توزیع سراسری شیرخشک رژیمی از هفته گذشته/ ثبت اطلاعات توزیع و عرضه ضروریست

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات مبنی بر کمیاب بودن شیرخشک، با اشاره به فراوانی شیرخشک های معمولی در سطح عرضه و همچنین علت اصلی کمبودهای کوتاه مدت شیرخشک های رژیمی، گفت: عدم تخصیص به موقع ارز مورد نیاز برای واردات این محصول، تاکید کرد: پس از تخصیص ارز لازم، در مدت زمان کوتاهی ثبت سفارش و فرآیند واردات محموله شیرخشک به کشور در کمترین زمان ممکن انجام شد.

محمد هاشمی در گفت وگو با اینترنشنال نیوز وی در این خصوص اظهار داشت: یک میلیون قوطی شیرخشک وارداتی پس از ترخیص در این شرکت با نظارت کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و در سراسر کشور توزیع شد.

او اضافه کرد: حدود 13 هزار قوطی شیر خشک رژیمی در کشور توزیع شده است و از هفته گذشته این محصول توسط شرکت های پخش در سراسر کشور توزیع شده است. این نوع شیرخشک در حال حاضر در اکثر داروخانه های تهران توزیع می شود و در شهرستان ها نیز در حال توزیع است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: با توجه به تخصیص ارز ترجیحی برای واردات شیرخشک رژیمی، الزام ثبت توزیع و ارائه اطلاعات برای جلوگیری از قاچاق معکوس این محصولات به شرکت های پخش و داروخانه ها اعلام شده و با جدیت در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: تامین شیرخشک های خاص، متابولیک و رژیمی مشکل جدی ندارد و نخواهد داشت: اگر طبق یک رویه منطقی و صحیح، مصرف این نوع شیرخشک با تجویز کارشناس انجام شود، هرگز شاهد چالش های مقطعی یک یا دو روزه آن نخواهیم بود. در عین حال، همکاری گمرک و انجام تعهدات بر اساس تفاهم نامه هایی که با سازمان غذا و دارو دارد، مشکل زنجیره دارو، غذا، تجهیزات پزشکی و کالاهای سلامت محور را حل خواهد کرد. عمومی.

انتهای پیام:

خروج از نسخه موبایل