حل بنیادین مشکلات با برنامه‌ریزی اصولی و مبتنی بر بانک اطلاعاتی منسجم

بانک اطلاعاتی

به گزارش اینترنشنال نیوز از خراسان، سیدابراهیم علیزاده، در گفتگویی با بیان اینکه یکی از مهمترین الزامات امروز شهرستان مشهد، تهیه اطلس یا بانک اطلاعاتی از شبکه مسائل و مشکلات این شهرستان، به صورت علمی و دقیق است، اظهارکرد: اگر به دنبال حل این موضوعات و پاسخگویی به مطالبات مردمی هستیم، باید برنامه‌ریزی‌های عملیاتی ما با تکیه بر داده‌های همین بانک باشد.

وی گفت: اگر غیر از این مسیر را پیش بگیریم، اقدامات، هرچقدر هم اثرگذار باشند، نقش مُسکِن‌های مقطعی را ایفا می‌کنند و گرهی به صورت اساسی و بنیادین حل و فصل نمی‌شود.

علیزاده با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در حوزه شهرستان مشهد، عدم توسعه متوازن و کافی زیرساخت‌های خدماتی است، افزود: از جمله این خلاءها، کمبود زیرساخت‌های ورزشی برای نوجوانان و جوانان در روستاها و بخش‌های شهرستان است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد تصریح کرد: توجه به این نسل، توجه و تضمین آینده شهرستان است؛ با شکوفایی و توجه به نیازهای نوجوانان و جوانان، شکوفایی همه‌جانبه را به ارمغان خواهیم آورد.

وی با اشاره به کاهش بارش نزولات آسمانی و تداوم خشکسالی‌های اخیر هم گفت: در چنین شرایطی، نیازمند برنامه‌ریزی صحیح برای مدیریت مصرف آب هستیم؛ شرایط بحرانی آبی باید بیش از پیش برای عموم مردم تبیین شود و آنها را به همراهی و همیاری برای گذر از شرایط موجود بطلبیم.

علیزاده افزود: دشت مشهد شرایط مطلوبی ندارد و برداشت‌ آب از چاه‌های غیرمجاز هم تشدیدکننده این مساله شده و امیدواریم با تعامل و نقش‌آفرینی دستگاه‌های مختلف در مسیر کنترل شرایط گام برداریم.