«تمساح خونی» تحت تاثیر جواد عزتی است

تمساح خونی

جواد عزتی پس از نمایش فیلمش در جشنواره فجر گفت: تلاش کردم فیلمی بسازم که هر بخشی از آن پیشنهاد داشته باشد.

به گزارش اینترنشنال نیوز، فیلم «تمساخ خونی» نخستین ساخته جواد عزتی جمعه ۱۳ بهمن‌ماه در اولین سانس جشنواره فیلم فجر در برج میلاد با استقبال مخاطبان در خانه جشنواره نمایش داده شد.

جواد عزتی در این نشست توضیح داد: می‌خواستم یک فیلم تماشاگرپسند بسازم و علاوه بر آن، سینما بودن فیلم برایم مهم بود تا وقتی فیلم را می‌بینم بین پلان‌های این فیلم و پلان‌های یک سریال تفاوت باشد. موقع شروع فیلم هم به دوستانم گفتم دوست دارم فیلمی بسازیم که هر بخش آن یک پیشنهاد برای سینما داشته باشد و فکر میکنم این اتفاق افتاده است.
او افزود: من ذات سینمای ایران را خیلی دلی دوست دارم. دوست داشتم آشتی کنان بین سینمای ایران و  تماشاچی را با یک کبریت کوچک گزم نگه دارم. قصدم تفاوت گذاشتن بین این کمدی و دیگر فیلم‌ها نیست و دیدگاه خودم را فقط ساختم.

جواد عزتی درباره فاصله گرفتن از سینمای کمدی و ساخت فیلم کمدی عنوان کرد: من ذات سینمای ایران را دوست دارم و حیف است که این سینمای باشکوه در سرش بخورد و دائم بگوییم سینمای ایران عقب مانده است. قبل از هر چیزی دوست داشتم سعی کنم مخاطبان با سینما آشتی کنند.
من دیدگاه خودم را از کمدی و سینمایی که بلد بودم جلوی دوربین بردم و قصد مقایسه با کمدی‌های دیگر را نداشتم.

عزتی درباره سوالی درباره پیام فیلم برای مخاطب گفت: خوش باشید!

این کارگردان و بازیگر درباره معنای« تمساح خونی» و وجود فحاشی در فیلم هم پاسخ داد: «تمساح خونی» یک اصطلاح برای انسان‌هایی است که با جیب خالی ریسک‌های بزرگ می‌کنند. درباره فحاشی هم فکر میکنم چنین چیزی وجود ندارد ولی اگر بوده، من عذرخواهی می‌کنم.

عزتی درباره سوالی درباره ضعف فیلمنامه در یک سوم پایانی فیلم و اینکه آیا بعد از جشنواره تغییری در فیلم میدهد یا خیر، توضیح داد: یک سال قبل از این فیلم، فیلمنامه دیگری را می‌خواستم جلوی دوربین ببرم که کمدی هم نبود. درباره اکران هم هر کسی دوست دارد تا دقیقه نود کارش را بهتر کند. شاید در نسخه اکران مردمی دوباره تدوین کنیم اما شاید خیلی تغییر نکند.

وی ادامه داد: اگر احساس می‌شود که در یک سوم پایانی فیلم افت داشته است، باید دستی بر فیلم بکشیم. واقعیت امر این است که فیلمنامه غیرخطی نوشته شد و وقتی تصمیم بر کلید زدن فیلم‌ گرفتیم، می خواستیم که فیلمنامه را خطی بسازیم.

عزتی همچنین با اشاره به اینکه سعید آقاخانی مشغول ساخت سریال است، گفت: دوستی به من گفته بود در اولین فیلمت از دوستانت برای کار دعوت کن و الان از این کار جواب مثبت گرفته‌ام.

او تاکید کرد: در این فیلم سراغ موضوعی رفتم که الان خیلی در جامعه حاکم است و آن هم تلاش خیلی‌ها برای رسیدن به همه چیز در یک شب است و از این جهت فیلمنامه دغدغه‌مند بود.

عزتی همچنین درباره امیدواری خود برای گرفتن سیمرغ کارگردانی گفت: نه امیدوار نیستم.

او در پاسخ به اینکه متاثر از کدام کارگردان بوده است، گفت: بیشترین تاثیر را از جواد عزتی گرفتم. این فیلم محصول همه عزیزان و بزرگان و گذشتگان بوده که به ما چیزی یاد داده اند و نمی‌توانم کسی را نام ببرم. همه ما با چیزهایی که در سینما دیده‌ایم، رشد کرده‌ایم. ۹۹ درصد فیلم‌های خیلی خوب متاثر از گذشتگان خودشان است و باید از آن‌ها یاد کنیم.

در بخشی دیگر از این نشست، الناز حبیبی درباره تجربه همکاری با جواد عزتی به عنوان کارگردان توضیح داد: برای من چیز عجیبی نبود، زیرا همکاری با آقای عزتی را قبلا داشتم و ایشان ۹۰ درصد حواسشان به پارتنرشان است.

عباس جمشیدی‌فر هم با اشاره به اینکه در اولین کار خود در تئاتر در سال ۸۹ در نمایشی به کارگردانی جواد عزتی بازی کرده است، ابراز خوشحالی کرد که در اولین فیلم سینمایی او نیز بازی کرده است.

پدرام افشار نویسنده این فیلم درباره پایبندی به سینمای ژانر در نوشتن فیلمنامه گفت: حضورم در این پروژه را مدیون اعتماد آقای عزتی و حجازی هستم. این فیلم کاملا به ژانر وفادار است و تلفیقی از اکشن و کمدی است. طبعا بخش عظیمی از کارهای اکشن منوط به اجرا است و آقای عزتی ایده‌هایی داشتند و با هم چک کردیم. صادقانه اینکه صددرصد فیلمنامه با اجرای آقای عزتی ارتقا یافت. فیلمنامه سکانس‌های سختی داشت که انگار کار یک کارگردان فیلم‌ اولی نبود.

در این نشست جواد عزتی کارگردان، کامران حجازی تهیه‌کننده، عباس جمشیدی‌فر، شبنم قربانی، بهزاد خلج، الناز حبیبی بازیگر، امیر عاشق حسینی صدابردار، مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز، بابک کریمی طراح صحنه، آرتا ماهان طراح لباس و پدرام افشار نویسنده حضور داشتند.
انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل