استان ها

برگزاری جشنواره بهارنارنج در شهر کومله

شهردار کومله، از برگزاری جشنواره چهار روزه بهارنارنج در شهر کومله خبر داد و گفت: این جشنواره از ۱۸ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه و در ۶۰ غرفه برگزار می‌شود.

منوچهر مهدی پور امروز، سوم اردیبهشت ماه در گفت وگو با خبرنگارخبرآنلاین گیلان، از برگزاری جشنواره بهارنارنج خبر داد و اظهار کرد: دهمین دوره جشنواره بهارنارنج به مدت چهار روز از ۱۸ لغایت ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر کومله برگزار می‌شود.

وی کومله را شهر بهارنارنج دانست و افزود: هدف از برگزاری جشنواره بهارنارنج معرفی شهر کومله به گردشگران و ایجاد فرصت های سرمایه‌گذاری است.

شهردار کومله با بیان اینکه با برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و گردشگری به دنبال ایجاد شادی و نشاط و شادابی برای شهروندان و گردشگران و مسافرین هستیم، گفت: جذب گردشگر یکی از برنامه های شورا و شهرداری کومله بوده که در این راستا از ظرفیت جشنواره های فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

مهدی پور با اشاره به برگزاری جشنواره یک‌روزه بهارنارنج در سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره بهارنارنج سه روزه برگزار شد که امسال به چهار روز افزایش پیدا کرده و در هر روز، ویژه برنامه خواهیم داشت.

وی روز نخست جشنواره بهارنارنج را ویژه کودکان و دانش آموزان دانست و تاکید کرد: علاوه بر برنامه های علمی و پژوهشی و ورزشی برای دانش آموزان، برنامه های مفرح و شاد همچون نمایش های عروسکی را برای مخاطبان برگزار خواهیم کرد و شاهد حضور هنرمندان و مجریان برنامه‌های کودک خواهیم بود.

شهردار کومله روز دوم جشنواره را روز غذاهای محلی دانست و از علاقمندان خواست جهت شرکت در جشنواره به شهرداری مراجعه کنند و گفت: روز سوم، روز جشن بزرگ بهارنارنج است که با حضور میهمانان داخلی و خارجی و جمعی از هنرمندان برگزار می‌شود.

مهدی پور از برگزاری مسابقات کشوری شطرنج و بازی های بومی و محلی در روز چهارم خبر داد و اضافه کرد: جشنواره بهارنارنج کومله در سال ۱۴۰۱ ثبت ملی شد که سال گذشته از ثبت ملی آن رونمایی کردیم؛ همچنین جشنواره بهارنارنج به عنوان یک رویداد گردشگری ثبت شده و شاهد حضور چشمگیر مردم و گردشگران در این جشنواره سالانه هستیم.

وی با اشاره به درآمدزایی ۱۰ میلیارد تومانی مردم محلی در جشنواره سال گذشته، خاطرنشان کرد: در این جشنواره تولیدات بومی و محلی و صنایع دستی و مشتقات بهارنارنج به فروش می رسد.

شهردار کومله از پیش بینی حضور ۱۰ تا ۱۵ هزار گردشگر در جشنواره بهارنارنج سال جاری خبر داد و متذکر شد: مردم محلی و روستاییان در ۶۰ غرفه اقدام به فروش تولیدات کشاورزی خود خواهند کرد.

46