بررسی تأثیر قهوه موکا در کاهش خطر ابتلا به سرطان

حقایق و دانستنی های قهوه

یکی از اصلی‌ترین نوشیدنی‌هایی که در هر کافی‌شاپ به‌صورت مخصوص و ویژه سرو می‌شود، قهوه است. محبوبیت قهوه به‌قدری است که شرکت‌ها و ابر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا به طور خاص و ویژه اقدام به تهیه قهوه درجه‌یک و ارائه آن به مشتریان می‌کنند.

خرید قهوه موکا دکتر بیز: بااین‌وجود که همه به‌خوبی می‌دانیم این نوشیدنی شهرتی جهانی دارد؛ اما همچنان نادانسته‌هایی درباره قهوه وجود دارد که بسیاری از مصرف‌کنندگان، هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارند. در این بخش ما تصمیم داریم تا چند نمونه از دانستنی‌های جذاب و شنیدنی قهوه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

استفاده از پودر قهوه دم کشیده به جای کود کشاورزی

فروشگاه محصولات دکتر بیز: پودر قهوه‌ای که به‌خوبی دم کشیده و دیگر کاربردی ندارد، می‌تواند برای کشاورزان و باغبانان بسیار مفید بوده و به‌عنوان یک نوع کود کشاورزی مورداستفاده قرار گیرد.

مس، پتاسیم، فسفر و منیزیوم از ترکیباتی هستند که در پودر قهوه به وفور مشاهده می‌شوند. زمانی که کشاورزان این پودر را به‌عنوان نوعی کود درون خاک قرار دهند، نیتروژن قابل‌توجهی از آن آزاد می‌شود. این نیتروژن آزادشده می‌تواند در رشد بسیاری از گیاهان نقش مؤثری داشته باشد.

استفاده از پودر قهوه برای از بین بردن بوی بد دستها

خرید اینترنتی قهوه سوپریم دکتر بیز: اگر در هنگام آشپزی، دستان شما بر اثر خرد کردن پیاز یا سیر بوی بدی گرفته، قهوه می‌تواند شما را از شر این بوها خلاص کند. تنها کافی است مقداری کافی از پودر قهوه را به دستانتان بزنید تا تمام نقاط دست پوشش داده شود، سپس بعد از کمی ماساژ دادن دستانتان را با آب ولرم بشویید.

نوع قهوهای که مینوشید بیانگر شخصیت شماست

قهوه‌ای که در کافه سرو می‌شود انواع مختلفی دارد و یا شاید بتوان این‌گونه گفت که افراد قهوه را با طعم‌های متفاوتی سفارش می‌دهند. طرفداران قهوه تیز و تلخ به جسور بودن معروف هستند و نسبت به دیگر افراد تمایل بیشتری برای سفر کردن دارند. افرادی که اغلب قهوه سیاه و تلخ سفارش می‌دهند ویژگی اخلاقی خودشیفتگی در آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود و اغلب جامعه‌ستیز و غیر اجتماعی هستند.

طرفداران قهوه شیرین انسان‌هایی مهربان و خونگرم هستند و صمیمیت بیشتری در آن‌ها دیده می‌شود. همچنین نوشیدن قهوه به همراه شیر و شکر، تعادل در شخصیت را نشان می‌دهد.

قهوه به جلوگیری از خودکشی کمک میکند

همان‌طور که می‌دانید قهوه منبعی غنی و سرشار از کافئین است. در واقع این کافئین موجود در قهوه است که می‌تواند به‌صورت غیرمستقیم افراد را از تفکر به خودکشی بازدارد. روش اثرگذاری به این صورت است که کافئین می‌تواند تا حد زیادی در افزایش سطح هوشیاری و تمرکز افراد تاثیرگذار باشد این مطلب موجب می‌شود تا عوامل افسردگی به طرز قابل‌توجهی کمتر شده و به دنبال آن درصد خودکشی ناشی از افسردگی کاهش یابد.

ثبت کردن خاطرات در حافظه بلندمدت به کمک قهوه

نتایج حاکی از آزمایشات صورت گرفته بر روی قهوه نشان می‌دهند که قهوه و کافئین موجود در آن، تاثیر زیادی در ثبت کردن خاطرات بلندمدت دارد.

از بین بردن بوی نامطبوع یخچال به کمک قهوه

پودر قهوه تازه می‌تواند بعد از حدود یک الی دو روز ماندن درون یخچال به‌خوبی تمامی بوهای نامطبوعی که توسط مواد غذایی گوناگون در یخچال ایجاد شده را به خود جذب کرده و از بین ببرد.

چند نادانستههای جالب دیگر در مورد قهوه:

آشنایی با خواص قهوه

چه در گروه علاقه‌مندان به نوشیدن قهوه قرار بگیرید و چه تابه‌حال طعم بی‌نظیر آن را تجربه نکرده باشید، مطالب این بخش می‌تواند برای شما جالب و مفید باشد. در این بخش سعی داریم تا چند نمونه از مهم‌ترین خواص قهوه را با شما در میان بگذاریم. اگر شما هم به برخی از مشکلات جسمی و روحی دچار هستید، شاید بتوانید به کمک قهوه‌، این مشکلات را رفع کنید.

تاثیرات قهوه در کاهش وزن و لاغری اندام

ازآنجایی‌که سرانه مصرف قهوه در دنیا روزبه‌روز در حال افزایش است، دانشمندان و محققان، تحقیقات متعددی بر روی قهوه انجام دادند تا از اثرات آن بر بدن آگاه شوند. بر طبق این تحقیقات مشخص شد که قهوه تأثیر شگفت‌انگیزی در افزایش متابولیسم بدن و به دنبال آن افزایش میزان چربی سوزی دارد.

این عامل به‌صورت مستقیم در کاهش وزن افراد نقش ویژه‌ای دارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که درصد چربی سوزی در بدن افراد می‌تواند متفاوت باشد.

تاثیرات قهوه در بهبود شرایط و عملکرد مغز

همه‌چیز مربوط به کافئین موجود در قهوه است. این کافئین به‌صورت مستقیم بر روی مغز اثر می‌گذارد و به‌عنوان نوعی محرک، موجب افزایش سطح تمرکز و هوشیاری می‌شود. کافئین دارای ترکیباتی است که می‌تواند در بهبود عملکرد مغز و شرایط روحی تاثیرگذار بوده و موجب تغییرات مثبتی در خلق‌وخو و رفتار افراد شود.

تاثیرات قهوه در درمان مشکلات روحی و افسردگی

قهوه به طرز جالبی رابطه‌ای معکوس با عوامل ایجاد افسردگی در بدن دارد. نوشیدن روزانه یک الی دو فنجان قهوه می‌تواند شما را از افکار منفی و در نهایت مبتلا شدن به مشکلات روحی رهایی بخشد.

تاثیرات قهوه در کاهش خطر ابتلا به بیماری نقرس و مشکلات کبدی

گاهی اوقات افراد به دلیل سبک غذایی ناسالمی که دارند دچار بیماری‌هایی از قبیل نقرس یا مشکلات کبدی می‌شوند. کبد بر اثر التهاب شدید آنزیم‌هایی را در خود تولید می‌کند که مصرف قهوه می‌تواند اثرات این آنزیم را در بدن خنثی کند. همچنین قهوه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد، سطح اسید اوریک را در بدن به طرز قابل‌توجهی کاهش داده و می‌تواند از مبتلا شدن به بیماری‌هایی همچون نقرس به‌خوبی جلوگیری کند.

اثرات قهوه در بهبود عملکرد و تمرینات ورزشی

اکثر ورزشکاران به توصیه مربی ورزشی خود، قبل از شروع تمرین ورزشی قهوه می‌نوشند. ، باعث می‌شود تا کافئین مورد نیاز بدن تامین شده و با افزایش استقامت بدن، بتوان حرکات و تمرین سخت ورزشی را با قدرت بیشتری انجام داد.

تاثیرات قهوه در کاهش ابتلا به بیماری دیابت نوع 2

بعد از تحقیقات دقیقی که بر روی قهوه انجام شد، دانشمندان به این موضوع پی بردند که قهوه دارای خاصیت ضدالتهابی است و با این ویژگی می‌تواند بدن را در برابر دیابت نوع 2 مقاوم‌تر کند.

در مطالبی عنوان شده که برای این هدف روزانه تا 4 لیوان قهوه بنوشید؛ اما ما به شما توصیه می‌کنیم از مصرف بیش‌ازاندازه قهوه اجتناب کنید. زیاده‌روی در نوشیدن قهوه هم می‌تواند شما را با مشکلاتی مواجه کند؛ بنابراین درصورتی‌که درگیر دیابت نوع 2 هستید حتماً با پزشک خود مشورت کرده و سپس اقدام به نوشیدن قهوه کنید

خروج از نسخه موبایل