اقتصادی

حضور صاحبان سرمایه ایرانی در پلتفرم معاونت‌علمی/رونمایی از سامانه همکاری با محققان بین‌المللی

رئیس مرکز همکاری های بین المللی علم و فناوری با تأکید بر اینکه اقتصاد جهانی ایران رویکرد خود را نسبت به اقتصاد دانش بنیان تغییر می دهد ، گفت: “ما بستری برای حداکثر استفاده از نیروی کار ایجاد کرده ایم که در آن 9000 ایرانی با سرمایه و دانش و خلاقیت از توانایی های ما استفاده می کنند.

به گزارش اینترنشنال نیوز دکتر مهدی قا آله نوح امروز در مراسم افتتاحیه برنامه همکاری با کارشناسان و کارآفرینان بین المللی که بصورت آنلاین در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد ، تأکید کرد که رویکرد مرکز بین المللی همکاریهای علم و فناوری توسعه اقتصاد دانش بنیان است. در ایران و محور توسعه در جهان به اقتصاد دانش بنیان در حال تغییر رویکرد و شکل گیری آن است.

وی گفت: وی اقتصاد ایران را اقتصادی نفتی دانست. “ما باید به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش برویم. اساس این اقتصاد شرکت های دانش بنیان ، خلاق و نوآور است. زیرساخت های این اقتصاد مراکز و کارخانه های نوآوری است. این اقتصادها بر حل مسئله ، توسعه و پیشرفت تمرکز دارند.

قلعه نویی ادامه داد. در این راستا ، این مرکز سه برنامه دارد: “پشتیبانی از همکاری بین المللی شرکت های دانش بنیان” ، “توسعه روابط بین المللی این شرکت ها در صحنه بین المللی – صادرات” ، “پشتیبانی از نوسازی و توسعه منابع انسانی”. ما آن را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس مرکز همکاری های بین المللی در علم و فناوری با اعلام اینکه در مرحله اول برنامه همکاری با کارشناسان بین المللی ، ما به حداکثر رساندن منابع انسانی می پردازیم ، بنابراین بستری را ایجاد کردیم که در آن 9000 ایرانی با سرمایه ، دانش و خلاقیت فعالیت می کنند. آنها از توانایی های ما استفاده کردند.

قلعه نویی ادامه داد.

وی با ابراز خرسندی از حمایت وزارت امور داخله به عنوان نهاد اصلی تصمیم گیری در زمینه اتباع خارجی این برنامه ، خاطرنشان کرد: این امر نیاز به همکاری همه جانبه دارد تا بتوانیم از این منابع انسانی نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش اینترنشنال نیوز ، برنامه برنامه همکاری با کارشناسان و کارآفرینان بین المللی در چارچوب این برنامه آشکار شد.

انتهای پیام: