بعد حمام برای موی خشک چی بزنیم

گاهی اوقات افراد پس از حمام تنها خود را خشک کرده و لباس می‌پوشند در حالی که با انجام  چند کار ساده می‌توان پوست و مویی سالم و درخشان را تجربه کرد. آب گرم زمانی که به بدن شما می‌رسد، موجب می‌شود تا تمام رطوبت پوست و موی شما از بین برود. این موضوع موجب خشکی پوست و یا به اصطلاح نیم سوز شدن آن می‌شود. زمانی که این اتفاق می‌افتد، خارش و سفتی پوست اتفاق می‌افتد و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است حمام خود را با آب ولرم به پایان برسانید تا این مشکل حل شود.در ادامه این مقاله با به بررسی بهترین روتین مراقبت از مو و بدن بعد از حمام می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

  1. پایان دادن دوش حمام با یک آب ولرم و نه داغ

اگر چه حمام کردن با آب داغ برای بسیاری از ما بسیار لذت بخش است اما این کار به پوست ما در بلند مدت آسیب‌هایی می‌رساند که ممکن است قابل جبران نباشد. فروشگاه ما توانسته است تمام محصولات ویتابلا را در با بهترین درصد تخفیف برای شما عزیزان فراهم کند

  1. آبگیری موها

بهتر است موهای خیس خود را با یک پارچه نخی نرم و نازک آبگیری کنید. برای این کار باید پارچه را به آرامی به دور موها بپیچید و با دست فشار دهید تا قطرات آب از تار موهای شما به آرامی خارج شود. برای این کار نباید خشک و خشن با موها برخورد کنید تا دچار آسیب نشوند.

پیشنهاد ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد از سشوار استفاده نکنید یا حتی الامکان از باد ملایم آن استفاده کنید. در این صورت موهای شما کمتر دچار خشکی و آسیب می‌شوند. اگر بدون سشوار احساس سردرد می‌کنید اجازه دهید موها با یک پارچه نرم و یا در معرض هوای آزاد خشک شوند.

  1. خشک کردن ملایم پوست

بهتر است پس از حمام کردن پوست خود را با نوازش و به آرامی خشک کنید و حوله را محکم بر روی بدنتان نکشید. مطمئن باشید که زمانی که شما پوست خود را با حوله نرم خشک می‌کنید، حس بهتری را تجربه خواهید کرد. متخصصان مراقبت از پوست معتقدند که شما باید حوله را خیلی آهسته بر روی پوست بکشید تا از خشکی پوست جلوگیری شود.

زمانی که از حوله با شدت و سرعت بر روی پوست استفاده می‌کنید، این کار به ایجاد آسیب بر روی پوست شما منجر می‌شود. بنابراین با آرامی و نوازش پوست و موهای خود را خشک کنید.

  1. استفاده از روغن و ماسک مو

بهترین کاری که برای رساندن رطوبت لازم به موها و جلوگیری از موخوره آنها پس از حمام کردن می‌توان انجام داد این است که اجازه ندهید موها خشک شوند. زیرا موهای خشک بیشتر در معرض موخوره قرار دارند. پس از حمام کردن روغن زدن به موهای خود را شروع کنید. هر گونه روغن طبیعی مانند روغن بادام، روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره می‌تواند برای موهای شما مفید باشد.

استفاده از انواع ماسک مو با پایه روغن‌های طبیعی نیز در این زمینه می‌تواند مفید باشد. برای مثال شما می‌توانید با خرید از خواص روغن‌های طبیعی موجود در آن مانند روغن زیتون، روغن بادام و غیره به صورت یک جا بهره مند شوید.

  1. استفاده از مرطوب کننده بدن بلافاصله بعد از حمام کردن

پوست مرطوب بسیار بهتر و بیشتر از پوست خشک می‌تواند رطوبت را جذب کند زیرا بعد از حمام کردن منافذ پوست باز شده و آماده جذب رطوبت است. پس ایده خوبی است که بلافاصله پس از خشک کردن پوست خود از کرم و لوسیون مخصوص پوست خودتان استفاده کنید. مقدار آب کم باقی مانده بر روی بدن شما با استفاده از مرطوب کننده جذب بافت پوستی می‌شود و این کار به هیدراسیون تمام بدن شما کمک می‌کند.

  1. شانه نکردن موها

احتمالا شما هم شنیده باشید که شانه زدن موها، می‌تواند به آنها آسیب برساند. دلیل این موضوع هم آن است که مو به دلیل نرم بودن در این زمان با استفاده از شانه دچار خرد شدن و خشکی می‌شود. بنابراین تا زمانی که از خشک شدن کامل موها اطمینان پیدا نکرده‌اید، ضرورتی ندارد که آنها را تا چند ساعت پس از حمام کردن شانه بزنید.  شانه کردن موهای خیس موجب ریزش شدید آنها شده و در بلند مدت دچار ریزش خواهد شد.

برای ایجاد بوی خوشایند بر روی موها پس از استحمام می‌توانید از یک بادی اسپلش استفاده کنید. را در مارک‌های متنوعی مانند ویکتوریا سکرت، مای، سی گل و غیره در قیمت‌های مختلف می‌توانید خریداری کنید و موهای خود را پس از استحمام خوشبو کنید.

  1. توجه به پوست سر و مراقبت از آن

اغلب ما به این قسمت از بدن خود کمتر توجه می‌کنیم. پوست سر جزئی از بدن ما است که به اندازه پوست دیگر قسمت‌ها به آن توجه نمی‌شود. به همین دلیل هم شما باید بیشتر مراقب پوست سر خود باشید و به آن توجه کنید. بهتر است بعد از شستن موها با شامپو از یک نرم کننده استفاده کرده و آن را به موهای خود بمالید و به آرامی موها را شانه بزنید. با این کار این ماده به آرامی به درون پوست سر شما می‌رود و آن را مرطوب نگه می‌دارد.

با این کار شما مانع از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست خود می‌شوید و در نتیجه موها و سر شما دچار شوره نخواهد شد. توجه به پوست سر می‌تواند موجب زیبایی و درخشندگی بیشتر موهای شما و در نهایت چهره شما شود. همچنین می‌توانید با روش‌های خانگی پوست سر را اسکراب کنید و به سلامت بهتر آن کمک کنید.

  1. ماساژ بدن با روغن

خشکی مو نشانه کمبود رطوبت در موها است و در این شرایط مو نمی‌تواند درخشندگی و بافت خود را حفظ کند. در بسیاری از موارد خشکی مو یک مشکل محسوب نمی‌شود. اما گاهی ممکن است سلامت مو را تهدید کند. اگر شما هم دچار خشکی مو هستید و می‌خواهید راه‌های درمان آن را پیدا کنید، در این مطلب همراه ما باشید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم علت خشک شدن مو چیست و چه علائمی دارد؟ چگونه می‌توان آن را با روش‌های خانگی درمان کرد؟

اگر برای درمان خشکی موهای خود به دنبال هستید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با متخصص وجود دارد. قیمت کرم ویتابلا از سوی شرکت تعیین شده است.

خشکی مو زمانی ایجاد می‌شود که موهای شما رطوبت کافی نداشته و یا رطوبت آن حفظ نشوند و باعث کاهش شفافیت موها می‌شود و می‌تواند موها را مجعد، مرده و سست کند. خشکی مو درمردان و زنان و در هر سنی ممکن است دیده شود.

اما به صورت کلی با افزایش سن احتمال خشکی مو‌ افزایش می‌یابد. موهای شما دارای سه لایه است. اگر موهایتان سالم باشد، روغن طبیعی در لایه‌ی بیرونی به محافظت لایه‌های داخلی مو کمک می‌کنند، همچنین نور را منعکس کرده و موهای شما را براق می‌کنند. درخشندگی و براق بودن‌ دو نشانه‌ی مهم موهای سالم است.

هنگامی که موهای شما خشک است، لایه‌ی بیرونی شکننده شده و باعث می‌شود که سست و ناسالم شوند. هنگامی که موهای شما درهنگام لمس خشک هستند، ممکن است شکننده بوده و به سختی حالت بگیرند. اما با این وجود داشتن موی خشک، به معنای وجود مشکل بزرگی در سلامتی فرد نیست.

توجه داشته باشید قرار گرفتن در معرض نور خورشید، حرارت دادن به موها، رطوبت، سیگار کشیدن و دیگر موارد می‌تواند موجب آسیب و خشک شدن موهایتان شوند.خشکی مو زمانی ایجاد می‌شود که موهای شما رطوبت کافی نداشته و یا رطوبت آن حفظ نشوند.

علل خشکی مو چیست؟

عوامل مختلفی از جمله شرایط محیطی، عادات مراقبت از مو و بیماری‌های جسمی می‌توانند موجب خشکی موی شما شوند.برخی از شرایط محیطی که باعث خشکی مو می‌شوند عبارت‌اند از:

شیوه‌های مراقبت از مو که اغلب به خشک کردن مو کمک می‌کند عبارت‌اند از:

کم کاری غده پاراتیروئید (هیپوپاراتیروئیدیسم): در این بیماری غده پاراتیروئید که در گردن شما و درست در پشت غده تیروئید قرار گرفته هورمون پاراتیرویید کمی تولید می‌کند. این هورمون سطح کلسیم را در خون شما افزایش می‌دهد. کلسیم یک ماده مغذی مهم برای موهای سالم و همچنین استخوان‌ها، دندان‌ها و بافت‌های دیگربدن است.

کم کاری تیروئد (هیپوتیروئیدی): اگر دچار کم کاری تیروئید هستید، غده تیروئید شما به اندازه کافی هورمون‌های تیروئید تولید نمی‌کند. موهای خشک و شکننده یکی از علائم اولیه این بیماری است.

سندرم منکس (Menkes Syndrome): نوعی بیماری ژنتیکی نادر است که سلول‌های شما مس را به اندازه کافی جذب نمی‌کند. کاهش جذب مس کم بر سلامت موهای شما تاثیر گذاشته و باعث خشکی موی شما می‌شود.

تشخیص خشکی مو

اگر موهای شما بسیار خشک است و خشکی آن با تغییر در مراقبت از موهایتان برطرف نمی‌شود، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است علت اصلی را تشخیص دهد یا اینکه شما را به ارجاع دهد.در طول مدت قرار ملاقات، پزشک یا متخصص پوست شما ممکن است در مورد علائم، روش مراقبت از مو و شیوه زندگی سؤال کند، مانند:

پزشک متخصص پوست و مو همچنین ممکن است مو و پوست سر شما را بررسی کند. در برخی موارد ممکن است یک یا چند آزمایش را برای شما توصیه کند. به عنوان مثال، ممکن است آزمایش خون یا ادرار را برای بررسی برخی علل مانند کم کاری تیروئید و یا کم کاری پارا تیروئید به شما توصیه کند. قیمت ماسک مو ویتابلا طی یکسال اخیر هیچ افزایشی نداشته است.

 

خروج از نسخه موبایل