اقتصادی

بند مربوط به فروش نفت به اشخاص به کمیسیون تلفیق بازگشت

نمایندگان مجلس در بررسی بودجه امروز بند مجوز دولت برای فروش نفت به افراد را به کمیسیون تلفیق بازگرداندند.

به گزارش اینترنشنال نیوز، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (چهارشنبه) مجلس در بررسی بودجه سال 1401 در بخش درآمد در بررسی بند «ز» تبصره 19 تصمیم گرفتند این بند و بندهای 1 و 2 را به بودجه سال 1401 بازگردانند. کمیسیون تلفیق

در بند G آمده است:

در راستای اجرای وظایف این قانون و به درخواست دستگاه های اجرایی معتبر از محل هزینه های عمومی کشور، بازنشستگی کشوری، صندوق های نظامی و تامین اجتماعی و همچنین اجرای ماده (۹۰) قانون اجرای سیاست های کلی. بند 44 اصل 44 قانون اساسی، دولت مجاز است:

1- فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی از طریق شرکت ملی نفت ایران به اشخاص معرفی شده توسط دستگاه های اجرایی و صرفاً پس از تایید اشخاص توسط وزارت نفت و بر اساس قیمت روز صادرات شرکت ملی نفت ایران. و در حدود منابع بند (ب) تبصره (1) این قانون اقدام کند.

2- از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص واگذاری سهام و سهام الشرر متعلق به دولت و شرکتهای دولتی به بنگاههای مشمول واگذاری به اشخاص معرفی شده توسط دستگاههای اجرایی و کشوری، لشکری. و صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی ردیف درآمدی 310501 و 310502 اعمال می شود.

آیین نامه اجرایی این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر وزارتخانه های ذیربط تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

انتهای پیام: