اقتصادی

برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی به زودی در تهران

وزیر ارتباطات از برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و مالزی در آینده نزدیک در تهران خبر داد و گفت: فردا چهارشنبه نمایشگاهی از تجهیزات و توانمندی های پزشکی جمهوری اسلامی در اندونزی برگزار می شود.

به گزارش اینترنشنال نیوز و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در یک ارتباط تصویری پیرامون سفر رییس جمهوری به جاکارتا و امضای ۱۱ سند همکاری اقتصادی میان ایران و اندونزی اظهار کرد: در هیات دولت برای استفاده ظرفیت همه دستگاه‌ها در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف، مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی کشورها بین وزرا تقسیم‌شده است که مسوولیت کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران با کشورهای مالزی، اندونزی و فیلیپین با وزارت ارتباطات است.  

وی با بیان اینکه همکاران من در وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه با دستگاه‌هایی که موضوع مشترک با کشور اندونزی داشته‌اند از ماه‌های قبل مشغول مذاکره بودند، افزود: از هفته گذشته گروه‌های مختلف مشغول نهایی سازی قراردادی بودند که امروز به امضا رسید. 

زارع پور همکاری علمی و فناوری به‌ویژه در زمینه تجهیزات پزشکی را از موضوع‌های مورد تأکید دو طرف عنوان کرد و گفت: یکی از جلوه های آن یک ربات بسیار پیشرفته جراحی ساخت شرکتهای دانش بنیان داخلی جمهوری اسلامی ایران بود که امروز در دو شهر که ۵۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله داشتند با استفاده از آن جراحی صورت گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ جراح اندونزیایی برای استفاده از این ربات آموزش دیدند؛ چراکه برای کشوری که از بیش از ۶۰۰ جزیره تشکیل شده استفاده از این ابزار بسیار مهم و حیاتی است.

رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و مالزی با بیان اینکه فردا نیز نمایشگاهی از تجهیزات و توانمندی های حوزه پزشکی جمهوری اسلامی برگزار می شود، تصریح کرد: علاوه بر آن فردا جلسه ای نیز با تجار اندونزیایی برای بررسی راه های ارتقای توسعه تجاری بین دو کشور برگزار می شود.

به گفته زارع پور، به زودی با تشکیل سیزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در تهران مراحل اجرای تمام این تفاهم‌نامه‌ها را دنبال خواهیم کرد تا به آورده و ثمره برای کشور و ملت ایران و اندونزی تبدیل شود.

انتهای پیام