بین الملل

بازدید سرزده مسئولان حج و زیارت از هتل محل اقامت زائران ایرانی در مدینه  

بازدید سرزده مسئولان حج و زیارت از هتل محل اقامت زائران ایرانی در مدینه  

مسئولان حوزه حج و زیارت به صورت سرزده از هتل محل اقامت 660 زائر کشورمان در مدینه منوره بازدید و با آنان گفتگو کردند. 

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری و آنا، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید سرزده از هتل حیاه جراند محل اقامت 660 زائر ایرانی درمدینه منوره از نزدیک با زائران اصفهانی، مشهدی و اراکی در فضایی گرم و سرشار از صمیمیت دیدار و گفتگو کرد. 

سرپرست زائران ایرانی خانه خدا درحالی وارد هتل حیاه جراند در نزدیکی مرقد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) شد که زائران کشورمان پس از شرکت در نماز ظهر و زیارت مرقد مطهر رحمه للعالمین، در رستوران هتل مشغول صرف غذا بودند.  

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت بر سر میز غذای زائران در غذاخوری هتل رفتند و ضمن آرزوی حجی مقبول برای آنان عنوان کردند که آماده شنیدن سخنانشان درباره خدماتی که به زائران ارائه می شود، هستند.  

بازدید سرزده مسئولان حج و زیارت از هتل محل اقامت زائران ایرانی در مدینه  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس به درمانگاه مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در این هتل رفت و از بیماران مراجعه کننده و پزشک و پرستاران مستقر در این مکان نحوه خدمات رسانی به زائران را جویا شد. 
در این بازدید دکتر امین هرندی  پزشک عمومی با اشاره به اینکه روزانه بین 300 تا 400 نفر به این درمانگاه مراجعه می کنند ، اظهار داشت: زائران از مدتی که در انتظار ویزیت می مانند ، گلایه دارند. 

وی علت مراجعه اکثر بیماران را عفونت های تنفسی و گوارشی و دردهای اسکلتی و عضلانی عنوان کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم پس از شنیدن سخنان این پزشک ، پرستاران و تعدادی از بیماران به مدیرهتل توصیه هایی در خصوص کمک به نوبت دهی بیماران و در صورت ازدحام ،  انتقال آنان به مرکز درمانی مدینه ارائه داد. 

سرپرست حجاج ایرانی همچنین خواستار اطلاع رسانی به زائران هنگام ورود به هتل درخصوص سبک زندگی و لزوم رعایت بهداشت در سفرهای زیارتی شد.  

رئیس سازمان حج و زیارت هم از مدیر مجموعه خواست راهکارهای مناسب را با توجه به شرایط هتل برای ارائه خدمات بهتر و تسهیل امور زائران با کمک و همراهی زائران داوطلب بکار گیرد. 

در این بازدید تعدادی از زائران نقطه نظرات خود را در خصوص کیفیت و تنوع غذایی، وضعیت بهداشت ، نوع و توزیع میوه، مدت حضور در مدینه و فضای اسکان در هتل ها در مراجعه به سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت  بیان کردند و آنها نیز با صبر و حوصله مطالب را شنیده و ضمن بیان توصیه ها و تذکراتی به مسئولان اجرایی و ستاد مدینه تصریح کردند: به درخواست های زائران توجه  و حق زائر محترم شمرده شود. 

نشر بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای صنعتی و تجاری جهانی. با دانش در زمینه بازارهای جهانی و تجارت بین‌الملل، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای صنعتی، شرکت‌ها و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و بازاریابی، به شما دیدی جامع از تحولات صنعتی و تجاری جهانی می‌دهم.