تقاضای جهانی نفت ۸ درصد سقوط می‌کند

صندوق بین المللی پول (IMF) در گزارشی جدید اعلام کرده است که بحران کوروی ویروس منجر به کاهش تقاضای جهانی نفت در سال 2020 در مقایسه با سال 2019 خواهد شد.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش خود “ناآرامی جهانی – بحران انقلابی 19” اظهار داشت: امسال قیمت نفت 41 درصد پایین تر از سال 2019 خواهد بود. تأثیر مستقیم قیمت نفت پایین بر تراز تجارت خارجی در اقتصادهای مختلف متفاوت خواهد بود و این نشان دهنده وابستگی آنها به صادرات و واردات نفت است.

پیش بینی صندوق بین المللی پول برای تقاضای جهانی نفت در سال 2020 مطابق با تخمین های آژانس بین المللی انرژی (اوپک) است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه گذشته خود پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت امسال 7.9 میلیون بشکه در روز کاهش یابد ، اما این پیش بینی کمی خوش بینانه تر از تخمین آژانس بین المللی انرژی هسته ای از 8.1 میلیون پیشرفت در روز است. ماه گذشته بود

با این حال ، آژانس بین المللی انرژی خاطرنشان کرد: افزایش اخیر موارد 19 Covid و از سرگیری برخی محدودیت های قرنطینه در برخی کشورها باعث عدم اطمینان در مورد تقاضای جهانی نفت در سال 2020 شده است.

براساس آژانس بین المللی انرژی ، جهان به طور متوسط ​​92.1 میلیون بشکه نفت در سال جاری میلادی است که این رقم در سال 2019 کمتر از 100 میلیون بشکه است.

اوپک نیز به نوبه خود انتظار دارد که تقاضای جهانی نفت در مقایسه با سال گذشته به 8.9 میلیون بشکه در روز برسد ، اما در سال 2020 هفت میلیون بشکه در روز افزایش می یابد که همچنان پایین تر از سال 2019 خواهد بود : خواهد بود.

به گفته Oil Oil ، کاهش قیمت نفت پس از شیوع ویروس Corona ، کاهش تولید باعث شده است به شدت صادرات نفت به خاورمیانه و شمال آفریقا آسیب برساند ، به طوری که صندوق بین المللی پول درآمدهای کل نفتی امسال را 270 میلیارد دلار پیش بینی کرده است. در مقایسه با سال 2019 ، رو به کاهش است.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل