اقتصادی

برنامه‌ای برای وضع مالیات بر عایدی سرمایه در بورس نداریم

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: این وزارتخانه قصد ندارد مالیات بر سود سرمایه را به بازار سرمایه تحمیل کند.

در ابتدای این جلسه ، فرهاد دژپسند ، وزیر امور اقتصادی و دارایی و نخست وزیر شورای گفتگوی دولت ، تأثیر اپیدمی کورونویروس را بر اقتصاد جهانی یادآور شدند. بازار سرمایه وجود ندارد. در مدت زمان کوتاهی ، با وجود نیاز بسیار زیاد به واردات برخی از اقلام ویروس ضد فساد ، توانستیم صادرکننده این کالاها باشیم. این شماره پیام قابل توجهی دارد و نشان می دهد که توانایی های اقتصادی در ایران با مراقبت و پشتیبانی مؤثر در حال شکوفایی است.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به شرایط مطلوب بازار سرمایه ، دیدگاه دولت در مورد این بازار را روشن کرد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که عرضه سهام در بازار سرمایه به طور مداوم ادامه می یابد ، مبنی بر اینکه عرضه باقی مانده سهام دولتی در شرکت های دولتی به شکل صندوق های سرمایه است. معاملات بورس اوراق بهادار (ETF) نمونه ای از این سیاست است.

رئیس شورای گفتگوی دولت – بخش خصوصی از برگزاری جلسات با بیش از 30 شرکت بزرگ خصوصی خبر داد و افزود: “ما از این شرکت ها خواسته ایم تا از منابع بازار سرمایه خود برای تأمین مالی خود استفاده کنند.”

وزیر اقتصاد با اشاره به راه اندازی یک پنجره واحد تجاری در اتاق بازرگانی تهران ، از اتمام موافقت نامه های اولیه دادگاه های ویژه اقتصادی خبر داد و یادآور شد: موضوع دادگاه ویژه اقتصادی که با استقبال قوه قضاییه نیز روبرو شد ، تا پایان اردیبهشت نهایی می شود.

به گفته وزارت اقتصاد ، در بخش دیگری از این نشست در روند بررسی دستور کار شورای گفتگوی دولت – خصوصی ، دیپسند پیشنهاد کرد جلسات تخصصی با نمایندگان آژانس ها برگزار شود ، الگویی مناسب برای بازگشت چرخه اقتصادی کشور. پس از دستیابی به راه حل های مربوط ، اجرایی و مربوط ، نتایج به دیوان گفتگو ارائه می شود.

فرهاد دژپند در پایان سخنان خود با بیان اینکه جلسات این شورا مکانی مناسب برای تبادل اطلاعات و توافق بین دولت و بخش خصوصی است ، تأکید کرد: همیشه باید جلسات جلسات شورای گفتگوی دولت – بخش خصوصی در نظر گرفته شود. کرونا را می توان در شرایط مشترک مشاهده کرد.

انتهای پیام