اقتصادی

تولید سالانه ۵ میلیون بچه ماهی در مرکز تکثیر ماهیان دریایی بندرامام

اینترنشنال نیوز/هوزستان: مدیر اداره شیلات خوزستان گفت: برای تقدیر از پژوهشگران و تبریک به همکاران معاونت تحقیقاتی مرکز تحقیقات حفاظت آبزیان در کیشور جنوبی، پرورش و پرورش بیوتکنولوژی باس آسیایی در خوزستان دستاورد بزرگی است. ” طبیعت و آب و هوای استان خوزستان متمایز است و این ظرفیت ویژه است که باعث تنوع در میادین صیادی می شود.

فتح الله ابوعلی در مراسم رونمایی از طرح تولید سیباس که امروز 12 مردادماه در بندر امام برگزار شد، گفت. استان خوزستان دارای فهرست تمامی فعالیت های شیلاتی است و اقدامات خوبی در زمینه پرورش ماهیان گرم، سرد، خاویار، میگو، زینتی و ماهی انجام شده و اخیرا مجوز پرورش کروکودیل نیز صادر شده است.

او ادامه داد. استان خوزستان چند سالی است که جایگاه اول خود را در تولید آب در کشور حفظ کرده است. آمار تولید شیلات در کیشور به 60 درصد در حوزه ماهیگیری و ماهیگیری و 40 درصد در بخش آبزی پروری تقسیم می شود، اما این آمار در خوزستان برعکس و به سمت کاهش سهم فعالیت های ماهیگیری، حفظ و احیای آبزیان است. ذخایر و رشد آبزی پروری بهره گیری از روش ها و فناوری های امروزی پیشرو جهان است.

به گزارش رابوت اینترنشنال نیوز، ابوعلی با اشاره به محدودیت های آب شیرین در استان بیان کرد. این محدودیت ها باعث ایجاد فرصت های جدیدی شده است و در این راستا طرح های پرورش ماهیان متراکم، بحث بهره وری، دو محصول در سال، سیستم بازیافت آب و … هدف گذاری شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: سال گذشته 110 تن میگو با استفاده از آب کشاورزی بر اساس استانداردهای لازم تولید و به کشورهای اروپایی صادر شد.

این مسئول عنوان کرد. با وجود کمبود منابع آب شیرین، ظرفیت بسیار بالایی در سواحل و دریا شناسایی شده و توسعه بیشتر شیلات استان در این مناطق پیش بینی می شود.

ابوعلی گفت: 160 هزار هکتار کشت دائمی در استان وجود دارد که در صورت اصلاح کشت، افزایش قابل توجهی در تولید شیلات مشاهده می شود.

گفت گفت با توجه به اینکه طی چند سال گذشته بیش از 100 تن ماهی باس در استان تولید شد اما به دلایل و مشکلاتی از جمله کمبود و گرانی بچه ماهی امکان توسعه فراهم نشد. لذا دستاورد امروز را نقطه عطفی برای حرکتی بزرگ در استان خوزستان می دانیم.

او بیان کرد. شاید افرادی مدعی تولید بچه ماهی در کشور باشند اما تولید برای اولین بار در سطح استان خوزستان محقق شده است که نیاز به تجاری سازی دارد.

ابوعلی گفت: باس سی باس از محبوبیت بسیار خوبی در بازار جهانی برخوردار است و در زمینه تولید نیز ارز ثابت و مشتریان خوبی دارد. در صورت راه اندازی مرکز تکثیر و پرورش ماهیان دریایی بندر امام (ره) ظرفیت تولید سالانه 5 میلیون قطعه بچه ماهی باس، سیم، روچ و هامور فراهم می شود که به علاقه مندان رهاسازی و احیاء کمک شایانی می کند. ذخایر ماهی و پرورش این ماهیان. .

پیام پایانی