تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اردبیل | کتاب

به گزارش خبرنگار آنلاین، در این مراسم که صبح دوشنبه در سالن شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل برگزار شد، رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل اظهار کرد: تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی مفسر برجسته قرآن کریم و در قالب طرح ملی مفاخر قرآنی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جهان بشریت رفته رفته به مسیری پیش می رود که تشنه قرآن می شود و با گذشت زمان بشریت بیشتر به آشنایی با قرآن و لزوم بهره مندی از آن پی می برد.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل ادامه داد: هرچند که در جهان معاصر افرادی هستند که چهره های قرآنی را مخدوش می کنند و دفاع نادرست از دین انجام می دهند که مهمترین مانع برای روی آوردن به قرآن و دین اسلام است اما اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک کرده و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

رسولی با بیان اینکه قرآن کتاب خداست و خدا خود این کتاب را حفظ و نگهداری می کند، افزود: قرآن کریم سطح دارد که همه بشریت از آن بهره مند هستند ولی لایه های عمقی قرآن و فهم قرآن را «الراسخون فی العلم» و کسانی که مطهر هستند و به طهارت و پاکی مشهور هستند می توانند درک کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان فعالیت های قرآنی و خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا سبب ورود جهاددانشگاهی به حوزه قرآنی است، گفت: این برنامه فاخر به عنوان پنجره ورود به تکریم چهره های فرهنگی و اجتماعی در جهاددانشگاهی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اجرایی می شود و در آینده تلاش خواهد شد، آن را به شکل بهتری برگزار نمایی.

رسولی تصریح کرد: تقدیر از فعالان قرآنی در قالب طرح هماهنگ و سراسری تدارک دیده شده که هدف آن، تکریم و گرامیداشت شخصیت و مقام علمی فعالان حوزه قرآن می باشد، و در ادامه روند آن دستگاه های فرهنگی و دانشگاه ها نیز مشارکت پررنگی خواهند داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک می کنند و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.

پیشرفت تمدن بشری در قدرشناسی از بزرگان است

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اظهار کرد: ما به تجلیل از بزرگان نیازمندیم و مفاخر نیازی به تجلیل ندارند چرا که ملتی که قدر و ارزش بزرگان خود را نداند، پیشرفت نمی کند.

امیر رجبی ادامه داد: در بحث چاپ کتاب و مکتوب شدن جلسات تفسیر استاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تمام توان در خدمت این بزرگوار است و ما قول مساعد و حمایت لازم خود را اعلام می کنیم.

در زمان اضطراب و نگرانی 66 مرتبه «الله» بگویید

در این مراسم همچنین مفسر قرآن کریم نیز بیان کرد: ظاهر قرآن شگفت انگیز و باطن آن عمیق و ژرف است که انسان با کمی تعمق در آن به شگفتی ذات خلقت پی می برد.

حجت الاسلام شیخ جمال تعدیلی افزود: به همه مردم توصیه می کنم هر زمان در زندگی دچار اضطراب و نگرانی شدید 66 مرتبه فقط « الله» بگویید چرا که می فرماید: «الا بذکر الله تطمئن القلوب». همچنین امام صادق(ع) فرمود هر زمان گرفتار شدید آیات 190 تا 194 سوره آل عمران را بخوانید و بعد دعا کنید، مطمئن باشید که دعایتان مستجاب می شود.

وی گفت: اهل بیت(ع) مطهر هستند و حقیقت اهل قرآن در نزد اهل بیت است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

خروج از نسخه موبایل