بهره‌برداری از ۱۶۰۰ پروژه گردشگری طی دولت سیزدهم

اینترنشنال نیوز/فارس وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به عنایت ویژه شهید رئیسی به حوزه گردشگری از بهره‌برداری یک هزار و ۶۰۰ پروژه گردشگری طی دولت سیزدهم در کشور خبر داد.

سید عزت‌الله ضرغامی پنج‌شنبه، ۱۴ تیرماه در سفر به شیراز در مراسم افتتاحیه یکی از هتل‌ها، گفت: مجموعه‌های اقامتی و مشخصا هتل‌ها، پیونددهنده همه خدمات گردشگری هستند.

وی با بیان اینکه خدمات مهمی در زمینه گردشگری اتفاق افتاده است، گفت: از رفتار و عملکرد یک محل اقامتی می‌توان راجع به آن ملت قضاوت کرد. هتل‌داری کار فرهنگی بسیار ارزشمندی است. در واقع اداره و ساخت محل‌های اقامتی کار سختی است. 

ضرغامی بیان کرد: نظام اداری ناصوابی در کشور وجود دارد، بارها شهید آیت‌الله رئیسی در مقابل قوانین پیچیده اداری برخورد شدید می‌کرد. نظام اداری پیچیده مانند ضایعه‌ای است که مثل بختک در طول تاریخ بر روی مملکت افتاده است اما هرچه نگاه‌ها جهادی‌تر باشد این موضوع بازدارنده مهار می‌شود.

وی افزود: در دولت شهید رئیسی در حوزه گردشگری تحولات ویژه‌ای انجام شد. شخص ایشان نگاه ویژه به حوزه گردشگری داشتند. برای اولین بار در برنامه پنج ساله توسعه هفتم، یک فصل مستقل در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی در قالب برنامه درآمد.

ضرغامی افزود: وقتی که سیاست‌های حاکم بر برنامه ۵ ساله را ابلاغ کردند، رهبر معظم انقلاب کل پیشنهادها و متن مفصل را کنار گذاشتند و قلم برداشتند و این پیشنهادها را کوتاه کردند و در این چند جمله گردشگری را برجسته کردند، این نشان دهنده آن است که در سطح عالی کشور یک نگاه سازنده و پرنفوذ وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در دولت سیزدهم مصوبات زیادی که در حوزه گردشگری بر زمین مانده بود، محقق شد. لایحه وزارتخانه که بخش بزرگی از آن مخصوص حوزه گردشگری است در مجلس تصویب شد که کار بسیار بزرگی بود و شهید رئیسی با شجاعت ایستاد و اصرار به تصویب شدن سریع آن داشت.

وی اظهار کرد: با وجود برخی مشکلات اقتصادی، ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور داریم که بخش بسیار مهمی از آن‌ها در بخش مراکز اقامتی و هتل‌ها است.

ضرغامی تصریح کرد: در طول دولت سیزدهم سال یک هزار و ۶۰۰ پروژه در حوزه گردشگری به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و برای بالغ بر ۴۰ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سخنان خود به برپایی کنسرت موسیقی در تخت جمشید اشاره کرد و گفت: ۵ شب موسیقی و گردشگری با هنری اصیل، زیبا و معنوی و با حضور جمعیت زیاد بدون حاشیه در تخت جمشید برپا شد. مجموعه تخت جمشید، مجموعه‌ بسیار ارزشمندی در فارس است که باعث افتخار ماست. فارس با ۵ اثر سطح جهانی در قله قرار دارد.

ضرغامی افزود: امسال ماه رمضان در حافظیه قریب ۳۰ هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی حضور پیدا کردند و مشکلی ایجاد نشد. مهم این است مسئولان وظایفشان را انجام دهند. مردم بهترین ضمانت برای حفظ فرهنگ و جایگاه ارزشی زندگی خودشان هستند. فارس یک الگو است امیدواریم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام 

خروج از نسخه موبایل