تسهیلات شغلی سربازان ماهر اعلام شد

سرباز

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ۱۰ خدمت برای تسهیل‌گری شغلی سربازان ماهر منقضی خدمت تدوین شده و رصد شغلی به همراه تسهیلات ارائه خواهد شد و بیش از ۳۰ هزار نفر این تسهیلات شغلی را دریافت کردند و ۸۷ درصد از دریافت کنندگان این تسهیلات مشغول به کار هستند.

محمدجواد زاده، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، در دومین همایش ملی «مهارت‌افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی» اظهار داشت: رویکرد ما در نیروهای مسلح نسبت به خدمت سربازی، علاوه بر نقش‌آفرینی جوانان در دفاع از کشور، تبدیل این دوره به فرصت تعالی، رشد و توانمندسازی جوانان به‌عنوان کادرهای آینده‌ساز ایران است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، نیروهای مسلح در تعامل با نهادهای علمی کشور، از نخبگان و محققان حمایت کرده و در قالب برنامه‌هایی همچون سرباز صنعت، پایان‌نامه‌ها و مقالات در مقاطع ارشد، دکتری و دوره‌های پسا‌دکتری نیز از آن‌ها پشتیبانی کرده است.

زاده با اشاره به عملکرد ۷ ساله نیروهای مسلح در حوزه مهارت‌آموزی، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۸۰ هزار سرباز تحت پوشش مهارت‌های تخصصی و ۸۳۰ هزار نفر نیز تحت پوشش مهارت‌های عمومی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هدف ما اثربخش‌تر کردن خدمت سربازی و بهره‌گیری تخصصی از کارکنان وظیفه بوده که خوشبختانه تحقق یافته است. از جمله اقدامات صورت گرفته، تصویب سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه، تصویب آیین اقدام مشترک اجرایی‌سازی این سند و تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری است. همچنین، جلسات متعدد کاری و تشکیل کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی اشتغال نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

زاده تأکید کرد: یکی از سیاست‌های اصلی این قرارگاه، تشویق مهارت‌آموزی قبل از ورود به دوران سربازی است. افرادی که با تخصص وارد خدمت می‌شوند، می‌توانند از ظرفیت‌های موجود بهره ببرند و سطح تخصص خود را ارتقاء دهند. 

او در ادامه گفت: برای خدمت مؤثرتر سربازان، مشوق‌هایی همچون کسر خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین محل خدمت توسط خود فرد و ارائه درجه تشویقی در نظر گرفته شده است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی افزود: برخی سربازان با ایده‌های نوآورانه وارد خدمت می‌شوند که باید این ایده‌ها تقویت شود. به همین منظور، مرکز نوآوری سرباز در هر واحد نیروهای مسلح تشکیل خواهد شد.

وی اعلام کرد: ۱۰ خدمت برای تسهیل اشتغال سربازان ماهر پس از پایان خدمت تدوین شده است. تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند که ۸۷ درصد آن‌ها مشغول به کار هستند.

در پایان، زاده خاطرنشان کرد: با گوش‌سپاری به فرمان مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اهمیت مهارت‌آموزی، تلاش جهادگونه‌ای در زمینه اشتغال جوانان در حال انجام است.

خروج از نسخه موبایل