عمومیکسب و کار جدید

بهترین محصول برای رفع وزی مو

داشتن موهای وز هیچ اشکالی ندارد و مانند انواع دیگر موها می تواند طبیعی و زیبا باشد، اما مراقبت و نگهداری از موهای وز برای بسیاری از افراد مشکل است. زمانی که موهای شما آسیب دیده، خشک شده و یا با مواد شیمیایی مانند رنگ مو در تماس بوده لایه خارجی تار مو که به آن کوتیکول مو گفته می شود بالا رفته و باعث می شود تا رطوبت وارد مو شده و مو وز شود. مشکل از آنجایی شروع میشود که اینگونه از افراد دچار شده و تا مدتی به دلیل حجم موها متوجه شدت این اتفاق نمیشوند و زمانی در پی برطرف کردن آن برمی آیند که به اصطلاح کار از کار گذشته است.

دلایل وزی مو

هرچند وزی مو می تواند دلایل ژنتیکی داشته باشد اما دلیل اصلی و مهم وز شدن مو، خشکی مو است. عواملی که می توانند باعث تشدید خشکی و وزی مو شوند عبارتند از:

  • رطوبت هوا: لایه خارجی یا همان کوتیکول مو، هوای گرم و مرطوب تابستانی را جذب می کند و این باعث متورم و وز شدن مو می شود.
  • شستن مو با آب داغ: شستشوی مو با تونیک ضد ریزش مو دکتر بیز همان اثر رطوبت هوا را دارد و علاوه بر آن به مو و پوست سر فشار وارد کرده و چربی های لازم و مفید پوست سر را از بین می برد.
  • محصولات شیمیایی: مواد شیمیایی در برخی محصولات مو مانند رنگ مو، محصولات حاوی سولفات و الکل باعث از بین رفتن چربی طبیعی و لازم مو شده و باعث وز مو می شود.
  • استفاده از ابزارهای حرارتی: ابزارهای حرارتی حالت دهنده به مو مانند سشوار، اتو مو و … با آسیب زدن به مو باعث وزی می شوند. بهتر است هر روز از این ابزار استفاده نکنید و از کرم، روغن و یا اسپری هایی که از مو در مقابل حرارت محافظت می کنند استفاده نمایید.
  • شستشوی بیش از حد: شستن مو با شامپو بیش از دو یا سه بار در هفته چربی و تعادل طبیعی مو را از بین برده و سلامت مو را به خطر می اندازد.
  • خشک کردن مو با حوله قدیمی: استفاده از برس های نایلونی و حوله بی کیفیت برای خشک کردن مو کوتیکول را تخریب کرده و باعث وز می شود. پس بهتر است موهای خود را با حرارت ملایم خشک کرده و از برس های با کیفیت تری استفاده نمایید.

بهترین محصولات برای از بین بردن وزی مو کدامند؟

استفاده از بعضی می تواند باعث کاهش وزی و جلوگیری از آسیب دیدن مو شود. این محصولات عبارتند از: هفته ای دو الی سه بار ریشه و پوست سر خود را با شامپو شستشو دهید. (استفاده از شامپو روی ساقه مو لازم نیست.) استفاده از شامپوهای ضد وز فاقد سولفات و الکل برای درمان بهتر وزی مو و همچنین حفظ سلامت مو توصیه می شود. استفاده از نرم کننده و تقویت کننده بعد از شستشو با شامپو به مدت 5 دقیقه می تواند چربی لازم برای موهای شما را حفظ کند. استفاده هفتگی از ماسک مو، موها را نرم و مرطوب می کند و با پر کردن شکاف ها در ساقه مو مانع از وزی مو و موخوره می شود. ماسک مو علاوه بر کاهش وز می تواند در امر تقویت و تغذیه مو مفید باشد و موهایی درخشان و محکم تر داشته باشید ، یا : این محصولات مراقبتی مو در فرم های مختلف کرمی، ژلی، روغنی، اسپری و … عرضه می شوند و دو کاربرد اصلی دارند:

  1. کمک به ترمیم و درمان موهای وز با بازسازی کوتیکول های آسیب دیده و رطوبت و آبرسانی به مو
  2. جلوگیری از آسیب های ابزارهای حرارتی مانند سشوار و محافظت از کوتیکول

کراتین مو: محصولات کراتینه مو یک راه حل بلند مدت برای رهایی از موهای وز هستند. محصولات کراتینه فاقد فرمالدهید می توانند بدون آسیب زدن به بافت مو وزی را از بین برده و باعث صافی، یکدستی و ابریشمی شدن موهای شما شوند. برای کراتینه کردن مو هم می توانید به سالن های زیبایی مراجعه کنید و هم از محصولات مراقبتی حاوی کراتینه به راحتی در خانه استفاده کنید.

چگونه از موهای وز مراقبت کنیم؟

  • شستن بیش از حد مو با شامپو بیش از 3 بار در هفته چربی لازم مو را از بین برده و باعث وزی می شود پس موی خود را بیش از حد نشویید.
  • از حرارت دادن مو با دمای بالای ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتو مو بپرهیزید.
  • از محصولات حالت دهی به مو مانند اسپری نگه دارنده بیش از حد استفاده نکنید.
  • با پوشیدن کلاه یا روسری در هوای مرطوب تابستانی از موهای خود محافظت کنید.
  • پوشاندن مو با کلاه هنگام ورزش یا شنا می تواند مانع از وز مو شود.
  • از ماسک مو حداقل یک بار در هفته استفاده کرده و استفاده از محصولات مراقبتی مانند سرم مو و کرم مو را فراموش نکنید.
  • از شامپو و نرم کننده فاقد سولفات و الکل و حاوی گلیسیرین استفاده کنید.
  • از حوله های نرم برای خشک کردن مو استفاده کرده و هرچند وقت یکبار حوله قدیمی را دور بیاندازید.
  • ترجیحا از روبالشی های ابریشمی برای خواب استفاده کنید.
  • برای گرفتن موخوره و خرابی های مو هرچند وقت یکبار موهای خود را کوتاه کنید.
  • قبل از حرارت دادن مو با سشوار تا 75% موهای خود را خشک کنید.
  • از برس های مناسب و با کیفیت استفاده کنید.

خرید محصولات ضد وز مو اصل

برای درمان و کاهش وزی مو  پک ریزش مو دکتر بیز از جمله شامپو، ماسک مو، نرم کننده، سرم مو، کرم مو، روغن مو و … با بهترین قیمت به فروش می رساند. محصولات ضد وز باید حتما اصل و با کیفیت باشند زیرا محصولات فیک ضد وز هرچند ممکن است به صورت موقتی وز مو را کاهش دهند اما می توانند باعث آسیب دیدن مو از جمله موارد زیر شوند:

  • افزایش شکنندگی و نازک شدن تارهای مو
  • کاهش گردش خون در پوست سر
  • از بین بردن کوتیکول های مو
  • خشکی یا چربی بیش از حد مو
  • عدم تعادل pH پوست سر
  • افزایش ریزش مو به تدریج و ایجاد

عسل بانو تمامی محصولات مراقبتی ضد وز مو را از برندهای معتبر دنیا، با ضمانت اصالت کالا عرضه می کند. تونیک مو هیر فرند حاوی مواد مفید برای مو هستند که علاوه بر درمان وز می توانند باعث درخشندگی مو، محافظت از مو و تغذیه آن شوند.

معرفی 7 برند برتر محصولات مراقبت از مو

برای خرید محصولات ضد وز اصل می توانید از محبوب ترین و بهترین برندهایی که در سطح جهانی معروف بوده و در فروشگاه عسل بانو نیز قابل تهیه هستند خرید کنید. 7 برند برتر محصولات مراقبتی مو عبارتند از:

  1. : این برند محصولات بهداشتی مو و بدن با مواد اولیه خاص و مغذی تولید می کند. محصولات او جی ایکس ساخت کشور برزیل هستند.
  2. : این برند محصولات مراقبت از مو کاملا وگان و حاوی مواد اولیه ارگانیک تولید می کند. محصولات سندو ساخت کشور ایتالیا هستند.
  3. : این برند محصولات لوکس و حرفه ای مراقبت از مو به ویژه برای استفاده در سالن های زیبایی تولید می کند. محصولات ریدیوید ساخت کشور کانادا هستند.
  4. : این برند محصولات مراقبت از مو، حالت دهی به مو، رنگ مو و … تولید می کند. محصولات آلترگو ساخت کشور ایتالیا هستند.
  5. : این برند محصولات درمانی مو تولید می کند و کالکشن مخصوص موهای وز دارد. محصولات اچ اس لاین ساخت کشور ایتالیا هستند.
  6. : این برند محصولات مراقبت از مو، استایل دهی و رنگ مو تولید می کند و محصولات ویژه آقایان نیز ارائه می دهد. محصولات اسکرین ساخت کشور ایتالیا هستند.

هرچند که موهای وز مانند سایر مدل های مو نچرال و زیبا هستند، اما مراقبت از آنها، شانه زدن و حالت دهی به آن می تواند دشوار باشد. برای از بین بردن وز مو که اکثرا بر اثر خشکی مو اتفاق می افتد باید از محصولات مراقبتی ضد وز اصل و با کیفیت مانند شامپو فاقد سولفات، نرم کننده و ماسک مو حاوی مواد مرطوب کننده، کرم مو، سرم مو و روغن مو مرطوب کننده و محافظت کننده از مو در مقابل آسیب های حرارتی استفاده کرد و علاوه بر آن برای اثربخشی بهتر حتما مراقبت های ویژه برای درمان وز را رعایت کنید.