حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از بومی‌سازی دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت گفت: ما از طریق پارک علم و فناوری از کارشناسان مربوطه در زمینه ساخت و بومی سازی دستگاه های تصویربرداری پیشرفته پشتیبانی می کنیم. همچنین آماده همکاری با علاقه مندان در این زمینه به منظور تدوین پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منطقی از تجهیزات تصویربرداری پیشرفته هستیم.

طبق گزارش ما، دکتر یونس پناهی در مراسم افتتاحیه کنگره سالانه انجمن بین المللی ام آر آی شاخه ایران در پزشکی سخنرانی کرد و گفت: کیفیت آموزش و پژوهش در زمینه تصویربرداری در ارتقای سلامت موثر است. شاید در دهه 60 بیشترین انتظار از رادیولوژی تصویربرداری بود اما امروزه با پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه به رشته ای تبدیل شده است که تاثیر آن در تشخیص و حتی درمان بیماری ها بیش از سایر رشته هاست.فعالیت این رشته افزایش خواهد یافت.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اشاره به عوامل مرگ و میر انسان ها و نقش رادیولوژی در این زمینه گفت. بیماری های قلبی عروقی، مغز و اعصاب، سرطان، بیماری های مزمن ریوی و حوادث از جمله مهم ترین عوامل مرگ و میر انسان هستند و یکی از روش هایی که باعث کاهش اثر این بیماری ها بر مرگ و میر می شود، استفاده از دانش تصویربرداری در تشخیص زودهنگام و پیشگیری از پیشرفت بیماری است. .

دکتر پناهی گفت: انواع روش های استفاده از ام آر آی نقش مهمی در حوزه سلامت دارد. ام آر آی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند در تشخیص بیماری ها مفید باشد.

او گفت: با استفاده از پارک علم و فناوری از متخصصان مربوطه در زمینه ساخت و بومی سازی دستگاه های تصویربرداری پیشرفته پشتیبانی می کنیم. همچنین آماده همکاری با علاقه مندان در این زمینه به منظور تدوین پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منطقی از تجهیزات تصویربرداری پیشرفته هستیم.

دکتر حسین زوانتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کنگره سالانه انجمن بین المللی ام آر آی در پزشکی، شاخه ایران، با بیان اینکه رشته های بسیاری در رادیولوژی وجود دارد که نقش بسزایی در توسعه پزشکی داشته اند، گفت: . هر گونه تغییر مثبت در رشته رادیولوژی تاثیر مثبتی بر علم زیست شناسی و سلامت خواهد داشت.

دکتر گفت: با پیشرفت علم پزشکی و توسعه فناوری های مرتبط با این رشته و استفاده بهینه از آن، امید به زندگی مردم افزایش یافته و در ایران از 55 سال به بیش از 70 سال رسیده است.

گفت گفت با بالا رفتن سن افراد دانش، تخصص و تجربه بیشتری کسب می کنند و افراد به شرطی که خوب فکر کنند می توانند برای جامعه مفید باشند و به همین دلیل در زمینه پیری شناسی، زوال عقل آلزایمر بیشتر کار می کنند. مرگ هر فرد بستگی به نوع تخصص دارد و میلیون ها دلار به اقتصاد یک کشور آسیب می زند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر برنامه ریزی و سرمایه گذاری در نظام سلامت تاکید کرد. با توجه به محدودیت منابع در کشورها، بودجه نظام سلامت ایران نیز دارای محدودیت هایی است و باید به گونه ای برنامه ریزی و سرمایه گذاری شود که با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها و تنها با بودجه مناسب، بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امیدوارم با برگزاری این کنگره پیشرفت های این حوزه را بشناسیم و از آخرین فناوری های روز دنیا استفاده بهینه کنیم و در زمینه نوآوری ها در این زمینه پیشگام باشیم و به ارائه بهترین، دقیق ترین و ارزان ترین کمک کنیم. خدمات.

دکتر گفت که بر استفاده از روش های پیشرفته و چندگانه ام آر آی تاکید دارد. با نوآوری ها در این زمینه، روز به روز افق های بیشتری در علم پزشکی گسترش می یابد و سرمایه گذاری در این زمینه نقش مهمی در دستیابی به پیشرفت پزشکی دارد.

سپس دکتر حسن هاشمی مدیر گروه رادیولوژی بر اهمیت رشته رادیولوژی در تمامی بخش های جراحی و استفاده از روش های درمانی مناسب تاکید کرد.

در ادامه دکتر معصومه گیتی دبیر علمی کنگره به معرفی کنگره و نحوه برگزاری آن با 35 عضو هیئت مدیره تخصصی و 135 سخنرانی علمی از کشورهای مختلف اشاره کرد.

دکتر حمیدرضا سالیز راد، دبیر اجرایی کنگره نیز در مورد ISMRM و راه اندازی آن در ایران در سال 1392 با حمایت گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیحاتی ارائه و از این حوزه حمایت کرد.

بنابر عرض المزيد لغانس جمعة دانشوكة علوم علوم تهران; انجمن بین المللی MRI در پزشکی (ISMRM) در سال 1994 با هدف بهبود تحقیق و توسعه در زمینه MRI تأسیس شد. این انجمن در حال حاضر بیش از 8 هزار عضو از کشورهای مختلف دارد و تنها 4 کشور آسیایی مجوز فعالیت در این زمینه را دارند. شعبه ایران انجمن بین المللی ام آر آی نیز در سال 1392 تاسیس شد و امسال اولین کنگره سالانه آن با 35 پنل تخصصی و سخنرانی بیش از 100 متخصص از 11 کشور جهان از امروز تا 13 شهریور 1401 به مدت سه روز به میزبانی برگزار می شود. توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران.

پیام پایانی

خروج از نسخه موبایل