اقتصادی

تشویق فارغ‌التحصیلان به ایجاد شرکت در دستور کار معاونت علمی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: در معاونت علمی برنامه جدی ما افزایش شرکت‌های جدید و تشویق فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی به ایجاد شرکت است.

به گزارش اینترنشنال نیوز دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در آیین تبادل تفاهم‌نامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌ ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه‌های تأمین مالی سالانه سرویس‌ها و خدمات جدیدی را ارائه می‌دهد که بسیار امیدآفرین است، افزود: در دیدار هفته گذشته کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری، ایشان تأکید ویژه‌ای بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌اند و امسال نیز همانند سال گذشته، راهبردها متفاوت شده است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: مقام معظم رهبری در سال جدید از مردمی‌سازی یاد کردند و تأکید داشتند اقتصاد متحول نخواهد شد، مگر اینکه به مردم و بخش خصوصی یک اعتماد جدی‌تری شود.‌ در مصادیق نیز نخستین بخشی که به آن اشاره کردند، شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است و دستور دادند که نقشه راهی برای ساختارسازی و مشارکت در اقتصاد توسط دولت تهیه شود.

وی گفت: فضای اقتصادی کشور ما فضای تعاریف و شوخی نیست و اینکه در این فضا به دانش‌بنیان‌ها اشاره می‌شود، معنای راهبردی دارد.

معاون علمی رییس‌جمهوری اظهار کرد: ما امروز شرکت‌های دانش‌بنیانی را داریم که در ۱۰ سال گذشته دانش‌بنیان شدند و امروز پایدار شده و به کارها و فعالیت‌های خود نیز ادامه می‌دهند.

وی یکی از مأموریت‌های اصلی و جدید معاونت علمی را ایجاد شرکت‌های جدید و نوپا دانست که بین ۵ تا ۱۰ سال عمر دارند و گردش مالی آن‌ها بین ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان است و یادآور شد: این شرکت‌های نوپا بسیار نیاز به توجه ویژه‌ای دارند و درواقع بیشترین توجه را همین شرکت‌ها نیاز دارند.

معاون علمی رئیس‌جمهوری اضافه کرد: از این رو در معاونت علمی برنامه جدی ما افزایش شرکت‌های جدید و تشویق فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاهی به ایجاد شرکت است.

دهقانی فیروزآبادی با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی در شناسایی نکردن دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان ویژگی‌ای دارند که توسط سیستم بانکی درک نمی‌شود و آن هم دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان است که بسیار ارزشمندتر از دارایی‌های مشهود است.

وی گفت: ما نظام‌ جدی برای ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود نداریم و شرکت‌ها در کارزار دریافت ضمانت‌نامه، نمی‌توانند ارزش واقعی خود را به بانک‌ها ثابت کنند.

انتهای پیام