جشن خودکفایی ۱۱۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در پایان سال جاری برگزار می گردد

به گزارش خبرگزاری اینترنشنال نیوز استان سمنان سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته اماد امام خمینی (ره) کشدر در سفر دو روزه به استان سمنان در جمع خبرنگاران شاهرودی گفت :در سال گذشته جشن خودکفایی یکصد هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت که از طریق اشتغال به خودکفایی رسیدند برگزار شد

پایان سال | خودکفایی | سال جاری

وی ادامه  داد :توانمندی مددجویان با ایجاد اشتغال با رعایت تکریم مددجویان در دستور کار است و ما هیچ شأنی در کمیته امداد جز خدمت به نیازمندان نداریم

بختیاری افزود :در سال گذشته جشن خودکفایی ۱۵۰۰ خانوار از مددجویان کمیته امداد استان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری اینترنشنال نیوز استان سمنان ،رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان در برنامه های گوناگونی حضور یافت که گزارش آن به شرح زیر می باشد:

>نشست صمیمانه رئیس کمیته امداد خمینی (ره)کشور با پرسنل کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان شاهرود

در این نشست علی بحیرایی مشاور و مدیر کل دفتر ریاست کمیته امداد کشور، محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ، امام جمعه شهرستان شاهرود و فرماندار شهرستان شاهرود، دفتر نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند

>در آئینی با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) آیین تودیع و معارفه رئیس کمیته امداد شهرستان شاهرود برگزار شد

در این آئین علیرضا نوری زرگری به عنوان رئیس کمیته امداد شهرستان شاهرود معرفی و از زحمات محمد مهدی اصغری رئیس کمیته امداد پیشینن‌ شهرستان شاهرود تجلیل به عمل آمد

شایان ذکر است، محمدمهدی اصغری پس از سال ها تلاش بی شائبه  در این نهاد مقدس به مقام بازنشستگی نائل آمد

>با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  پلاک کوبی ۳۱۳ اصله درخت زردآلو باغ حاج محمد جعفری مودی محترم زکات در قالب طرح شجره طیبه در شهر رویان شهرستان شاهرود  برگزار شد

> افتتاح ساختمان اداری کمیته امداد در کالپوش میامی با زیربنا: ۱۴۰ متر مربع و هزینه اجرا: ۳۰ میلیارد ریال

> افتتاح و واگذاری ۱۱۴ واحد مسکونی به مدد جویان کمیته امداد استان سمنان

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد گفت :در بحث مسکن تعهد کمیته امداد در سال جاری احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان است که امیدواریم بتوانیم به این تعهد عمل کنیم.

ایجاد اشتغال و تامین مسکن دو رکن اساسی توانمندسازی مددجویان است.

> بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی ره کشور از طرح اشتغال تولید نمد در روستای ابرسج

> بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی ره کشور از طرح اشتغال دانش بنیان صندلی راحتی آکوبال در پارک علم و فناوری شهرستان شاهرود

> افتتاح ساختمان ۱۶ واحدی برای مددجویان کمیته امداد در شهرستان دامغان

زیربنا: ۱۸۰۰ متر مربع

هزینه اجرا: ۶۵ میلیارد ریال

***در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور مطرح شد؛

از تاکید بر اهمیت «توانمندسازی مددجویان» تا تقدیر از انتخاب یک مدیر پرتلاش و جوان برای کمیته امداد استان سمنان

به گزارش خبرگزاری اینترنشنال نیوز استان سمنان ،در این دیدار که استاندار سمنان، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار و مدیرکل کمیته امداد استان نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تقدیر از تلاش‌های مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: باید از اقدام خوب شما به جهت انتخاب آقای ذوالفقاری که یک مدیر جوانِ پُرکار و پرتلاش هستند تشکر کنم که انصافاً با وجود اینکه برخی افراد در ابتدا در این خصوص سؤالاتی نیز داشتند، شاهد موفقیت‌های فراوان ایشان با حمایت‌ها و همراهی‌های شما بوده‌ایم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان افزود: خدمات بخش‌های مختلف کمیته امداد استان نظیر مسکن، اشتغال و کارآفرینی در دوره مدیریتی جدید، شتاب بالایی گرفته است که باید از یکایک دست‌اندرکاران این نهاد و حمایت‌های مسئولان استان و نیز مردم عزیزی که کریمانه و با وجود مشکلات اقتصادی، نیازمندان را یاری می‌کنند قدردانی کنم.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی از نبی مکرّم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود «محبوب‌ترین افراد نزد خدا سودمندترین آنها برای مردم است» لذا امیدواریم این خدمت‌رسانی ها، مایه برکت زندگی این عزیزان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اهمیت موضوع خودکفایی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: تکریم حقیقی مددجویان آن است که زمینه اشتغال و خودکفایی آنان فراهم شود لذا پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی، اهمیتی مضاعف دارد چراکه با وجود افزایش کمک‌های پرداختی به مددجویان، این کمک‌ها کفاف زندگی عادی آنها را نمی‌دهد.

وی مهارت‌آموزی را یکی از پایه‌های مهم خودکفایی مددجویان کمیته امداد دانست و گفت: اگر زمینه خودکفایی و استقلال مددجویان را فراهم کنیم، بزرگترین خدمت را در حق آنان و اطرافیانشان انجام داده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با یادآوری سفر چندماه قبل خود به یکی از مناطق محروم استان سمنان و پیگیری‌های بعدی مدیرکل کمیته امداد استان تاکید کرد: اینکه در یک روستا قریب به ۷۰ درصد افراد، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) زیبنده کشور و استان نیست که البته اقدامات ارزشمندی توسط مسئولان کمیته امداد استان برای حل مشکلات این منطقه انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با ابراز امیدواری برای ریشه‌کنی فقر و محرومیت در کشور، به اهمیت جمع‌آوری و پرداخت زکات در استان اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری زکات واجب و مستحب، موضوع مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات مراکز نیکوکاری اظهار کرد: این مراکز که تحت نظارت و حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت می‌کنند به نوعی مردمی سازیِ خدمات کمیته امداد محسوب می‌شوند.

وی با تقدیر از اعزام گروه‌های پزشکی و درمانی به مناطق محروم توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) خواستار افزایش حضور این گروه‌ها در استان‌ سمنان شد و با اشاره به ارائه خدمات خاص درمانی نظیر خدمات دندان‌پزشکی افزود: حضور دوره‌ای این گروه‌ها در استان‌ها، باعث خرسندی و جلب رضایت اقشار مختلف مردم بویژه محرومان و مستمندان می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، با تاکید بر حمایت اقشار مختلف مردم از جبهه‌ مقاومت خاطرنشان کرد: در استان سمنان، ستادی با هدف تجمیع کمک‌های مردمی به جبهه‌های مقاومت تشکیل شده است که مدیرکل محترم کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در آن حضور دارد.

در این دیدار آقای «سیدمرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به استان سمنان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، اهداف و برنامه‌های سفر سه‌روزه خود و مدیران این نهاد حمایتی به استان سمنان را تشریح کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تقدیر از مردم و مسئولان استان در امر خدمت‌رسانی به محرومان و مستمندان، افزایش چندبرابری کمک به نیازمندان را بیانگر تدیّن و روحیه نوع‌دوستی مردم استان دانست.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان سمنان در حوزه اشتغال مددجویان، از افزایش سهم این نهاد در زندگی محرومان و نیازمندان خبر داد و گفت: ارتقای کیفی خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) و توانمندسازی مددجویان، اولویت نخست این نهاد حمایتی در سراسر کشور است.

در ابتدای این دیدار نیز آقایان «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار سمنان و «محمدحسین ذوالفقاری» مدیرکل کمیته امداد استان به بیان اقدامات صورت گرفته برای رفع فقر و محرومیت در استان و تشریح روند تکمیل پروژه‌های کمیته امداد پرداختند.

> تفقد و دلجویی رئیس کمیته امداد امام خمینی ره از خانواده های تحت حمایت شهرستان های شاهرود و دامغان

> رزمایش توزیع ۲۴۰۰ قلم لوازم ضروری بین مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان

در مجموع از ابتدای سال تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ قلم لوازم ضروری به ارزش ریالی ۱۸۰ میلیارد ریال از کالاها و تولیدات داخل استان تهیه و توزیع شده است.

 در این برنامه علی بحیرایی، مشاور و مدیرکل دفتر ریاست امداد کشور،‌ محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد استان حضور، فرماندار سمنان و جمعی از مسئولان حضور داشتند

> تفقد و سرکشی رئیس کمیته امداد امام خمینی ره از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد شهرستان سمنان

> افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره حاج عبدالله والی اردوگاه حضرت مهدی عج شهرستان مهدیشهر

با حضور سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی ره،حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مهندس هاشمی، استاندار سمنان  این سالن در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

در این برنامه دکتر گلرو، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، دکتر علیزاده، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، امام‌ جمعه درجزین و جمعی از مدیران اجرایی استان نیز حضور دارند.

> عکس به یاد ماندنی از آیین افتتاح سالن ورزشی حاج عبدالله والی

> بازدید رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از ساختمان در حال ساخت بیمارستان چشم پزشکی مهد کرامت سمنان

>برگزاری رزمایش اهدای ۲۴۰۰ قلم لوازم ضروری زندگی به مددجویان استان سمنان

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱۳۵ هزار قلم لوازم ضروری بین مددجویان تحت حمایت توزیع شد. در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز  ۹۰ هزار سری لوازم ضروری بین مددجویان توزیع شد.

۵۰ هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت در ۶ ماهه نخست سال جاری اهدا شد. اقلام جهیزیه شامل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی و کاملا ساخت ایران است.

با راه‌اندازی سامانه سها، مددجویان کمیته امداد بدون نیاز به مراجعه به این نهاد می‌توانند درخواست خود را در همه زمینه‌ها ثبت کنند.

> عکس به یاد ماندنی نمایشگاه اشتغال کمیته امداد استان سمنان -سیاه چادر و محصولات لبنی-ظرووف مسی

> بیش از ۱۱ هزار نخبه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره شامگاه روز پنجشنبه سوم آبان ماه در دیدار با نخبگان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان گفت: بیش از ۱۱ هزار نخبه تحت حمایت کمیته امداد  از خدمات همه جانبه حمایتی این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اینترنشنال نیوز استان سمنان، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی ره در سومین روز از سفر خود به استان سمنان در دیدار با نخبگان تحت حمایت ، خاطرنشان کرد: با وجود چنین  نخبگانی، احساس مسئولیت ما نسبت به این عزیزان بیشتر می‌شود.

بختیاری ادامه داد: آینده کشور در دست افراد نخبه و متخصص است و افتخار کمیته امداد این است که از این قشر فرهیخته حمایت می‌کند.

رئیس کمیته امدادبر ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی از مهم‌ترین زمینه‌ها برای توانمندسازی مددجویان تاکید کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره یکی از موفقیت های این نهاد را ایجاد کلینیک رز دانست و خاطرنشان کرد: راه اندازی کلینیک های رز در سراسر کشور گامی در جهت ارائه مشاوره های روان شناسی و اقدامات پیشگیرانه  است.

> مخبری رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) با دکتر خانی فرماندار گرمسار دیدار کرد.

در این دیدار رییس کمیته امداد شهرستان به ارائه گزارشی از خدمات این نهاد برای مددجویان پرداخت.

>تجلیل رییس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) از مرتضی دهرویه سرپرست خبرگزاری اینترنشنال نیوز استان سمنان بابت همکاری مستمر و شایسته با کمیته امداد استان سمنان

۴۶

خروج از نسخه موبایل