسید.

خروج از نسخه موبایل