اقتصادی

بهره‌برداری از چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت در سال آینده

اینترنشنال نیوز/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی از به بهره‌برداری رسیدن چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت در سال آینده خبر داد.

خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های در حال ساخت غرب استان، اظهار کرد: محور چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت به طول ۹۰ کیلومتر بوده که ۱۳ کیلومتر آن باقی‌ مانده است.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: ادامه این مسیر از کوهدشت به سمت سه‌راهی زانوگه به طول تقریبا ۴ کیلومتر شروع شده و در سال۱۴۰۲ منابع اعتباری را بیشتر به انتهای این پروژه اختصاص می‌دهیم تا به محور ارتباطی پروژه اسلام‌آباد- پلدختر و رومشکان متصل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به کریدور ملی کرمانشاه، لرستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: حدفاصل بین اسلام‌آباد تا پلدختر به‌طول ۱۶۰ کیلومتر یکی از محورهای مطالعاتی و اجرایی این وزارت‌خانه بوده که تاکنون حدود ۵۳ کیلومتر آن در استان کرمانشاه و ۷ کیلومتر درلرستان انجام شده است.

خادمی در ادامه به ترافیک سنگین و تردد کامیون‌های سنگین این محور و مسیر ارتباطی مردم غرب لرستان، کرمانشاه و استان خوزستان اشاره کرد و افزود: این پروژه به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن نزدیک ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید از سایر منابع در اختیار استفاده کرد تا بتوانیم مسیر را تبدیل به چهارخطه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهاد استان مبنی بر تعریض مسیر کوهدشت- ایلام و نهایتا به سمت عتبات عالیات اشاره کرد و یادآور شد: باید طرح‌ مطالعاتی این محور انجام شود و در صورتی که نسبت به محورهای موازی آن منطقه اگر کوتاه‌تر و توجیه اقتصادی داشته باشد، این محور به دیگر راه‌های ارتباطی سمت مهران و عتبات عالیات اضافه خواهد شد.

انتهای پیام