اقتصادی

تولید پارچه‌های بی‌بافت آنتی باکتریال برای جذب عوامل بیماری‌زا

محققان این شرکت فناوری ماسک نساجی پزشکی و نانو جراحی با قابلیت حذف عوامل بیماری زا تولید کرده اند.

به: گزارش: اینترنشنال نیوز: مدیر عامل شرکت فناوری ، امیرحسین بختیاری گفت که شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شده است که همه شرکت های spunbond به تولید پارچه های پزشکی و بیمارستانی بپردازند. خواص ضد باکتری و ضد ویروسی برای استفاده پزشکی در مجموعه ما معرفی شده است. با ظهور ویروس کرونا ، تیم تحقیق و توسعه این شرکت روند موجود را تسریع کرد ، که خوشبختانه پس از آزمایش مداوم و تلاش متخصصان این شرکت ، نساجی تولید نشد که خاصیت ضد باکتری بافته نشده است. ما پیدا کردیم.

وی گفت که وی این فناوری را از بین بردن درصد بالایی از میکروارگانیسم ها دانست. “ما با استفاده از الزامات استاندارد ، توانستیم آزمایشات ایمنی و کارایی همه استاندارد را پشت سر بگذاریم ، گواهینامه های مربوطه را دریافت کردیم و توانستیم تولید و تولید محصول را ثبت اختراع کنیم.” ماسک جراحی نانو ضد باکتری ، لباس غیر استریل نانو ضد باکتری ، لباس زیر بیمار نانو ضد باکتری از اداره کل تجهیزات پزشکی تهیه کنید.

وی به بختیار افزود. “ما همچنین از ستاد نانو گواهی مقیاس نانو دریافت کرده ایم.” ما مجوز ساخت کیسه های ضد باکتری نانو ، تشک مسافرتی نانو آنتی باکتریال ، ملحفه های نانو آنتی باکتریال ، روبالشی را دریافت کرده ایم و اکنون تیم تحقیق و توسعه به تلاش خود ادامه می دهد.

مدیرعامل این شرکت ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به لطف تلاش های کادر پزشکی این کشور غیر بافته شده که باعث از بین رفتن کرونا می شود ، به جامعه پزشکی منتقل شود و در مرحله دوم آن را به عموم ارائه خواهیم داد.

به گفته وی ، پارچه های غیربافته نوعی پارچه است که در آن الیاف تقسیم شده ، مستقیم یا موازی یا بصورت تصادفی تاب خورده ، بهم متصل می شوند و کارهای پیوند روی آنها انجام می شود. ماسک ، پد ، عایق ، انواع مختلف عایق و کاغذ دیواری بافته نمی شود.

یک نوع پارچه نبافته اسپان باند ساخته شده از پلی پروپیلن است که به آن پارچه یکبار مصرف یا غیربافته نیز می گویند. این پارچه در ضخامت ها و وزن های مختلف ساخته می شود. این پارچه کاربردهای زیادی مانند کیسه های چای ، کیسه های پارچه ای ، فیلترهای صنعتی و صنعت بسته بندی دارد.

طبق گفته دفتر مرکزی نانو ، منسوجات ریسیده شده پس از مصرف دور انداخته می شوند ، به دلیل استفاده گسترده از این منسوجات در مصارف صنعتی ، امکان انتقال باکتریها و آلاینده ها از محل مصرف از طریق این نوع پارچه وجود دارد. استفاده از نانوذرات در ساختار داخلی spunbond منجر به خواص ضد باکتریایی آن می شود ، اجازه می دهد تا در برنامه های صنعتی برای تماس با باکتری ها ، در برنامه های روزمره استفاده شود.

انتهای پیام: