بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به روایت گوگل

به گزارش اینترنشنال نیوز، از حوالی ساعت ۱۵ روز ۳۰ اردیبهشت، نخستین شایعات مبنی بر سقوط یکی از بالگردهای کاروان رئیس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شد؛ بااین‌حال نخستین موج این خبر حوالی ساعت ۱۶:۱۵ در موتور جست‌وجوی گوگل ثبت شد و بین ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰ به اوج رسید.

سانحه بالگرد

موج دوم از حوالی ساعت ۲۳ به راه افتاد که به نظر می‌رسد عامل آن، انتشار اخباری مبنی بر شناسایی محل احتمالی بالگرد باشد و در شرایطی که می‌رفت به اوج در حوالی ساعت ۴ بامداد برسد، با افت‌وخیزهای متعددی همراه شد که امکان دارد به خاطر اختلالات در ارتباطات اینترنتی باشد.

بالاترین قله موج جست‌وجو حوالی ساعت ۴:۴۰ بامداد ثبت شد، زمانی که خبرها از ثبت مختصات احتمالی محل سانحه و اعزام تیم‌ها به آن منطقه حکایت داشت.

روند موج جست‌وجو از حوالی ساعت ۶ بامداد تا ۷ صبح، مقارن با انتشار خبرهای تلخ از مشاهده محل سانحه و بقایای بالگرد و زنده نماندن تمام سرنشینان بود. پس از انتشار اخبار قطعی، موج جست‌وجوی کاربران هم رو به میرایی گذاشت.

بر اساس آمار گوگل ترندز، مردم قم بیش از دیگر استان‌ها پیگیر اخبار سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش بودند و پس‌ازآن استان‌های تهران، البرز، مرکزی و آذربایجان شرقی بیشترین پیگیری را می‌کردند.

روند جهانی

نمودار گوگل‌ ترندز در مقیاس جهانی نیز نشان می‌دهد موج خبر از حوالی ساعت ۱۶:۱۸ دیروز و تقریباً هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها در داخل کشور به راه افتاد، اما از حوالی ساعت ۲۱ تقریباً تخت شد و تا حوالی ساعت ۶ بامداد امروز که خبرهای یافتن لاشه بالگرد منتشر شد، اوج نگرفت. اوج موج جهانی هم مقارن با ساعت ۸ صبح و اعلام رسمی خبر شهادت همه سرنشینان بالگرد ثبت شد.

۵۴۵۴

خروج از نسخه موبایل